Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Orolig" data-source="post: 473964" data-attributes="member: 8645"><p>Blir imponerad av allt du gjort för att bryta dig loss från miljön och beteendet. Att byta jobb, klippa kontakter osv. det är riktigt starkt gjort. Jag själv är väldigt sportintresserad och detta är något som har räddat mig i svåra stunder. Själva betting har jag inte problem med. Blackjack är det ända jag har fastnat på då det går väldigt snabbt. </p><p></p><p>Jag har läst hela din tråd om skuldsanering. Har nu blivit så motiverad och inspirerad av detta. Det är så många saker man kan tänka på och detaljer man kan ha med i ansökan. Det här med personliga brevet tycker jag är jättebra. Jag tycker det är värt att skicka med en sån oavsett om handläggaren kommer läsa den eller inte. Genom att skicka med personlig brev tycker jag att man visar hur seriös man är och att man verkligen vill göra allt för att lösa sin situation. </p><p></p><p>Jag har en fundering och undrar om det här kan bli ett stort problem för mig när jag söker skuldsanering.</p><p>För två år sedan hände något som jag fortfarande skäms otroligt mycket över. Beroendet gjorde mig till en person jag aldrig trodde att jag kunde bli. Jag låg efter med hyran, hade flera privata lån och hade panik. Under en enda dag gjorde jag något fruktansvärt dumt, jag lurade några personer på pengar genom en falsk annons. I mitt huvud tänkte jag: “Jag behöver bara få in lite pengar, spela, vinna tillbaka och direkt betala tillbaka.”</p><p>Det handlade om 4 personer och några tusenlappar...</p><p></p><p>Jag kontaktade alla drabbade direkt efteråt och förklarade situationen. En av dem kände till hur spelberoende fungerar och sa att det bästa var att jag polisanmäls för min egen bästa, vilket vi också gjorde. Jag erkände allt till polisen och fick sedan för första och sista gången i mitt liv en prick i belastningsregistret. Påföljden blev dagsböter på totalt 6000 kr.</p><p></p><p>Alla skulder till de drabbade är återbetalda, och böter är betalda. Jag skäms fortfarande över det som hände och kan knappt förstå att jag var kapabel att göra något sådant. Jag är egentligen en person som tycker om att hjälpa andra, inte skada dem. Nu har jag väldigt svårt att acceptera det men jag måste gå vidare och leva med det. </p><p></p><p>Min fråga är nu:</p><p><strong>Kommer detta vara ett problem när jag söker skuldsanering?</strong></p><p>I skuldsaneringstestet står det: <em>"Har du fått <strong>större delen</strong> av dina skulder för att du begått något brott?"</em></p><p>Mitt svar är nej, eftersom detta utgjorde kanske 0,1 % eller ännu mindre av mina totala skulder, och de skulderna är återbetalda.</p><p>Det jag oroar mig för är själva pricken i registret. Den är två år gammal nu och kommer att vara runt tre år gammal när mitt ärende förmodligen behandlas. Tror du detta kan bli problem för mig</p><p></p><p>Angående viktuppgången, isoleringen och det oregelbundna ätandet så är det också något jag har som mål att förbättra. Tidigare i livet har jag alltid varit väldigt aktiv och jag har nästan alltid vägt mellan 65–70 kg. Nu väger jag 94 kg, och mitt mål är att under det kommande året gå ner till runt 80 kg – och senare nå 70–75 kg, vilket jag skulle vara nöjd med.</p><p>När det gäller städning och ordning i lägenheten så har jag, trots att måendet varit riktigt dåligt och att jag ofta suttit inne i ett mörkt rum, ändå lyckats hålla lägenheten ganska fin och fräsch. Men självklart finns det alltid saker man kan bli bättre på även där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Orolig, post: 473964, member: 8645"] Blir imponerad av allt du gjort för att bryta dig loss från miljön och beteendet. Att byta jobb, klippa kontakter osv. det är riktigt starkt gjort. Jag själv är väldigt sportintresserad och detta är något som har räddat mig i svåra stunder. Själva betting har jag inte problem med. Blackjack är det ända jag har fastnat på då det går väldigt snabbt. Jag har läst hela din tråd om skuldsanering. Har nu blivit så motiverad och inspirerad av detta. Det är så många saker man kan tänka på och detaljer man kan ha med i ansökan. Det här med personliga brevet tycker jag är jättebra. Jag tycker det är värt att skicka med en sån oavsett om handläggaren kommer läsa den eller inte. Genom att skicka med personlig brev tycker jag att man visar hur seriös man är och att man verkligen vill göra allt för att lösa sin situation. Jag har en fundering och undrar om det här kan bli ett stort problem för mig när jag söker skuldsanering. För två år sedan hände något som jag fortfarande skäms otroligt mycket över. Beroendet gjorde mig till en person jag aldrig trodde att jag kunde bli. Jag låg efter med hyran, hade flera privata lån och hade panik. Under en enda dag gjorde jag något fruktansvärt dumt, jag lurade några personer på pengar genom en falsk annons. I mitt huvud tänkte jag: “Jag behöver bara få in lite pengar, spela, vinna tillbaka och direkt betala tillbaka.” Det handlade om 4 personer och några tusenlappar... Jag kontaktade alla drabbade direkt efteråt och förklarade situationen. En av dem kände till hur spelberoende fungerar och sa att det bästa var att jag polisanmäls för min egen bästa, vilket vi också gjorde. Jag erkände allt till polisen och fick sedan för första och sista gången i mitt liv en prick i belastningsregistret. Påföljden blev dagsböter på totalt 6000 kr. Alla skulder till de drabbade är återbetalda, och böter är betalda. Jag skäms fortfarande över det som hände och kan knappt förstå att jag var kapabel att göra något sådant. Jag är egentligen en person som tycker om att hjälpa andra, inte skada dem. Nu har jag väldigt svårt att acceptera det men jag måste gå vidare och leva med det. Min fråga är nu: [B]Kommer detta vara ett problem när jag söker skuldsanering?[/B] I skuldsaneringstestet står det: [I]"Har du fått [B]större delen[/B] av dina skulder för att du begått något brott?"[/I] Mitt svar är nej, eftersom detta utgjorde kanske 0,1 % eller ännu mindre av mina totala skulder, och de skulderna är återbetalda. Det jag oroar mig för är själva pricken i registret. Den är två år gammal nu och kommer att vara runt tre år gammal när mitt ärende förmodligen behandlas. Tror du detta kan bli problem för mig Angående viktuppgången, isoleringen och det oregelbundna ätandet så är det också något jag har som mål att förbättra. Tidigare i livet har jag alltid varit väldigt aktiv och jag har nästan alltid vägt mellan 65–70 kg. Nu väger jag 94 kg, och mitt mål är att under det kommande året gå ner till runt 80 kg – och senare nå 70–75 kg, vilket jag skulle vara nöjd med. När det gäller städning och ordning i lägenheten så har jag, trots att måendet varit riktigt dåligt och att jag ofta suttit inne i ett mörkt rum, ändå lyckats hålla lägenheten ganska fin och fräsch. Men självklart finns det alltid saker man kan bli bättre på även där. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
Topp