Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 473906" data-attributes="member: 3402"><p>Spelberoende är verkligen brutalt. Tycker det är starkt jobbat att du har en plan och ser en väg hur du ska ta dig ur situationen. Givetvis det viktigaste är att du fått boende så se till att håll i det jävligt hårt denna gång. Gick aldrig så långt för mig att jag förstörde relationer, självmordsförsök och tappade boende även om det har vart nära ögat. Slutade spela 2019, men har 2 miljoner i skuld och spelat bort fler miljoner än så. Skuldsanering idag, sökte efter jag vart 4 år spelfri men hade förmodligen kunnat få skuldsanering snabbare nu i efterhand.</p><p></p><p>Något jag verkligen rekommenderar är att söka upp mailadressen till alla spelbolag. Maila in och permanent spärra ditt namn och perssonnummer på livstid från dessa sidor och deras koncerner, skriv tydligt i mailet att du är aktivt och grovt spelberoende. Prioritera alla sidor du någonsin har spelat på. Man är inte bara beroende av spel, ditt undermedvetna är van vid sidorna du loggar in på och det är en bekant/trygg miljö som din hjärna trivs i - detta är inte en slump utan något som spelbolagen lägger väldigt stora pengar på, varenda färg, ljud, meny, användargränssnitt, klick, lättillgänglighet, reklam, ord, bild är utformat med akademisk precision för att man ska fortsätta vara beroende just hos dom och i deras koncern. Även om du tänker att om jag spärrar mig här så finns det 100 andra sidor. Det är bara en ursäkt, du har mycket större chans att bryta ett spelberoende om du tar bort alla sidor din hjärna är van vid. Men utöver det så är det bara sätta sig och samla mailadresser till spelbolag och maila samma mall till alla om att du spärrar dig på livstid hos er och i koncernen pga grovt spelberoende. Du kan dela upp arbetet också. Ingen aning om hur många spelsidor det finns idag och hur många du hört talas om. Men är det 100-200-300 sidor så tar inte det mer än några timmar att gå in på hemsidorna, samla alla mailadresser och maila alla. Dom timmarna är det verkligen värt. Samt spärra dig längsta möjliga tid på spelpaus, fast det förmodar jag att du är.</p><p></p><p>Tycker du gör helt rätt i att betala av privatpersonerna först, speciellt när du skriver att det är bra kollegor och chef som stöttar dig. Dom jobbar du och kollar i ögonen varje dag, dom är givetvis mycket mer i behov av pengarna än vad bankerna är Dom flesta kan nog skriva under på att du gör rätt i att betala av dina kollegor först oavsett vad som är "rätt eller fel".</p><p></p><p>Utöver att maila spelbolagen så maila också alla bankerna som erbjuder någon form av snabblån också, spärra dig på livstid även där.</p><p></p><p><a href="mailto:kundservice@ferratumbank.se">kundservice@ferratumbank.se</a></p><p><a href="mailto:info@lumify.se">info@lumify.se</a></p><p><a href="mailto:info@credifi.se">info@credifi.se</a></p><p><a href="mailto:info@binly.se">info@binly.se</a></p><p><a href="mailto:info@tomly.se">info@tomly.se</a></p><p><a href="mailto:info@gfmoney.se">info@gfmoney.se</a></p><p><a href="mailto:info@expresskredit.se">info@expresskredit.se</a></p><p><a href="mailto:info@forskottslon.se">info@forskottslon.se</a></p><p><a href="mailto:info@flexkontot.se">info@flexkontot.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@flexlimit.se">kundtjanst@flexlimit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@natlan.se">kundtjanst@natlan.se</a></p><p>ku<a href="mailto:Kundtjanst@saldo.com">ndtjanst@saldo.com</a></p><p><a href="mailto:info@lenpals.com">info@lenpals.com</a></p><p><a href="mailto:info@klicklan.se">info@klicklan.se</a></p><p><a href="mailto:info@flexkontot.se">info@flexkontot.se</a></p><p><a href="mailto:info@brixo.se">info@brixo.se</a></p><p><a href="mailto:info@kontantfinans.se">info@kontantfinans.se</a></p><p><a href="mailto:kontakt@extralanet.se">kontakt@extralanet.se</a></p><p><a href="mailto:hello@pjum.com">hello@pjum.com</a></p><p><a href="mailto:info@loanstep.se">info@loanstep.se</a></p><p><a href="mailto:info@loanify.se">info@loanify.se</a></p><p><a href="mailto:info@lanbutiken.se">info@lanbutiken.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@everydayplus.se">kundservice@everydayplus.se</a></p><p><a href="mailto:hello@anyfin.com">hello@anyfin.com</a></p><p><a href="mailto:support@vivus.se">support@vivus.se</a></p><p><a href="mailto:kontakt@mymoney.se">kontakt@mymoney.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@ekomni.se">kundtjanst@ekomni.se</a></p><p><a href="mailto:info@onea.se">info@onea.se</a></p><p><a href="mailto:info@viaconto.se">info@viaconto.se</a></p><p><a href="mailto:info@credento.se">info@credento.se</a></p><p><a href="mailto:info@thorn.se">info@thorn.se</a></p><p><a href="mailto:sveadirekt@svea.com">sveadirekt@svea.com</a></p><p><a href="mailto:kundservice@bluestep.se">kundservice@bluestep.se</a></p><p><a href="mailto:info@nstart.com">info@nstart.com</a></p><p><a href="mailto:avidakredit@avida.se">avidakredit@avida.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@creditstar.se">kundtjanst@creditstar.se</a></p><p><a href="mailto:hello@billender.com">hello@billender.com</a></p><p><a href="mailto:ellosprivatlan@resurs.se">ellosprivatlan@resurs.se</a></p><p><a href="mailto:info@bliq.tech">info@bliq.tech</a></p><p><a href="mailto:info@merax.se">info@merax.se</a></p><p><a href="mailto:info@tryggkredit.se">info@tryggkredit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@monefit.se">kundtjanst@monefit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@risicum.se">kundtjanst@risicum.se</a></p><p><a href="mailto:info@lsb.se">info@lsb.se</a></p><p><a href="mailto:info@leasy.se">info@leasy.se</a></p><p><a href="mailto:info@smspengar.nu">info@smspengar.nu</a></p><p><a href="mailto:info@cashbuddy.se">info@cashbuddy.se</a></p><p><a href="mailto:info@goodcash.se">info@goodcash.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@leabank.se">kundservice@leabank.se</a></p><p><a href="mailto:kundcenter@instabank.se">kundcenter@instabank.se</a></p><p><a href="mailto:info@moank.se">info@moank.se</a></p><p><a href="mailto:help@brocc.se">help@brocc.se</a></p><p><a href="mailto:info@equilo.com">info@equilo.com</a></p><p><a href="mailto:hello@lunar.app">hello@lunar.app</a></p><p><a href="mailto:hej@northmill.se">hej@northmill.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@fairlo.se">kundservice@fairlo.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@banky.se">kundtjanst@banky.se</a></p><p><a href="mailto:info@nordiska.se">info@nordiska.se</a></p><p><a href="mailto:info@billmate.se">info@billmate.se</a></p><p><a href="mailto:info@qvickly.io">info@qvickly.io</a></p><p><a href="mailto:kundservice@ncfinance.se">kundservice@ncfinance.se</a></p><p><a href="mailto:info@daypay.se">info@daypay.se</a></p><p><a href="mailto:support@rocker.com">support@rocker.com</a></p><p><a href="mailto:kundservice@facitbank.se">kundservice@facitbank.se</a></p><p></p><p>Bara klistra in alla mottagare i mail och skriv typ följande:</p><p></p><p>Rubrik: Permanent spärr & avregistrering</p><p></p><p>Hejsan,</p><p></p><p>Mitt namn är:</p><p>Mitt personnummer:</p><p>Epost:</p><p>Telefon:</p><p></p><p>Jag har länge kämpat med ett spelberoende och många gånger lånat för att spela.</p><p>Nu har jag beslutat att ta tag i det en gång för alla. Därav mailar jag nu alla banker och spelbolag.</p><p></p><p>Oavsett om jag är kund, har varit kund eller inte är kund så spärrar jag mina personuppgifter på livstid från att kunna ta någon som helst form av skuld, lån eller kredit eller andra finansiella tjänster hos Er.</p><p>Spärren skall gälla PERMANENT hos er (samt andra bolag i koncernen/dotterbolag).</p><p></p><p>Jag skriver också ur mig från all form av undersökning, reklam, marknadsföring och ni får heller inte sälja mina uppgifter vidare. Även det gäller hos er och samtliga bolag i koncernen.</p><p></p><p>Detta bekräftar jag idag 2025-11-15 med omedelbar verkan, ni behöver inte fråga igen utan jag är 100% säker på min sak.</p><p></p><p>Återkom med en kort bekräftelse att spärren är aktiv och permanent på livstid, samt att jag inte finns kvar i någon reklam/marknadsföringslista och att ni inte kommer sälja mina uppgifter vidare.</p><p></p><p>Detta är inget mot Er, det är bara något som jag måste göra för att få ordning på min ekonomi i framtiden och säkerställa att jag aldrig hamnar i samma situation igen.</p><p></p><p>Ser fram emot bekräftelse och önskar er en trevlig dag.</p><p></p><p>Med Vänlig Hälsning,</p><p>[USER=8645]@Orolig[/USER]</p><p></p><p>Så gör du samma för spelbolagen också, fast där får du ta fram mailadresserna själv.</p><p></p><p>Följer tråden</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 473906, member: 3402"] Spelberoende är verkligen brutalt. Tycker det är starkt jobbat att du har en plan och ser en väg hur du ska ta dig ur situationen. Givetvis det viktigaste är att du fått boende så se till att håll i det jävligt hårt denna gång. Gick aldrig så långt för mig att jag förstörde relationer, självmordsförsök och tappade boende även om det har vart nära ögat. Slutade spela 2019, men har 2 miljoner i skuld och spelat bort fler miljoner än så. Skuldsanering idag, sökte efter jag vart 4 år spelfri men hade förmodligen kunnat få skuldsanering snabbare nu i efterhand. Något jag verkligen rekommenderar är att söka upp mailadressen till alla spelbolag. Maila in och permanent spärra ditt namn och perssonnummer på livstid från dessa sidor och deras koncerner, skriv tydligt i mailet att du är aktivt och grovt spelberoende. Prioritera alla sidor du någonsin har spelat på. Man är inte bara beroende av spel, ditt undermedvetna är van vid sidorna du loggar in på och det är en bekant/trygg miljö som din hjärna trivs i - detta är inte en slump utan något som spelbolagen lägger väldigt stora pengar på, varenda färg, ljud, meny, användargränssnitt, klick, lättillgänglighet, reklam, ord, bild är utformat med akademisk precision för att man ska fortsätta vara beroende just hos dom och i deras koncern. Även om du tänker att om jag spärrar mig här så finns det 100 andra sidor. Det är bara en ursäkt, du har mycket större chans att bryta ett spelberoende om du tar bort alla sidor din hjärna är van vid. Men utöver det så är det bara sätta sig och samla mailadresser till spelbolag och maila samma mall till alla om att du spärrar dig på livstid hos er och i koncernen pga grovt spelberoende. Du kan dela upp arbetet också. Ingen aning om hur många spelsidor det finns idag och hur många du hört talas om. Men är det 100-200-300 sidor så tar inte det mer än några timmar att gå in på hemsidorna, samla alla mailadresser och maila alla. Dom timmarna är det verkligen värt. Samt spärra dig längsta möjliga tid på spelpaus, fast det förmodar jag att du är. Tycker du gör helt rätt i att betala av privatpersonerna först, speciellt när du skriver att det är bra kollegor och chef som stöttar dig. Dom jobbar du och kollar i ögonen varje dag, dom är givetvis mycket mer i behov av pengarna än vad bankerna är Dom flesta kan nog skriva under på att du gör rätt i att betala av dina kollegor först oavsett vad som är "rätt eller fel". Utöver att maila spelbolagen så maila också alla bankerna som erbjuder någon form av snabblån också, spärra dig på livstid även där. [EMAIL]kundservice@ferratumbank.se[/EMAIL] [EMAIL]info@lumify.se[/EMAIL] [EMAIL]info@credifi.se[/EMAIL] [EMAIL]info@binly.se[/EMAIL] [EMAIL]info@tomly.se[/EMAIL] [EMAIL]info@gfmoney.se[/EMAIL] [EMAIL]info@expresskredit.se[/EMAIL] [EMAIL]info@forskottslon.se[/EMAIL] [EMAIL]info@flexkontot.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@flexlimit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@natlan.se[/EMAIL] ku[EMAIL='Kundtjanst@saldo.com']ndtjanst@saldo.com[/EMAIL] [EMAIL]info@lenpals.com[/EMAIL] [EMAIL]info@klicklan.se[/EMAIL] [EMAIL]info@flexkontot.se[/EMAIL] [EMAIL]info@brixo.se[/EMAIL] [EMAIL]info@kontantfinans.se[/EMAIL] [EMAIL]kontakt@extralanet.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@pjum.com[/EMAIL] [EMAIL]info@loanstep.se[/EMAIL] [EMAIL]info@loanify.se[/EMAIL] [EMAIL]info@lanbutiken.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@everydayplus.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@anyfin.com[/EMAIL] [EMAIL]support@vivus.se[/EMAIL] [EMAIL]kontakt@mymoney.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@ekomni.se[/EMAIL] [EMAIL]info@onea.se[/EMAIL] [EMAIL]info@viaconto.se[/EMAIL] [EMAIL]info@credento.se[/EMAIL] [EMAIL]info@thorn.se[/EMAIL] [EMAIL]sveadirekt@svea.com[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@bluestep.se[/EMAIL] [EMAIL]info@nstart.com[/EMAIL] [EMAIL]avidakredit@avida.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@creditstar.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@billender.com[/EMAIL] [EMAIL]ellosprivatlan@resurs.se[/EMAIL] [EMAIL]info@bliq.tech[/EMAIL] [EMAIL]info@merax.se[/EMAIL] [EMAIL]info@tryggkredit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@monefit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@risicum.se[/EMAIL] [EMAIL]info@lsb.se[/EMAIL] [EMAIL]info@leasy.se[/EMAIL] [EMAIL]info@smspengar.nu[/EMAIL] [EMAIL]info@cashbuddy.se[/EMAIL] [EMAIL]info@goodcash.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@leabank.se[/EMAIL] [EMAIL]kundcenter@instabank.se[/EMAIL] [EMAIL]info@moank.se[/EMAIL] [EMAIL]help@brocc.se[/EMAIL] [EMAIL]info@equilo.com[/EMAIL] [EMAIL]hello@lunar.app[/EMAIL] [EMAIL]hej@northmill.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@fairlo.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@banky.se[/EMAIL] [EMAIL]info@nordiska.se[/EMAIL] [EMAIL]info@billmate.se[/EMAIL] [EMAIL]info@qvickly.io[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@ncfinance.se[/EMAIL] [EMAIL]info@daypay.se[/EMAIL] [EMAIL]support@rocker.com[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@facitbank.se[/EMAIL] Bara klistra in alla mottagare i mail och skriv typ följande: Rubrik: Permanent spärr & avregistrering Hejsan, Mitt namn är: Mitt personnummer: Epost: Telefon: Jag har länge kämpat med ett spelberoende och många gånger lånat för att spela. Nu har jag beslutat att ta tag i det en gång för alla. Därav mailar jag nu alla banker och spelbolag. Oavsett om jag är kund, har varit kund eller inte är kund så spärrar jag mina personuppgifter på livstid från att kunna ta någon som helst form av skuld, lån eller kredit eller andra finansiella tjänster hos Er. Spärren skall gälla PERMANENT hos er (samt andra bolag i koncernen/dotterbolag). Jag skriver också ur mig från all form av undersökning, reklam, marknadsföring och ni får heller inte sälja mina uppgifter vidare. Även det gäller hos er och samtliga bolag i koncernen. Detta bekräftar jag idag 2025-11-15 med omedelbar verkan, ni behöver inte fråga igen utan jag är 100% säker på min sak. Återkom med en kort bekräftelse att spärren är aktiv och permanent på livstid, samt att jag inte finns kvar i någon reklam/marknadsföringslista och att ni inte kommer sälja mina uppgifter vidare. Detta är inget mot Er, det är bara något som jag måste göra för att få ordning på min ekonomi i framtiden och säkerställa att jag aldrig hamnar i samma situation igen. Ser fram emot bekräftelse och önskar er en trevlig dag. Med Vänlig Hälsning, [USER=8645]@Orolig[/USER] Så gör du samma för spelbolagen också, fast där får du ta fram mailadresserna själv. Följer tråden [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Spelberoende, beroende som kostar många livet
Topp