Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Spelat bort en halv mille, bröstat en kanin.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vidar" data-source="post: 412045" data-attributes="member: 10159"><p>Alla har förstås rätt till sin egen definition av sitt eget spelande/spelmissbruk.</p><p></p><p>Med det sagt är den generella uppfattningen i ämnet förstås ändå att hålla sig borta från spel då ett ”måttligt spelande” (”Spela lagom” som svenska spel säger…) helt enkelt inte är applicerbart för en spelmissbrukare. Klarar man att ”spela lagom” är man ingen spelmissbrukare, enligt gängse definition. Och det är ju bra i så fall. Jag har också beroendebakgrund. Lång sådan. Skulle jag få för mig att jag kan ”spela lagom” hoppas jag att jag inser att det är mitt beroende som talar, snarare än att jag påstår mig vara ”unik”.</p><p></p><p>Sedan handlar spelberoende inte nödvändigtvis så jäkla mycket om pengar. Skulder är en konsekvens, beroendet stjäl och förstör dock betydligt mer än så. Det tycker jag alltid ska påpekas. Jag kan i teorin ta ett återfall, vinna 2 miljoner och därmed ”ligga på plus” i min spelkarriär. Gör det mig problemfri, förlåter det alla svek och lögner osv? Inte på långa vägar. För egen del vore det respektlöst av mig att börja spela igen - oavsett summor och om jag vore ”unik” (det är JAG inte). Respektlöst mot alla jag sårat och respektlöst mot dom som sliter med sjukdomen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vidar, post: 412045, member: 10159"] Alla har förstås rätt till sin egen definition av sitt eget spelande/spelmissbruk. Med det sagt är den generella uppfattningen i ämnet förstås ändå att hålla sig borta från spel då ett ”måttligt spelande” (”Spela lagom” som svenska spel säger…) helt enkelt inte är applicerbart för en spelmissbrukare. Klarar man att ”spela lagom” är man ingen spelmissbrukare, enligt gängse definition. Och det är ju bra i så fall. Jag har också beroendebakgrund. Lång sådan. Skulle jag få för mig att jag kan ”spela lagom” hoppas jag att jag inser att det är mitt beroende som talar, snarare än att jag påstår mig vara ”unik”. Sedan handlar spelberoende inte nödvändigtvis så jäkla mycket om pengar. Skulder är en konsekvens, beroendet stjäl och förstör dock betydligt mer än så. Det tycker jag alltid ska påpekas. Jag kan i teorin ta ett återfall, vinna 2 miljoner och därmed ”ligga på plus” i min spelkarriär. Gör det mig problemfri, förlåter det alla svek och lögner osv? Inte på långa vägar. För egen del vore det respektlöst av mig att börja spela igen - oavsett summor och om jag vore ”unik” (det är JAG inte). Respektlöst mot alla jag sårat och respektlöst mot dom som sliter med sjukdomen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Jag lyckades!
Spelat bort en halv mille, bröstat en kanin.
Topp