Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Spelberoende, skulder på 850 000 kr.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maevtewe" data-source="post: 85800" data-attributes="member: 3776"><p>Go kväll. </p><p></p><p>Läser och läser vad ni skriver och mår så dåligt över mitt spelmissbruk. I augusti förra året släpptes bomben och min fick reda på mitt spelande och alla skulder. Ringde beroendeenheten och gick i samtal individuellt och i grupp. Maken tid över all ekonomi och min mor hjälpte mig med de akuta osv. Kändes som allt började "vända", väldigt spänt mellan mannen och mig. Det var djupa dalar och små toppar. Vi började gå i parterapi, min man gick in en svacka och jag blev osäker på mig själv och ångest kom tebax. Fick återfall! Spelade men insåg att detta håller inte, hur ska jag fica att betala dessa utan att min man får veta. Min mamma hjälpte mig...igen. Efter hon hjälpt mig spärrade jag tyvärr inte de krediter jag hade utan tänkte (mitt dum huvud) att jag kan ta dem pengarna för att betala de lite mindre jag hade kvar...eller hur. Ni kanske kan räkna ut resten. En dag så fick maken reda på en skuld och nu ska vi skiljas. En sak jag inte fattar är varför berättade jag inte bara allt då, att jag hade tagit på mig fler skulder. Nej det fick han reda på häromdagen, har lånat vår dotters ryggsäck en period oxh där hade jag lagt i alla skuldbrev och hon skulle ju ha den nu och när jag var iväg så skulle de packa ur den och där låg alla brev. Min man är chockad och fattar inte hur jag kunde undangömda detta igen när allt är så jobbigt o spänt mellan oss. Jag hatar hatar verkligen mig själv, även om jag vet att jag har ett sjukt beroende så fortsätter jag att ljuga för alla inkl mig själv. Sanningen kommer fram! Vi har tre fantastiska barn som vet om mitt beroende. </p><p>Jag har kontaktat min kontakt vid beroendeenheten igen och går på samtal igen. Men jag är livrädd att jag försatt mina barn och min änsålänge make i en mkt värre situation. </p><p>Kan kronofogden komma och hämta saker ur hemmet till mina skulder? </p><p>Hur ska jag göra för att "undvika" att min man och barn far illa mer än de gjort, ekonomiskt? </p><p>Jag har precis blivit klar med min utbildning och börjar jobba nu, så nu får jag en inkomst. </p><p>Hur ska man göra med bodelning? Vår kontakt vid skuldrådgivning sa till man att jag INTE kan få skuldsanering pga mitt spelberoende! Men läser att andra fått hjälp. Jag vet att jag är dum i huvudet och har ett missbruk så snälla inga ovänliga kommentarer. Tips råd hjälp! </p><p></p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maevtewe, post: 85800, member: 3776"] Go kväll. Läser och läser vad ni skriver och mår så dåligt över mitt spelmissbruk. I augusti förra året släpptes bomben och min fick reda på mitt spelande och alla skulder. Ringde beroendeenheten och gick i samtal individuellt och i grupp. Maken tid över all ekonomi och min mor hjälpte mig med de akuta osv. Kändes som allt började "vända", väldigt spänt mellan mannen och mig. Det var djupa dalar och små toppar. Vi började gå i parterapi, min man gick in en svacka och jag blev osäker på mig själv och ångest kom tebax. Fick återfall! Spelade men insåg att detta håller inte, hur ska jag fica att betala dessa utan att min man får veta. Min mamma hjälpte mig...igen. Efter hon hjälpt mig spärrade jag tyvärr inte de krediter jag hade utan tänkte (mitt dum huvud) att jag kan ta dem pengarna för att betala de lite mindre jag hade kvar...eller hur. Ni kanske kan räkna ut resten. En dag så fick maken reda på en skuld och nu ska vi skiljas. En sak jag inte fattar är varför berättade jag inte bara allt då, att jag hade tagit på mig fler skulder. Nej det fick han reda på häromdagen, har lånat vår dotters ryggsäck en period oxh där hade jag lagt i alla skuldbrev och hon skulle ju ha den nu och när jag var iväg så skulle de packa ur den och där låg alla brev. Min man är chockad och fattar inte hur jag kunde undangömda detta igen när allt är så jobbigt o spänt mellan oss. Jag hatar hatar verkligen mig själv, även om jag vet att jag har ett sjukt beroende så fortsätter jag att ljuga för alla inkl mig själv. Sanningen kommer fram! Vi har tre fantastiska barn som vet om mitt beroende. Jag har kontaktat min kontakt vid beroendeenheten igen och går på samtal igen. Men jag är livrädd att jag försatt mina barn och min änsålänge make i en mkt värre situation. Kan kronofogden komma och hämta saker ur hemmet till mina skulder? Hur ska jag göra för att "undvika" att min man och barn far illa mer än de gjort, ekonomiskt? Jag har precis blivit klar med min utbildning och börjar jobba nu, så nu får jag en inkomst. Hur ska man göra med bodelning? Vår kontakt vid skuldrådgivning sa till man att jag INTE kan få skuldsanering pga mitt spelberoende! Men läser att andra fått hjälp. Jag vet att jag är dum i huvudet och har ett missbruk så snälla inga ovänliga kommentarer. Tips råd hjälp! Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Spelberoende, skulder på 850 000 kr.
Topp