Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Specificerade uppgifter av Inkassobolag

Hej, jag har en fråga om inkassobolags rutiner. Är det vanligt att inkassobolag inte specificerar vad man betalat i ränta, amortering och eventuella avgifter under ett år om jag begär ut det?

Jag försöker få en tydligare bild av hur mina betalningar fördelats, men har svårt att få ut några detaljerade uppgifter av en del inkassobolag, tex Svea Inkasso.

Sen om jag tittar på Kronofogdens sida vilka inbetalningar som gjorts tex i ett mål under året, så kan det saknas 3 -4 inbetalningar hos inkassobolaget som hävdar att Kronofogden kan ha bokfört det som en kostnad ( 600 kr) för föreläggandet, och därför finns dom inte med under inbetalningar hos inkassobolaget.

Någon som har erfarenhet av detta eller vet om det är standardpraxis? Tack på förhand!

Inga konstigheter som helst, maila och fråga hur mycket du har betalat i ränta och du får ett klart och tydligt svar.

Inga konstigheter som helst, maila och fråga hur mycket du har betalat i ränta och du får ett klart och tydligt svar.

Det är det jag inte får av tex Svea Inkasso, har mailat de ett flertal gånger idag och de vill uppenbarligen inte specificera vad jag betalat i ränta, amortering och eventuella avgifter!

Ett annat Inkassobolag menar att det skickar ursprungliga fordringsägaren ut i jan/ feb utan att ge mig någon ytterligare specifikation trots att det är till de inbetalningarna gjorts!

Ungefär 10 Januari - början på Februari brukar alla årsbesked komma. Men vissa rapporterar direkt till deklarationen också utan att man får ett årsbesked har jag vart med om.
Jag kommer vänta och se vilka inkasson och banker som finns med på deklarationen sen. Kontaktar de som inte finns med, för att få ut missade ränteutgifter.

Ungefär 10 Januari - början på Februari brukar alla årsbesked komma. Men vissa rapporterar direkt till deklarationen också utan att man får ett årsbesked har jag vart med om.
Jag kommer vänta och se vilka inkasson och banker som finns med på deklarationen sen. Kontaktar de som inte finns med, för att få ut missade ränteutgifter.
Men om den ursprungliga fordringsägaren skickat det vidare till Lowell Inkasso pga utebliven betalning, vem rapporterar årsbesked? Lowell hävdar att det är den ursprungliga fordringsägaren!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp