Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelmissbruk, vad gör ni för att inte falla tillbaka?

Tjena folket!
Jag är fri från spel i ungefär 2,5 månad nu. Känner mig mer motiverad än aldrig förr! Med det sagt.. vad gör ni som varit fria en längre period för att inte falla tillbaka till skitet igen? Kan va nyttigt för mig o flera andra att ta till sig tips o råd.

Heja dig! Får jag fråga vad du gör för att hålla dig borta från spel och hur illa det var innan?

Heja dig! Får jag fråga vad du gör för att hålla dig borta från spel och hur illa det var innan?
Tack tack!! För mig var det att tala om för pappa och släppa ekonomin till honom helt o hållet. Har fallit tillbaka ett par gånger förut också, men nu blev det allvarligare och kände att jag inte orkade med de mer.

Tack tack!! För mig var det att tala om för pappa och släppa ekonomin till honom helt o hållet. Har fallit tillbaka ett par gånger förut också, men nu blev det allvarligare och kände att jag inte orkade med de mer.
Så starkt och så bra att du har någon som kan hjälpa dig med att ta hand om ekonomin ett tag. Kämpa vidare :)

Avgörande faktorn/faktorerna som gör en individ tillräckligt beslutsam att bryta upp med spelande skiljer sig enormt mycket åt. Kan knappt svara på vad som var avgörande om jag går till mig själv. Att inte svika mig själv för att jag är värd mer, att inte svika min familj, att inte behöva försätta barnen för en taskig uppväxt. Man har sagt så förr utan önskvärd resultat.

Avgörande faktorn/faktorerna som gör en individ tillräckligt beslutsam att bryta upp med spelande skiljer sig enormt mycket åt. Kan knappt svara på vad som var avgörande om jag går till mig själv. Att inte svika mig själv för att jag är värd mer, att inte svika min familj, att inte behöva försätta barnen för en taskig uppväxt. Man har sagt så förr utan önskvärd resultat.
Känner samma.. att jag inte vill svika mig o alla nära. Hoppas allt blir bra för dig :)

Spelpaus. Spärra zimpler/trustly. Jag gick så långt att jag spärrade bankkortet också. Jag gav min sambo lösenord till mailen där jag får lönespec. Jag satte autogiro på alla räkningar. Pengarna som blev kvar satte jag in på min sambos konto och så hade jag det fysiska kortet och hon hade det digitala på mobilen. Detta gjorde att vi kunde spara 15-20k i månaden utan att leva snålt. Med tiden så försvann suget för spel. Varför spela när sparkontot är fullt med pengar. Jag är nu inte ens spelpausad längre men känner verkligen inget sug av att gå in och ge bort mina pengar till pirater nere på Malta.Att se saldot växa med 15-20k per månad är en riktigt skön känsla. Jag slipper dessutom ha ont i magen över ”vinster” då man tänkte ska man få dom eller inte då vi alla vet att dessa äckelbolag kan konfiskera vinster som dom vill. Men utan dessa stenhårda metoder hade jag aldrig slutat. Jag spelade många år bort 60% av lönen samma natt den kom in. Att berätta för sina nära att man har problem är jätteviktigt för då får man också stöd och motivation. Jag är glad jag inte sitter på skulder som finns där pga bortspelade pengar.

Släppt ekonomin till sambon. Spelpaus och gamban. Sedan finns det bra självhjälps grupper, där du kan tala med andra spelare om din situation. Spelberoendes förening Ga och spelfriheten både online möten och fysiska möten.

Jag berättade för sambon för ett år sen, men har haft x antal "återfall". Men har levt med ett extremt självhat och bestämde mig nu för att ta tag i livet och ekonomin. Det som vände för mig var väl att många av mina små skulder snart är borta och att det faktiskt kommer att gå. Tanken av att kunna ge barnen en fantastisk sommar utan att leta efter gratis grejer eller bara kunna köpa dom varsin glass spontant utan att logga in på banken först för att dubbelkolla.
Allt sånt ger mig en sån otrolig pepp, 1 månad nu, fler ska det bli.
Heja alla er andra !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp