Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svårare att extraamortera på lån

Vilka hycklare dessa banker är. Vi gör det för att förhindra penningtvätt säger dom ifall man vill betala av ett lån. Sätter man in på sparkontot så ställer vi dock inga frågor.

Ja det är tråkigt att det inte finns riktlinjer hur de ska tolka reglerna. Borde ju finnas någon generell regel hur mycket man ska kunna betala extra innan det krävs extra dokumentation.

Lättaste är kanske då att byta bank till en som tolkar lagarna mindre hårt.

Kan ju ge lite tips här om banker som fortfarande inte är stenhårda med extra amorteringar.

Collector och Lendify var supersmidiga när jag hade dem 2018 då fanns det ett kontonummer på hemsidan eller så var det bara att betala in mer på räkningen. Någon som vet några andra som det inte är något problem hos?

Någon som vet några andra som det inte är något problem hos?
BN och remember är det oxå bara att betala extra på E-fakturan. Remember är sjyssta om man inte kan betala hela fakturan heller, då sa dom bara att ändra på fakturan och betala så mycket du kan.

Låter helt orimligt! Nu har jag bara bolån och csn som jag inte vill betala av mer än nödvändigt på. Men blir förvånad samtidigt som det är räntan dom tjänar pengar på.

Det här är riktiga maffiafasoner som drabbar slutkunden.
Titta på ICA-bankens betyg runt om på nätet, folk blir tokiga på det här.
Det är sånt här vi borde samlas kring i sociala medier och dra ihop demonstrationer kring. Vilket jävla sätt.

Drabbas man av det här gäller det att vara en asjobbig kund, besöka huvudkontoret och kräva svar etc.

Jag betalade in stort belopp idag och dom krävde bevis var pengarna kom ifrån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp