Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svårt o avsluta krediterna, är jag ensam om dethär?

Några av er känner till mer min situation och andra mindre. Oavsett, tar jag gärna tips/stöd i dehär.
Jag har nu fått min andra samlingslån och därav betalat av flera små skit sms lån/krediter. Har några få krediter kvar efter det ihop med lånen. Tanken var att även avsluta kontona, förutom en som jag vill ha som "backup" om nåt oförutsett händer. Då menar jag typ riktigt akut. Bör alltså inte alls användas till shopping osv,inget. Inget jag oroar mig över o göra heller, utan jag kan hålla det så.

Men ,till saken. Nu när jag ska avsluta alla avbetalda krediterna.. har jag så svårt o göra det? Är jag ensam om dehär? Jag är så "stark" annars, när jag väl bestämt mig för o göra nåt, vill jag göra det. Men..demhär bajskrediterna man levt på under så långt tid o äntligen kunnat betala av, o samla till ett lån, har jag så svårt o avsluta?

Har inte alls med spelande, shoppande elr så o göra. Spelar inte sen 2022. Shopping har jag bestämt o shoppa endast om man har råd, inte köpa på avbetalning heller. Har bara helt enkelt svårt o avsluta dem? Tänker typ"tänk om ändå allt skiter sig o du får leva på krediter igen" bl.a. Jag ska ju klara mig rätt ok nu. O är ju skönt o få demdär skitkrediterna avbetalda, varför känner jag den ångesten/oron?

Är jag ensam? Varför är det så svårt o avsluta dem?

Några av er känner till mer min situation och andra mindre. Oavsett, tar jag gärna tips/stöd i dehär.
Jag har nu fått min andra samlingslån och därav betalat av flera små skit sms lån/krediter. Har några få krediter kvar efter det ihop med lånen. Tanken var att även avsluta kontona, förutom en som jag vill ha som "backup" om nåt oförutsett händer. Då menar jag typ riktigt akut. Bör alltså inte alls användas till shopping osv,inget. Inget jag oroar mig över o göra heller, utan jag kan hålla det så.

Men ,till saken. Nu när jag ska avsluta alla avbetalda krediterna.. har jag så svårt o göra det? Är jag ensam om dehär? Jag är så "stark" annars, när jag väl bestämt mig för o göra nåt, vill jag göra det. Men..demhär bajskrediterna man levt på under så långt tid o äntligen kunnat betala av, o samla till ett lån, har jag så svårt o avsluta?

Har inte alls med spelande, shoppande elr så o göra. Spelar inte sen 2022. Shopping har jag bestämt o shoppa endast om man har råd, inte köpa på avbetalning heller. Har bara helt enkelt svårt o avsluta dem? Tänker typ"tänk om ändå allt skiter sig o du får leva på krediter igen" bl.a. Jag ska ju klara mig rätt ok nu. O är ju skönt o få demdär skitkrediterna avbetalda, varför känner jag den ångesten/oron?

Är jag ensam? Varför är det så svårt o avsluta dem?
Om jag frågar dig, kände du trygghet eller oro när du utnyttjade dessa högkostnadskrediter, vad svarar du då? :)

Om jag frågar dig, kände du trygghet eller oro när du utnyttjade dessa högkostnadskrediter, vad svarar du då? :)
Lite av båda. Oro/ångest över min situation att behöva använda så dyra krediter, över den situation man sj satt sig i ekonomiskt.. samtidigt "trygghet" över att dem var där då jag inte kunde få tag på pengar nån annanstans för o betala räkningar/andra skulder. Oron o ångesten var ju störst såklart.
Levt såhär så långt tid o nu tar det slut liksom (förhoppningsvis! Som jag räknat ut min nya budget iaf. Rädd att nåt skiter sig).

Jag kan tipsa att du avslutar dom omgående.
Har varit i samma sits och tagit samlings lån och lämnat kontokredit kvar i fall det behövs för något akut. Till slut har vi använt dom pengarna också tyvärr.

För Guds skull, avsluta. Till slut kommer det här ”endast akuta” bli mindre och mindre akut.

