Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Starta företag utomlands för att få mer ekonomiskt andrum

Länderna som var intressanta hade inga problem med skulder lyckligtvis.

Men känns väl som det är ett helt kört ändå. Verkar inte finnas något lagligt sätt att få behålla mer pengar än cirkus existensminimum för fordringsägarna kommer väl antagligen inte gå med på någon avbetalningsplan där de ser att jag har kvar pengar som inte behöver gå till hyra/räkningar/mat :'(
Det kan dem absolut göra. Men fördelen med att få till en plan med borgenärerna är nog att du kan lyckas frysa ränta osv. Så du kanske får betala samma summa som vid utmätning eller strax under, men med lite tur så kanske du bara betlar 70% av kapitalskulden.

Det kan dem absolut göra. Men fördelen med att få till en plan med borgenärerna är nog att du kan lyckas frysa ränta osv. Så du kanske får betala samma summa som vid utmätning eller strax under, men med lite tur så kanske du bara betlar 70% av kapitalskulden.

Okej det låter ändå lite som att flytta utomlands och starta företag kanske inte superlovande om man gör det i ett försök att få mer sparpengar över. Men för att komma ur min nuvarande boendesituation och kunna flytta tilli en mer trivsam lägenhet och område så kan det vara värt. Tål att tänkas på. Känns jämt som att det är så många osäkerheter som man inte hur det kommer bli och en miljon olika paragrafer hit och dit som man ska försöka hålla koll på.

Okej det låter ändå lite som att flytta utomlands och starta företag kanske inte superlovande om man gör det i ett försök att få mer sparpengar över. Men för att komma ur min nuvarande boendesituation och kunna flytta tilli en mer trivsam lägenhet och område så kan det vara värt. Tål att tänkas på. Känns jämt som att det är så många osäkerheter som man inte hur det kommer bli och en miljon olika paragrafer hit och dit som man ska försöka hålla koll på.
Som någon som precis gått igenom processen att starta AB i sverige med skulder så kan jag säga
1. Det suger att hitta bank. Jag landade på Lunar. Men Danske Bank verkar kunna fixa bankintyg (det tar dock 2-4v).
2. När du väl har fått en bank och bankintyg så ska du ha ett företagsnamn. Jag fick lämna in 10 förslag och det blev förslag #8 typ. (detta görs visserligen lite tidigare i processen, men du får inte OK/NEj förens efter).
3. Skaffa en redovisningskonsult, som hjälper dig med skatter och lagar.
4. Skaffa även ett redovisningsprogram, Spiris, Fortnox, bokio ( kolla med din konsult vilket system dem vill jobba med).

Och en notis, ALLT tar tid. Jäkla tid.... köp inte lagerbolag, det är bortkastade pengar och begränsar dig med banker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp