Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Spelberoende med skulder - Vad ska jag göra?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr Pepper" data-source="post: 82243"><p>Ganska många av oss har varit i din sits, och haft den ångesten du känner just nu. Använd den till något gott!</p><p>Man ältar ganska mycket när man sitter fast med stora skulder, och en av de vanligaste tankarna jag har är varför jag inte slutade vid ett par specifika tillfällen, däribland första gången jag kände att jag nått botten (<em>ungefär som du känner just nu antar jag</em>).</p><p></p><p>Dina akuta problem kan du förhoppningsvis lösa genom att ringa runt till dina långivare och förklara läget. Alla kommer inte acceptera att du inte kan betala nu, men någon kanske gör det. Får du pengar i maj?</p><p></p><p>Berätta även om dina problem för så många du känner att du klarar av. Du kommer bli överraskad över hur bra de tar det, och det kommer bli lättare för varje ny person.</p><p></p><p>Och det finns hjälp att få. Alla vägar passar inte alla människor, men om du bor i närheten av någon ort där Spelberoendes förening har verksamhet hade jag kontaktat dessa (<a href="http://www.spelberoende.se/jag-soker-information/spelberoendes-foreningar-och-stodgrupper" target="_blank">här du se var de finns</a>).</p><p></p><p>Och utan att veta någonting om dig eller din situation, så kan jag ju bara nämna att jag vid ett flertal tillfällen önskar jag hade lämnat bort mitt kort och mobil (för tillgång till mobilt bank-id) från den 24:e fram tills alla räkningar är betalda vid ett flertal tillfällen. Annars är risken stor att suget blir för stort. Antingen sitter man och tänker att det aldrig kommer gå ihop, och att man måste vinna pengar för att ens få ihop månaden, eller så sitter man och tänker att man faktiskt kommer ha pengar kvar efter att alla amorteringar är betalade, och att man därför kan "unna sig att spela för en liten slant", och vips, så är både extrapengarna och räkningspengarna borta...</p><p> </p><p>Jag skrev i början att du skulle använda din ångest till något gott; med det menar jag att du ska använda den här tiden, när du känner att du nästan gör vad som helst för att slippa känna så här igen, till att spärra dig från spelsidor och lånsidor (<em>det kommer absolut poppa upp nya, men även om du bara spärrar dig på en del av sidorna är det bättre än inget</em>), och även till att berätta för folk och söka efter hjälp. Ångesten är en stark drivkraft, se bara till att använda den i rätt rikning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr Pepper, post: 82243"] Ganska många av oss har varit i din sits, och haft den ångesten du känner just nu. Använd den till något gott! Man ältar ganska mycket när man sitter fast med stora skulder, och en av de vanligaste tankarna jag har är varför jag inte slutade vid ett par specifika tillfällen, däribland första gången jag kände att jag nått botten ([I]ungefär som du känner just nu antar jag[/I]). Dina akuta problem kan du förhoppningsvis lösa genom att ringa runt till dina långivare och förklara läget. Alla kommer inte acceptera att du inte kan betala nu, men någon kanske gör det. Får du pengar i maj? Berätta även om dina problem för så många du känner att du klarar av. Du kommer bli överraskad över hur bra de tar det, och det kommer bli lättare för varje ny person. Och det finns hjälp att få. Alla vägar passar inte alla människor, men om du bor i närheten av någon ort där Spelberoendes förening har verksamhet hade jag kontaktat dessa ([URL='http://www.spelberoende.se/jag-soker-information/spelberoendes-foreningar-och-stodgrupper']här du se var de finns[/URL]). Och utan att veta någonting om dig eller din situation, så kan jag ju bara nämna att jag vid ett flertal tillfällen önskar jag hade lämnat bort mitt kort och mobil (för tillgång till mobilt bank-id) från den 24:e fram tills alla räkningar är betalda vid ett flertal tillfällen. Annars är risken stor att suget blir för stort. Antingen sitter man och tänker att det aldrig kommer gå ihop, och att man måste vinna pengar för att ens få ihop månaden, eller så sitter man och tänker att man faktiskt kommer ha pengar kvar efter att alla amorteringar är betalade, och att man därför kan "unna sig att spela för en liten slant", och vips, så är både extrapengarna och räkningspengarna borta... Jag skrev i början att du skulle använda din ångest till något gott; med det menar jag att du ska använda den här tiden, när du känner att du nästan gör vad som helst för att slippa känna så här igen, till att spärra dig från spelsidor och lånsidor ([I]det kommer absolut poppa upp nya, men även om du bara spärrar dig på en del av sidorna är det bättre än inget[/I]), och även till att berätta för folk och söka efter hjälp. Ångesten är en stark drivkraft, se bara till att använda den i rätt rikning! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Spelberoende med skulder - Vad ska jag göra?
Topp