Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Socialen vs skuldsanering

Socialen ger mig som mest 13500 kr att leva på, då är resor och umgänge med mina barn inkluderade.
På skuldsanering får jag behålla dryga 19500 kr. Uträknat av min handläggare.
Det diffar 6000, pengar som jag tidigare aldrig haft!
Andra tycker det är tufft att leva på skuldsanering, för mig blir det rena vinstlotten. Jag som kunnat lägga undan en tusenlapp på socialens pengar...

Det känns helt sjukt. Att jag dessutom fick ett jobb på första spontana försöket, helt utan krav på att söka förrän i augusti då sjukskrivningen tar slut. Nä, jag kan nog säga att jag har lite svårt att smälta det hela :)

Skuldsanering är det kreditbolagen som får ta smällen. Socialen så är det skattepengar du får så där är väl lite skillnaden

Socialen ger mig som mest 13500 kr att leva på, då är resor och umgänge med mina barn inkluderade.
På skuldsanering får jag behålla dryga 19500 kr. Uträknat av min handläggare.
Det diffar 6000, pengar som jag tidigare aldrig haft!
Andra tycker det är tufft att leva på skuldsanering, för mig blir det rena vinstlotten. Jag som kunnat lägga undan en tusenlapp på socialens pengar...

Det känns helt sjukt. Att jag dessutom fick ett jobb på första spontana försöket, helt utan krav på att söka förrän i augusti då sjukskrivningen tar slut. Nä, jag kan nog säga att jag har lite svårt att smälta det hela :)
Har du skulder och har för avsikt att ansöka om skuldsanering eller var det ett inlägg i största allmänhet?

Jag läst det som att du fått både jobb och skuldsanering på samma gång, och i så fall, grattis!

Har du skulder och har för avsikt att ansöka om skuldsanering eller var det ett inlägg i största allmänhet?
Det var mest en reflektion.. Jag har fått beviljad sanering och kommit igång, ska inte betala något förrän efter jag tjänat mer än 25000 brutto enligt handläggarens beräkningar baserat på mina kostnader. Det jag förundras över är hur stor skillnad det blir mot att leva på försörjningsstöd, jag har ju samma eller i liknande kostnader i båda fallen. Dock är det ju meningen att det ska finnas ett förbehållsbelopp i sanering, och man uppmuntras ju att spara om man kan. Jag kan säga att jag kommer göra det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp