Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Starta AB för att kunna leasa bil

Jag har funderingar kring hur det funkar när man leasar bilar via AB. Jag har 3 st betalningsanmärkningar. En är från min förra arbetsgivare och resterande är från CSN.

Har totalt 72k i skuld hos KF. Har försökt att leasa eller få igenom ett bil lån men det går verkligen inte. Dock har jag bara testat enstaka finanser.

Jag vill verkligen skaffa mig en ordentlig familjebil för privatbruk. Så frågan är, är det möjligt att starta sig ett AB eller Enskild. Gissar på att via enskild går det ej då dem ser mina anmärkningar då. Men via AB?
För att sedan leasa eller köpa bilen kredit. Betala månadsvis är definitivt inga problem. Kan till och med betala förskott. Det verkar så lätt via företag, men jag har verkligen noll koll på hur företags ekonomi funkar. Önskar att jag kunde.

Kan nämna också att jag är 28 år. Ifall det går någon betydelse.
Jag tänker antingen leasing eller kredit via företag, och sen använda bilen för privatbruk?
Är det möjligt? Någon som har lust att dela lite tips och råd.

Då behöver du förmånsbeskatta bilen? Det blir knappast billigare?

Kan till och med betala förskott. Det verkar så lätt via företag, men jag har verkligen noll koll på hur företags ekonomi funkar. Önskar att jag kunde.

Om du har noll koll på hur ett företags ekonomi avråder jag dig starkt att ens tänka på starta AB / enskild firma o.s.v.
Det går att hitta billigare skrotbilar att köra med. Vi har två äldre bilar att ta oss runt med. Det är strul och ovisshet, men det fungerar.

Jag har funderingar kring hur det funkar när man leasar bilar via AB. Jag har 3 st betalningsanmärkningar. En är från min förra arbetsgivare och resterande är från CSN.

Har totalt 72k i skuld hos KF. Har försökt att leasa eller få igenom ett bil lån men det går verkligen inte. Dock har jag bara testat enstaka finanser.

Jag vill verkligen skaffa mig en ordentlig familjebil för privatbruk. Så frågan är, är det möjligt att starta sig ett AB eller Enskild. Gissar på att via enskild går det ej då dem ser mina anmärkningar då. Men via AB?
För att sedan leasa eller köpa bilen kredit. Betala månadsvis är definitivt inga problem. Kan till och med betala förskott. Det verkar så lätt via företag, men jag har verkligen noll koll på hur företags ekonomi funkar. Önskar att jag kunde.

Kan nämna också att jag är 28 år. Ifall det går någon betydelse.
Jag tänker antingen leasing eller kredit via företag, och sen använda bilen för privatbruk?
Är det möjligt? Någon som har lust att dela lite tips och råd.
Även ett företag måste vara kreditvärdigt. Så du behöver ju ha det igång ett tag och faktiskt tjäna pengar...

Som du skriver så kommer EF bli som att du ansöker om billånet privat. Med färska anmärknignar och skuldsaldo så kommer det bli nej överallt.

Om du skulle starta AB med allt administrativt som krävs runt detta så kommer ändå respektive kreditgivare ta borgen på dig privat pga att bolaget är så pass nytt att det inte finns några historiska siffror att gå på. Förmodligen så kommer de även få reda på från UC att det finns anmärkningar och skuldsaldo på ledamot i styrelsen. UC förser kreditgivaren med denna info även om det inte har tagits en upplysning på personen ifråga.

Ska du starta bolag för att ta lån så kommer det krävas en omsättning samt lönsamhet.

Tips är att försöka bli av med skuldsaldot och sedan kan det kanske gå någonstans privat om du kan stoppa in en kontantinsats.

Ett nystartat AB saknar ju kredithistorik, normalt får ägaren gå i personlig borgen, och då kanske dom säger nej ändå pga dina anmärkningar

Hur har du tänkt att företaget ska få in medel till att betala bilen? Om du inte fakturerar för utförda tjänster/försäljning så måste du själv bidra med ägartillskott.

Om du inte fakturerar med moms till någon kunde så finns heller ingen moms att dra av för bilkostnaden och då är inte leasingavtalet lika nice längre :)

Hade använt de 25 tkr ett AB kräver till att betala av skulden till KFM..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp