Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Studiemedel och kronofogden

Om man ska börja studera och ens löneutmätning avbryts behover den personen anmäla det till kronofogden då så att de inte av misstag utmäter studiemedlet eller ser de att utbetalningarna kommer från csn?

Det går överhuvudtaget inte att lägga löneutmätning I studiemedel så det är ingen fara.

Ok då så . Tänkte mer att om det kommer in en klumpsumma för en termins studier kanske de bara tar pengarna utan utmätning om det finns skuld .

Ok då så . Tänkte mer att om det kommer in en klumpsumma för en termins studier kanske de bara tar pengarna utan utmätning om det finns skuld .
Att "ta pengar" är precis vad en utmätning innebär.

Javisst självklart men jag menar att det har hänt har jag hört om iaf att de även gått in och tagit pengar utan att det kommer från inkomst av misstag för att de inte vetat att det kommer från CSN . Men det hör väl till ovanligheterna då antar jag .

Om jag har läst paragraferna rätt, så får studiemedel överhuvudtaget inte utmätas/räknas som inkomst. MEN om du har ett större belopp på ditt konto så kan det utmätas, oavsett om det kommer från CSN. Hur får man studiemedel för en hel termin åt gången förresten?

Var pengarna på ett konto kommer ifrån har ingen större betydelse. Det är ett tillgodohavande man har där, inget studiemedel.

Om jag har läst paragraferna rätt, så får studiemedel överhuvudtaget inte utmätas/räknas som inkomst. MEN om du har ett större belopp på ditt konto så kan det utmätas, oavsett om det kommer från CSN. Hur får man studiemedel för en hel termin åt gången förresten?
Utlandsstudier.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp