Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende, det går att bli fri

Det jag ska skriva nu vill nog många av er blunda för, jag var likadan för några månader sen. MEN! Det går att slå sig fri och få ett bra liv efter allt.
Fick chansen att komma till Kolmårdens behandlingshem för spelberoende.

Jag har spelat och jagat pengar i tio år. Är skuldsatt över öronen (ca 1500000). Behandlingen har gjort att jag har fått en livsglädje som jag inte har haft sen jag var liten. Det är det som behandlingen går ut på. Att identifiera varför du har blivit en beroendeperson och sen bearbeta dessa känslor. Sorgbearbetning. Att sluta spela fick jag på köpet. Tänker inte ens på det längre. Jag mår bra och har inte panik över pengar längre. Kronofogden är inte så farlig heller, får behålla 17000 kr av min lön varje månad, det räcker för mig. Jag har ingen stress längre. Har varenda smslån som finns men jag kan inte göra något åt det. Jag har en livsglädje och en framtidstro.

Ta chansen, det är de bästa 16 veckorna i ditt liv. Du får tillbaka livet igen!! Glöm självhjälpsprogram och allt sånt. Det enda som hjälper är att ta en paus från livet och bearbeta allt.. Hör gärna av er med frågor. I forumet eller via mail..

Det jag ska skriva nu vill nog många av er blunda för, jag var likadan för några månader sen. MEN! Det går att slå sig fri och få ett bra liv efter allt.
Fick chansen att komma till Kolmårdens behandlingshem för spelberoende.

Jag har spelat och jagat pengar i tio år. Är skuldsatt över öronen (ca 1500000). Behandlingen har gjort att jag har fått en livsglädje som jag inte har haft sen jag var liten. Det är det som behandlingen går ut på. Att identifiera varför du har blivit en beroendeperson och sen bearbeta dessa känslor. Sorgbearbetning. Att sluta spela fick jag på köpet. Tänker inte ens på det längre. Jag mår bra och har inte panik över pengar längre. Kronofogden är inte så farlig heller, får behålla 17000 kr av min lön varje månad, det räcker för mig. Jag har ingen stress längre. Har varenda smslån som finns men jag kan inte göra något åt det. Jag har en livsglädje och en framtidstro.

Ta chansen, det är de bästa 16 veckorna i ditt liv. Du får tillbaka livet igen!! Glöm självhjälpsprogram och allt sånt. Det enda som hjälper är att ta en paus från livet och bearbeta allt.. Hör gärna av er med frågor. I forumet eller via mail..

Tyvärr är många kommuner, särskilt små, helt oförstående till spelmissbruk och har ingen handlingsplan alls. jag själv är spelmissbrukare sen 7 år tillbaka och försökte få hjälp men det blev så tafatt så utan stöd och hjälp gav jag upp och fortsatte spela. Och vad gör man när man inte vill sluta??? Har ingen familj, sjukpension resten av livet, så min skuldbörda idag kommer jag aldrig bli av med. Om jag skulle få skuldsanering så skulle ändå min framtida inkomst vara under 10000 i månaden. Jag spelar för att kunna leva ett drägligt liv, vilket jag gör periodvis.

Ring till Kolmårdens behandlingshem så kan du få vägledning. Jag tror inte att du har ett så bra liv som du skriver. Får du skuldsanering så är du av med allt efter 5 år. Plus att efter behandlingen så får du chansen att kunna må bra igen.

Ring till Kolmårdens behandlingshem så kan du få vägledning. Jag tror inte att du har ett så bra liv som du skriver. Får du skuldsanering så är du av med allt efter 5 år. Plus att efter behandlingen så får du chansen att kunna må bra igen.

Du missförstår mig. Menar att min situation rent ekonomiskt är lika hopplös nu såväl i framtiden med eller utan spel. Finns liksom inget att kämpa för.

Och du missförstår nog mig. Skillnaden är att om du går en behandling så kommer den ekonomiska situationen fortfarande att vara likadan MEN du får chansen att kunna må bra igen, då spelar inte ekonomin så stor roll. Du får chansen att reda ut varför du har blivit som du har blivit, du får chansen att bearbeta gammal sorg m.m.

Du går inte behandling för att reda ut ekonomin, du går behandling för att få chansen till ett bra mående..

Har själv varit Spelmissbrukare i ca 10 år, dock spelfri nu.
Genomgått mycket i mitt liv. Har lärt mig grunderna för att bli spelfri, och alla ni andra klarar detta också! Kolmården har väll lagt ner nu/lägger ner snart.

Vill ge alla förhoppningar om att man kan lösa situationen utan behandlingshem, för det GÅR faktiskt :)

har legat på botten många gånger, skulder upp över öronen. Inte haft 1 krona kvar av lönen den 26e många månader. Nästan tagit mitt liv tillomed.

Räddningen kom när jag var arbetslös, och hade 250 000:- i blancolån och 50 000:- i sms-lån. Släppte sms-lånen till kfm.
Efter det så betalade jag av sms lånen i min takt, fick dock 8st betalningsanmärkningar.
Har nu gått 3 år och har inte spelat mer ån 1 gång på dom 3åren.
Har fått mitt liv tillbaka:)

Stegen för mig att kunna sluta spela var:
Först av allt: Erkänna för dig sjölv och andra att du ÄR missbrukare, och att du inte vill leva såhär.
1: sälj datorn
2: byt till maestro kort på banken
3: spärra tjänsten E-kort på din bank
4: låt familjemedlem/flickvän ta hand om din dosa.
5: spärra alla BankID n o dylikt.
6: spärr dig på dom nya faktura tjänsterna som finns. Permanent
7: Bestäm dig för att ALDRIG mer spela, inte ens freespinns!!!
8: gå till en terapeut varje månad. Ändra ditt sätt att tänka / bryt ditt mönster.
9: LÄS boken "Rik på riktigt" 2ggr och inse vad som är viktigt i livet.
10: beta av skulder och njuuuut av ditt nya liv, skapa minst 2 nya intressen. Ex matlagning , träning, målning, eller nått som ger dig njutning i livet:)

En sista sak. Ta ut kontanter dom första 3 månaderna, viktigt att SE sina pengar för att kunna inse värdet av dom.

Senast ändrad:
Jag är inne på min 2 a månad som spelfri.
ser fortfarande inget "ljus i tunneln" men lever på hoppet.
Har löst mina smslån på ca 300.000
Min lön går precis runt med alla lån...
Men jag kämpar på!

Jag är inne på min 2 a månad som spelfri.
ser fortfarande inget "ljus i tunneln" men lever på hoppet.
Har löst mina smslån på ca 300.000
Min lön går precis runt med alla lån...
Men jag kämpar på!

Bra kämpat! Ljuset i tunneln kommer ska du se.
Huvudsaken man har hoppet kvar.

Har spelat i över 25 år men kan inte sluta då jag har massa skulder och tror jag vinner på spel för att bli av med skulden hhhhhhjääääääälp

Har spelat i över 25 år men kan inte sluta då jag har massa skulder och tror jag vinner på spel för att bli av med skulden hhhhhhjääääääälp

hjälp finns att få. ring stödlinjen!

Jag har spelat i 7 år. tillslut rann det över och nu har jag varit spelfri i snart 3 månader.
Det går!

Du går bara back ännu mer när du tror att du kan spela dig till att bli skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp