Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Orolig" data-source="post: 473969" data-attributes="member: 8645"><p><strong>Uppdatering om min plan för de kommande månaderna och mina skulder</strong></p><p></p><p>Jag har totalt ungefär 1 miljon kronor hos Kronofogden. Förmodligen lite mer, eftersom vissa inkassobolag först drar tillbaka skulder och sedan skickar dem igen. Det gör det väldigt rörigt att få en tydlig överblick. För tre månader sedan var jag på möte hos kommunens ekonomi- och budgetrådgivning där vi gick igenom alla skulder hos både inkasso och Kronofogden. Den ursprungliga skulden låg runt 600 000 kr, men räntorna har gjort att allt vuxit snabbt. Jag har ingen annan realistisk utväg än skuldsanering om jag ska kunna bli skuldfri.</p><p></p><p>Min plan är att först vara spelfri i minst 6 månader innan jag skickar in ansökan om skuldsanering. Jag kommer också gå mer i detalj på skulderna hos Kronofogden senare, när jag först har återbetalat de privata skulderna till kollegorna.</p><p></p><p>Från och med 1 december får jag äntligen ett boende via ett kommunalt bostadskontrakt. Jag har varit bostadslös i över tre månader, så detta är ett stort steg. Jag skriver på kontraktet imorgon. Kommunen kommer stå på kontraktet i början, men om jag sköter mig har jag chans att ta över det senare. Hyran blir dessutom 8 000 kr lägre än min tidigare hyra. Den förändringen tänker jag i början inte anmäla till Kronofogden, eftersom jag nu får möjligheten att betala tillbaka till kollegorna. Jag tror inte de kommer reagera på det, och när de privata skulderna är lösta kommer jag självklart anmäla hyressänkningen till Kronofogden. Det gör jag innan jag ansöker om skuldsanering.</p><p></p><p><strong>Privata skulder (kollegor) – plan att slutbetala skulderna till juni:</strong></p><p>Kollega 1: 3 000 kr (januari)</p><p>Kollega 2: 3 250 kr (januari)</p><p>Kollega 3: 3 000 kr (februari)</p><p>Kollega 4: 3 000 kr (februari)</p><p>Kollega 5: 3 000 kr (mars)</p><p>Kollega 6: 3 000 kr (mars)</p><p>Kollega 7: 1 000 kr (mars)</p><p></p><p>Eftersom jag jobbar i kommunen och det finns flera avdelningar har jag även lånat från personer på andra avdelningar:</p><p></p><p>Person 1: 7 000 kr (april)</p><p>Person 2: 5 000 kr (maj)</p><p>Person 3: 6 000 kr (juni)</p><p>Person 4: 2 000 kr (juni)</p><p></p><p>Med den här planen har jag betalat tillbaka alla privata skulder i juni. Bara tanken på det ger mig enorm lättnad. De privata skulderna är de som tynger mig mest psykiskt och har stark koppling till mitt spelberoende, så det kommer kännas väldigt skönt att bli av med dem.</p><p></p><p>Varför jag börjar återbetalningen i januari?</p><p>För att november och december måste jag använda till att köpa möbler till min nya bostad. Jag blev av med alla mina möbler då min förra hyresvärd misshandlade mig och tog allt jag ägde utan min tillstånd. Därför behöver jag lägga två månader på att ordna ett minimum av möbler så jag kan bo normalt igen. Jag måste även köpa vinterkläder, då jag i princip saknar det helt, jag har inte ens en vinterjacka just nu.</p><p></p><p>Min plan framöver är också att göra ett schema för träning och kost. Jag vet att jag kommer må mycket bättre om jag börjar röra på mig och äta mer regelbundet igen. Jag har saknat både motivation och lust under flera år, men nu när jag äntligen har fått en chans att börja om känns det som att mitt mående går åt rätt håll. Jag börjar få tillbaka motivationen att jobba på mig själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Orolig, post: 473969, member: 8645"] [B]Uppdatering om min plan för de kommande månaderna och mina skulder[/B] Jag har totalt ungefär 1 miljon kronor hos Kronofogden. Förmodligen lite mer, eftersom vissa inkassobolag först drar tillbaka skulder och sedan skickar dem igen. Det gör det väldigt rörigt att få en tydlig överblick. För tre månader sedan var jag på möte hos kommunens ekonomi- och budgetrådgivning där vi gick igenom alla skulder hos både inkasso och Kronofogden. Den ursprungliga skulden låg runt 600 000 kr, men räntorna har gjort att allt vuxit snabbt. Jag har ingen annan realistisk utväg än skuldsanering om jag ska kunna bli skuldfri. Min plan är att först vara spelfri i minst 6 månader innan jag skickar in ansökan om skuldsanering. Jag kommer också gå mer i detalj på skulderna hos Kronofogden senare, när jag först har återbetalat de privata skulderna till kollegorna. Från och med 1 december får jag äntligen ett boende via ett kommunalt bostadskontrakt. Jag har varit bostadslös i över tre månader, så detta är ett stort steg. Jag skriver på kontraktet imorgon. Kommunen kommer stå på kontraktet i början, men om jag sköter mig har jag chans att ta över det senare. Hyran blir dessutom 8 000 kr lägre än min tidigare hyra. Den förändringen tänker jag i början inte anmäla till Kronofogden, eftersom jag nu får möjligheten att betala tillbaka till kollegorna. Jag tror inte de kommer reagera på det, och när de privata skulderna är lösta kommer jag självklart anmäla hyressänkningen till Kronofogden. Det gör jag innan jag ansöker om skuldsanering. [B]Privata skulder (kollegor) – plan att slutbetala skulderna till juni:[/B] Kollega 1: 3 000 kr (januari) Kollega 2: 3 250 kr (januari) Kollega 3: 3 000 kr (februari) Kollega 4: 3 000 kr (februari) Kollega 5: 3 000 kr (mars) Kollega 6: 3 000 kr (mars) Kollega 7: 1 000 kr (mars) Eftersom jag jobbar i kommunen och det finns flera avdelningar har jag även lånat från personer på andra avdelningar: Person 1: 7 000 kr (april) Person 2: 5 000 kr (maj) Person 3: 6 000 kr (juni) Person 4: 2 000 kr (juni) Med den här planen har jag betalat tillbaka alla privata skulder i juni. Bara tanken på det ger mig enorm lättnad. De privata skulderna är de som tynger mig mest psykiskt och har stark koppling till mitt spelberoende, så det kommer kännas väldigt skönt att bli av med dem. Varför jag börjar återbetalningen i januari? För att november och december måste jag använda till att köpa möbler till min nya bostad. Jag blev av med alla mina möbler då min förra hyresvärd misshandlade mig och tog allt jag ägde utan min tillstånd. Därför behöver jag lägga två månader på att ordna ett minimum av möbler så jag kan bo normalt igen. Jag måste även köpa vinterkläder, då jag i princip saknar det helt, jag har inte ens en vinterjacka just nu. Min plan framöver är också att göra ett schema för träning och kost. Jag vet att jag kommer må mycket bättre om jag börjar röra på mig och äta mer regelbundet igen. Jag har saknat både motivation och lust under flera år, men nu när jag äntligen har fått en chans att börja om känns det som att mitt mående går åt rätt håll. Jag börjar få tillbaka motivationen att jobba på mig själv. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
Topp