Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea Inkasso och smspengar problem

Måste vara dom sämsta av dom alla. Var sen med en skuld till Smspengar. Betalade sedan in påminnelsen och även inkassokostnad. Sen två och en halv vecka senare ser jag att Svea ekonomi tagit en UC. Ärende Sms pengar.
Då menar dom att jag har en restskuld på 300kr som jag inte betalat in. Men har inte ens fått ett brev från dom med den summan. Sen kommer det brev från KF och då är det uppe i tusen spänn. Så undvik bolag som använder Svea.
Är ju inte seriösa för fem öre!!!

Har ett lån som var på väg till Svea men nu när jag läst detta så betalade jag på en gång och ringde Ferratum och sa att de inte skulle skicka den till Svea och den fanns fortfarande kvar. Har Svea blivit värre än förut?

Framgår det vad det är för skuld på 300:-?
Betalade du in övriga kostnader före förfallodag, eller på förfallodag?

Måste vara dom sämsta av dom alla. Var sen med en skuld till Smspengar. Betalade sedan in påminnelsen och även inkassokostnad. Sen två och en halv vecka senare ser jag att Svea ekonomi tagit en UC. Ärende Sms pengar.
Då menar dom att jag har en restskuld på 300kr som jag inte betalat in. Men har inte ens fått ett brev från dom med den summan. Sen kommer det brev från KF och då är det uppe i tusen spänn. Så undvik bolag som använder Svea.
Är ju inte seriösa för fem öre!!!
Hur lång tid tog det innan de skickade till KFM

bestrid hos kfm annars.men är det så att du betalat efter påminellse så går det fort till kfm.möjligen att de lagt på inkassokostnad ränta påminnelse avgift ansökningsavg för skicka ärendet till kf.

Inkassodatumet hade inte gått ut iaf. Tror det är tredje gången dom tar en UC på mig helt utan anledning. Tror dom att man betalar in 5800kr och sen struntar i resterande 300kr bara?! Nu borde inte ens dom 300kr funnits kvar.
Men det jag tycker är det jävliga är att dom tar en UC. Måste ju enbart vara för att jävlas!!

Inkassodatumet hade inte gått ut iaf. Tror det är tredje gången dom tar en UC på mig helt utan anledning. Tror dom att man betalar in 5800kr och sen struntar i resterande 300kr bara?! Nu borde inte ens dom 300kr funnits kvar.
Men det jag tycker är det jävliga är att dom tar en UC. Måste ju enbart vara för att jävlas!!
Om inte datumet gått ut, och dessa 300:- inte hör till någon annan eventuell skuld så bryter de som minst mot god inkassosed.
Du ska omgående begära att få ett utdrag enligt personuppgiftslagen 26§. I det utdraget ska det finnas med allt som har hänt i ditt ärende, detta är kostnadsfritt att göra 1 per/år. För tillvägagångssätt så se följande:
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6593.0

Svea har även en tendens att släppa med att meddela sin uppdragsgivare att skulden är betald trots att det gått flera månader...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp