Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svärmor som borgensman

Jag har ansökt om ett samlingslån på 150.000kr hos Lendo men jag fick inga erbjudanden, trots en bra lön och få förfrågningar.
Jag tror att det beror på en kreditanmärkning som försvinner om ca 1 år.
Handläggaren på Lendo var väldigt hjälpsam och han testade att maxa lånebeloppet då det kunde ge fler erbjudanden, men nej ingen skillnad.
Han rek mig en medlånsökande, och jag har funderat på detta ett tag nu.
Min fru hon har för tillfället inte tillräckligt hög lön för att kunna göra någon skillnad.
Hennes mor, min svärmor kan tänka sig att ställa upp som en borgenär, fast på Lendo benämns det ju som medlånsökande istället vilket inte lät bra i hennes öron, men det blir samma sak.
Grejen är den att hon har fast anställning, bra inkomst, aldrig haft något lån och allt ser bra ut, förutom det att hon är snart pensionär, hon har 2 år kvar.
Gör detta en stor skillnad hur bankerna räknar och resonerar? Eller ska man köra på?

Jag förstår att du behöver hjälp, men ett råd är att inte blanda in din svärmor, det kommer att bli en helt annan stämning mellan er efter detta. Vad händer om du och din sambo separerar?
Det är inga pekpinnar utan av omtanke, det kan kännas bra nu men mycket kan hända.

Som ovan säger. Blanda inte in din svärmor i detta!

Vad händer om det tar slut?
Du blir arbetslös, sjukskriven eller råkar ut för en olycka.

Då sitter hon där som pensionär med ett lån att betala.
Sätt inte henne i den positionen!

Jag förstår att du behöver hjälp, men ett råd är att inte blanda in din svärmor, det kommer att bli en helt annan stämning mellan er efter detta. Vad händer om du och din sambo separerar?
Det är inga pekpinnar utan av omtanke, det kan kännas bra nu men mycket kan hända.
Fast vår relation är så pass bra och hon är väldigt förstående. Vi har känt varandra i 25 år nu och en risk att jag och min fru skulle skiljas finns inte.
Men kan någon svara på min fråga:)

Kan ta slut på en dag oavsett hur bra det är. Hade inte dragit in svärmor i detta

Du kan även bli påkörd imorgon och då sitter hon där med ett lån själv.
Hon är snart pensionär, varför vill du så gärna riskera att hon inte ska ha råd att leva?

Vad med dessa pengar är så viktiga för dig, att du vill riskera resten av hennes livskvalité?

Jag har ansökt om ett samlingslån på 150.000kr hos Lendo men jag fick inga erbjudanden, trots en bra lön och få förfrågningar.
Jag tror att det beror på en kreditanmärkning som försvinner om ca 1 år.
Handläggaren på Lendo var väldigt hjälpsam och han testade att maxa lånebeloppet då det kunde ge fler erbjudanden, men nej ingen skillnad.
Han rek mig en medlånsökande, och jag har funderat på detta ett tag nu.
Min fru hon har för tillfället inte tillräckligt hög lön för att kunna göra någon skillnad.
Hennes mor, min svärmor kan tänka sig att ställa upp som en borgenär, fast på Lendo benämns det ju som medlånsökande istället vilket inte lät bra i hennes öron, men det blir samma sak.
Grejen är den att hon har fast anställning, bra inkomst, aldrig haft något lån och allt ser bra ut, förutom det att hon är snart pensionär, hon har 2 år kvar.
Gör detta en stor skillnad hur bankerna räknar och resonerar? Eller ska man köra på?
Du har en anmärkning.
"Behöver" låna 150k.
Du kan inte vänta tills din anmärkning försvinner.

Vad har du gett dig inpå?

Lämna svårmor utanför. Sitt lungt i båten och ta bara risker som drabbar dig när din anmärkning är borta.

Skulle rekommendera dig till att avvakta att din UC bli bättre, handlar om några månader upp till ett år. Det är en såpass låg summa att du bör kunna lösa det själv med lite tid.

Finns ingen bank som beviljar 150 000 med anmärkning mig veterligen om du så tjänar 80 000 i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp