- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 52
Hej, jag har skuldsanering sedan oktober 2024 (beslutad januari 2025) och har en buffert på 650kr i mitt förbehållsbelopp. Jag har dock valt att leva snålt och sparar därför 1000kr varje månad, om jag skulle välja att spara en del av detta i en fond på ett ISK kan jag nästan räkna med att det ökar under min saneringstid. Hur ser mina borgenärer på det?
Jag vill ju såklart göra rätt under tiden men om jag själv snålar in och väljer att spara borde de väl inte kunna begära omprövning när saneringen är klar?
Jag hittade ett konto hos Opti där jag försökt någon gång tidigare att spara, det låg 48kr kvar där från 2021 och idag hade det ökat till 240kr, tänkte jag skulle fortsätta spara där.
Jag vill ju såklart göra rätt under tiden men om jag själv snålar in och väljer att spara borde de väl inte kunna begära omprövning när saneringen är klar?
Jag hittade ett konto hos Opti där jag försökt någon gång tidigare att spara, det låg 48kr kvar där från 2021 och idag hade det ökat till 240kr, tänkte jag skulle fortsätta spara där.