Kontona och möjligheten ligger där som en siren och bara ropar på dig. Ta bort möjligheten att få tag i pengar. Spara ihop en buffert, som sagts ovan.

Jag förstår precis känslan. Den där "tryggheten" om något verkligen skiter sig. Speciellt om det är en öppen kredit/kort man har haft länge. Den krediten blir sjukt nog lite som en del av ens identitet som lånetorsk. Som att säga upp en dålig vänskap. Jag är kass på både den ena och andra. Fegar och prokastinerar. Men jag lovar dig; säg upp skiten. Det är verkligen värt det. När jag sa upp tex Fairlo kändes det först lite motigt. Som att jag stängde en dörr. Men det var det bästa jag gjort på väldigt länge. Det är bara precis i början det känns lite "läskigt". Nyckeln är som sagt att samla ihop en säkerhetsbuffert!

Har permanent spärrat mitt personnummer på många sidor genom åren och känner igen situationen. Men får spöken i huvudet när det väl kommer till kritan och man börjar fundera på backups och att pengarna kan behövas etc.

Mitt råd är att ta steget. Blir det kronofogden någon gång i framtiden så blir det det. Inget att vara rädd för och inte hela världen, går det så långt vill man mycket hellre ha med KFM att göra än med borgenärer. Både lugnare och man har bättre ekonomi via KF om det går så långt.

Enda sättet att förbättra din situation på egen hand är att säkerställa att du inte hamnar hos dessa du kämpat så hårt för att avsluta.

Här kommer mailadresserna till i princip alla banker som erbjuder högkostnadskredit eller som i övrigt har dyra lån/krediter:

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@binly.se
info@gfmoney.se
info@expresskredit.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@natlan.se
kundtjanst@saldo.com
info@lenpals.com
info@klicklan.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
support@vivus.se
kontakt@mymoney.se
kundtjanst@ekomni.se
info@onea.se
info@viaconto.se
info@credento.se
info@thorn.se
sveadirekt@svea.com
kundservice@bluestep.se
info@nstart.com
avidakredit@avida.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
ellosprivatlan@resurs.se
info@bliq.tech
info@merax.se
info@tryggkredit.se
kundtjanst@monefit.se
kundtjanst@risicum.se
info@lsb.se
info@leasy.se
info@smspengar.nu
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@leabank.se
kundcenter@instabank.se
info@moank.se
help@brocc.se
info@equilo.com
hello@lunar.app
hej@northmill.se
kundservice@fairlo.se
kundtjanst@banky.se
info@nordiska.se
info@billmate.se
info@qvickly.io
kundservice@ncfinance.se
info@daypay.se
support@rocker.com
kundservice@facitbank.se

Bara klistra in alla mottagare i ett mail och skriv följande:

Rubrik: Permanent spärr & avregistrering

Hejsan,

Mitt namn är:
Mitt personnummer:
Epost:
Telefon:

Jag har länge kämpat med ekonomin. Nu har jag beslutat att ta tag i det en gång för alla. Därav mailar jag nu alla banker.

Oavsett om jag är kund, har varit kund eller inte är kund så spärrar jag mina personuppgifter på livstid från att kunna ta någon som helst form av, skuld, lån eller kredit hos Er.

- Spärren skall gälla permanent hos er (samt andra bolag i koncernen/dotterbolag).

Jag skriver också ur mig från all form av undersökning, reklam, marknadsföring och ni får heller inte sälja mina uppgifter vidare. Även det gäller hos er och samtliga bolag i koncernen.

Detta bekräftar jag idag 2025-01-14 med omedelbar verkan, ni behöver inte fråga igen utan jag är 100% säker på min sak.

Återkom med en kort bekräftelse att spärren är aktiv och permanent på lifstid, samt att jag inte finns kvar i någon reklam/marknadsföringslista och att ni inte kommmer sälja mina uppgifter vidare.

Detta är inget mot Er, det är bara något som jag måste göra för att få ordning på min ekonomi och säkerställa att jag aldrig hamnar i samma situation igen nu då det är på rätt väg.

Ser fram emot bekrälftelse och önskar er en trevlig dag.

Med Vänlig Hälsning,
@jessan94

Har permanent spärrat mitt personnummer på många sidor genom åren och känner igen situationen. Men får spöken i huvudet när det väl kommer till kritan och man börjar fundera på backups och att pengarna kan behövas etc.

Mitt råd är att ta steget. Blir det kronofogden någon gång i framtiden så blir det det. Inget att vara rädd för och inte hela världen, går det så långt vill man mycket hellre ha med KFM att göra än med borgenärer. Både lugnare och man har bättre ekonomi via KF om det går så långt.

Enda sättet att förbättra din situation på egen hand är att säkerställa att du inte hamnar hos dessa du kämpat så hårt för att avsluta.

Här kommer mailadresserna till i princip alla banker som erbjuder högkostnadskredit eller som i övrigt har dyra lån/krediter:

kundservice@ferratumbank.se
info@lumify.se
info@credifi.se
info@binly.se
info@gfmoney.se
info@expresskredit.se
info@forskottslon.se
info@flexkontot.se
kundtjanst@flexlimit.se
kundtjanst@natlan.se
kundtjanst@saldo.com
info@lenpals.com
info@klicklan.se
info@flexkontot.se
info@brixo.se
info@kontantfinans.se
kontakt@extralanet.se
hello@pjum.com
info@loanstep.se
info@loanify.se
info@lanbutiken.se
kundservice@everydayplus.se
support@vivus.se
kontakt@mymoney.se
kundtjanst@ekomni.se
info@onea.se
info@viaconto.se
info@credento.se
info@thorn.se
sveadirekt@svea.com
kundservice@bluestep.se
info@nstart.com
avidakredit@avida.se
kundtjanst@creditstar.se
hello@billender.com
ellosprivatlan@resurs.se
info@bliq.tech
info@merax.se
info@tryggkredit.se
kundtjanst@monefit.se
kundtjanst@risicum.se
info@lsb.se
info@leasy.se
info@smspengar.nu
info@cashbuddy.se
info@goodcash.se
kundservice@leabank.se
kundcenter@instabank.se
info@moank.se
help@brocc.se
info@equilo.com
hello@lunar.app
hej@northmill.se
kundservice@fairlo.se
kundtjanst@banky.se
info@nordiska.se
info@billmate.se
info@qvickly.io
kundservice@ncfinance.se
info@daypay.se
support@rocker.com
kundservice@facitbank.se

Bara klistra in alla mottagare i ett mail och skriv följande:

Rubrik: Permanent spärr & avregistrering

Hejsan,

Mitt namn är:
Mitt personnummer:
Epost:
Telefon:

Jag har länge kämpat med ekonomin. Nu har jag beslutat att ta tag i det en gång för alla. Därav mailar jag nu alla banker.

Oavsett om jag är kund, har varit kund eller inte är kund så spärrar jag mina personuppgifter på livstid från att kunna ta någon som helst form av, skuld, lån eller kredit hos Er.

- Spärren skall gälla permanent hos er (samt andra bolag i koncernen/dotterbolag).

Jag skriver också ur mig från all form av undersökning, reklam, marknadsföring och ni får heller inte sälja mina uppgifter vidare. Även det gäller hos er och samtliga bolag i koncernen.

Detta bekräftar jag idag 2025-01-14 med omedelbar verkan, ni behöver inte fråga igen utan jag är 100% säker på min sak.

Återkom med en kort bekräftelse att spärren är aktiv och permanent på lifstid, samt att jag inte finns kvar i någon reklam/marknadsföringslista och att ni inte kommmer sälja mina uppgifter vidare.

Detta är inget mot Er, det är bara något som jag måste göra för att få ordning på min ekonomi och säkerställa att jag aldrig hamnar i samma situation igen nu då det är på rätt väg.

Ser fram emot bekrälftelse och önskar er en trevlig dag.

Med Vänlig Hälsning,
@jessan94
Bättre tips går inte att få. Jag har gjort det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp