Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Strategier för ett samlingslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="turnaround" data-source="post: 34711" data-attributes="member: 2305"><p>En sammanfattning då...</p><p></p><p>I februari förra året försvann en betalningsanmärkning jag drog på mig 2011 när TV-avgiften inte betalades i tid, jag hade aldrig något skuldsaldo. Direkt när den försvann försökte jag mig på ett samlingslån, men med 37% i kreditbetyg var chanserna inte särskilt goda. Den insikten hade jag dock inte då.</p><p></p><p>Ändå erbjöd BIG BANK ett lån på 100 000 till 30% ränta, som jag dock tackade nej till då det inte kändes som att det skulle hjälpa mig. </p><p></p><p>Under året har jag jobbat på att få ner riskprocenten och i övrigt försökt få ordning på ekonomin, vilket har fungerat mycket tack vare att jag tog en chans och flyttade 30 mil med familjen för ett nytt och bättre betalt jobb 2013. I augusti 2014 försökte jag på nytt utan resultat (Spring Finance ville låna mig 60 000 till 29% ränta). Då hade jag 14,8 och 10 ff så jag trodde nog det skulle gå vägen den gången, men inte då. </p><p></p><p>Men idag, med 6,9%, 6 ff, 37k underskott och inkomst på 420k för 2013 gick det till slut vägen. Sökte 260 000 via <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/64" target="_blank">Axo Finans</a> (hela summan på lösa befintliga lån) och <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66" target="_blank">Bank Norwegian</a> nappade till 14,16% ränta. Inte den bästa kanske, men detta betyder att jag kommer spara ca 3-4000 i månaden på att bara betala till ett ställe (eller två då jag har ett banklån kvar på 70 000 till 4,5%). Hade möjligheten att höja till 280 000, vilket visade sig vara bra då slutsummorna för de skulder jag ville lösa inte exakt blev de jag tidigare kollat upp och landade på lite över 260 000, så i slutändan valde jag ett lån på 270k på 10 år.</p><p></p><p>Planen vidare är inte helt utstakad, men det kan kanske vara klokt att på sikt slå ihop mina två lån, även om jag knappast får så låg ränta som 4-5% som jag har på det mindre. Ska bli intressant att se hur kreditbetyget ser ut när mina synliga skulder går från 175 000 till 340 000, samtidigt som alla kreditkort, mindre lån och billån försvinner. Jag tippar på en förbättring, men man vet aldrig med statistiksnillena på UC...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="turnaround, post: 34711, member: 2305"] En sammanfattning då... I februari förra året försvann en betalningsanmärkning jag drog på mig 2011 när TV-avgiften inte betalades i tid, jag hade aldrig något skuldsaldo. Direkt när den försvann försökte jag mig på ett samlingslån, men med 37% i kreditbetyg var chanserna inte särskilt goda. Den insikten hade jag dock inte då. Ändå erbjöd BIG BANK ett lån på 100 000 till 30% ränta, som jag dock tackade nej till då det inte kändes som att det skulle hjälpa mig. Under året har jag jobbat på att få ner riskprocenten och i övrigt försökt få ordning på ekonomin, vilket har fungerat mycket tack vare att jag tog en chans och flyttade 30 mil med familjen för ett nytt och bättre betalt jobb 2013. I augusti 2014 försökte jag på nytt utan resultat (Spring Finance ville låna mig 60 000 till 29% ränta). Då hade jag 14,8 och 10 ff så jag trodde nog det skulle gå vägen den gången, men inte då. Men idag, med 6,9%, 6 ff, 37k underskott och inkomst på 420k för 2013 gick det till slut vägen. Sökte 260 000 via [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/64"]Axo Finans[/URL] (hela summan på lösa befintliga lån) och [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]Bank Norwegian[/URL] nappade till 14,16% ränta. Inte den bästa kanske, men detta betyder att jag kommer spara ca 3-4000 i månaden på att bara betala till ett ställe (eller två då jag har ett banklån kvar på 70 000 till 4,5%). Hade möjligheten att höja till 280 000, vilket visade sig vara bra då slutsummorna för de skulder jag ville lösa inte exakt blev de jag tidigare kollat upp och landade på lite över 260 000, så i slutändan valde jag ett lån på 270k på 10 år. Planen vidare är inte helt utstakad, men det kan kanske vara klokt att på sikt slå ihop mina två lån, även om jag knappast får så låg ränta som 4-5% som jag har på det mindre. Ska bli intressant att se hur kreditbetyget ser ut när mina synliga skulder går från 175 000 till 340 000, samtidigt som alla kreditkort, mindre lån och billån försvinner. Jag tippar på en förbättring, men man vet aldrig med statistiksnillena på UC... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Strategier för ett samlingslån
Topp