Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Snowball Metoden - För att bli av med lån snabbast möjligt.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 160521" data-attributes="member: 3402"><p>Tänkte på det och ett exempel man kan skriva till alla bankers mail, och där man har någon form av kredit.</p><p></p><p>Lägg in alla bankers mailadress:</p><p>Hej (Alla bankers och kreditgivares namn),</p><p></p><p>Mitt namn är (namn: tar Ex: Kalle),</p><p></p><p>Jag har under en längre period hamnat i en spel/lån fälla (Som exempel). Som jag nu försöker att ta mig ur med alla lagliga medel.</p><p></p><p>Jag har nu spärrat mig på alla spelsidor på livstid och kommer gör allt för att återgå till ett normalt liv.</p><p></p><p>Därför vill jag också göra allt i min makt för att försöka bli skuldfri/minska mina skulder och månadskostnad inom en överskådlig tid annars finns det en risk att jag en dag inte kommer att kunna betala de räkningar som jag har hos Er. Detta baserat på min kalkyl och lön så går jag back varje månad och får göra allt för att puzzla ihop räkningarna. Vilket inte kommer att vara hållbart i längden.</p><p></p><p>Jag vill se vad ni kan erbjuda mig för möjligheter till detta. Efter ett ha gjort en del research så kommer min strategi att använda sig av en så kallad snöbollseffekt.</p><p></p><p>Idag så har jag dessa lån:</p><p></p><p>Blanko 1: 350.000 (Månadskostnad)</p><p>Blanko 2: 300.000 (Månadskostnad)</p><p>Blanko 3: 80.000 (Månadskostnad)</p><p>Blanko 4: 50.000 (Månadskostnad)</p><p>Klarna : 45.000 (Månadskostnad)</p><p>Betalkoll: 40.000 (Månadskostnad)</p><p>Kontokredit/kreditkort 1: 30.000 (Månadskostnad)</p><p>Kontokredit/kreditkort 2: 25.000 (Månadskostnad)</p><p>Kontokredit/kreditkort 3: 15.000 (Månadskostnad)</p><p>Kontokredit/kreditkort 4: 15.000 (Månadskostnad)</p><p>Blanko 6: 10.000 (Månadskostnad)</p><p>Smslån 1: 9.000 (Månadskostnad)</p><p>Mobil: 6.000 (Månadskostnad)</p><p>Smslån 2: 4000 (Månadskostnad)</p><p>Smslån 3: 2500 (Månadskostnad)</p><p></p><p>Min strategiska plan går ut på att hela tiden betala bort det minsta lånet utan att ta nya lån, därför så vill jag fråga Er alla om hjälp (Det handlar inte om att jag är missnöjd kund och vill bli av med Er, utan att jag helt enkelt vill återta kontroll på mitt liv)</p><p></p><p>Det jag vill ha hjälp med att fråga vad ni kan göra för mig. Allt från betalningsfria månader, förlänga lånetider, skriva ner räntan och så vidare. Eller om någon har möjlighet att skriva ner beloppet.</p><p>Med dessa pengar så är tanken att hela tiden betala av det som är minst. Säg att ni (Namn på blanko 2 och 4) kan erbjuda mig betalningsfri månad denna månad så kan jag med dom pengarna betala av SMS lån 3 (Namn) och SMS lån 2 (Namn). Er som jag har minst lån hos. Nästa månad kanske vi kan komma överens om att ni som jag har lån (blanko 1 och 3, samt klarna) kan erbjuda mig en betalningsfri månad för att jag skall kunna betala bort slutfaktura på mobilen. Sen månad 3 så vill jag att ni som har Blanko 2,4 och alla kontokrediter ger mig en betalningsfri månad för att bli av med (blanko nr 6)</p><p></p><p>Ni förstår poängen, genom att hela tiden bli av med det minsta så går mina månadskostnader ner, därmed är det också en större chans att jag kan betala bort alla skulder som jag har över längre tid.</p><p>Jag vill inte hamna hos inkasso eller kronofogden. Och ni vill inte jaga mig.</p><p></p><p>Kan vardera bank skapa ett case och återkoppla till mig med en lösning på hur ni kan hjälpa mig på bästa sätt.</p><p></p><p>Mina kontaktuppgifter:</p><p><a href="mailto:kalle@hotmail.com">kalle@hotmail.com</a></p><p>Telefon: 070-123 45 67</p><p></p><p>Jag ser fram emot svar och önskar Er en trevlig dag!</p><p></p><p>Med Vänliga Hälsningar,</p><p>Kalle</p><p></p><p>Tror ni att denna metod skulle funka för att få hjälp med snöbollsmetoden?</p><p>Pingar [USER=2631]@Lasseman[/USER] och [USER=947]@Terry_[/USER] [USER=3721]@Syrran[/USER]</p><p></p><p>Att läsa igenom tråden när ni får tid. Är denna strategi genomförbar och har ni någon input på hur skulle bankerna reagera vid en sånt case/mail? Som jag förstår det så har ni varit i kontakt en del med banker och är lite mer erfarna när det kommer till det området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 160521, member: 3402"] Tänkte på det och ett exempel man kan skriva till alla bankers mail, och där man har någon form av kredit. Lägg in alla bankers mailadress: Hej (Alla bankers och kreditgivares namn), Mitt namn är (namn: tar Ex: Kalle), Jag har under en längre period hamnat i en spel/lån fälla (Som exempel). Som jag nu försöker att ta mig ur med alla lagliga medel. Jag har nu spärrat mig på alla spelsidor på livstid och kommer gör allt för att återgå till ett normalt liv. Därför vill jag också göra allt i min makt för att försöka bli skuldfri/minska mina skulder och månadskostnad inom en överskådlig tid annars finns det en risk att jag en dag inte kommer att kunna betala de räkningar som jag har hos Er. Detta baserat på min kalkyl och lön så går jag back varje månad och får göra allt för att puzzla ihop räkningarna. Vilket inte kommer att vara hållbart i längden. Jag vill se vad ni kan erbjuda mig för möjligheter till detta. Efter ett ha gjort en del research så kommer min strategi att använda sig av en så kallad snöbollseffekt. Idag så har jag dessa lån: Blanko 1: 350.000 (Månadskostnad) Blanko 2: 300.000 (Månadskostnad) Blanko 3: 80.000 (Månadskostnad) Blanko 4: 50.000 (Månadskostnad) Klarna : 45.000 (Månadskostnad) Betalkoll: 40.000 (Månadskostnad) Kontokredit/kreditkort 1: 30.000 (Månadskostnad) Kontokredit/kreditkort 2: 25.000 (Månadskostnad) Kontokredit/kreditkort 3: 15.000 (Månadskostnad) Kontokredit/kreditkort 4: 15.000 (Månadskostnad) Blanko 6: 10.000 (Månadskostnad) Smslån 1: 9.000 (Månadskostnad) Mobil: 6.000 (Månadskostnad) Smslån 2: 4000 (Månadskostnad) Smslån 3: 2500 (Månadskostnad) Min strategiska plan går ut på att hela tiden betala bort det minsta lånet utan att ta nya lån, därför så vill jag fråga Er alla om hjälp (Det handlar inte om att jag är missnöjd kund och vill bli av med Er, utan att jag helt enkelt vill återta kontroll på mitt liv) Det jag vill ha hjälp med att fråga vad ni kan göra för mig. Allt från betalningsfria månader, förlänga lånetider, skriva ner räntan och så vidare. Eller om någon har möjlighet att skriva ner beloppet. Med dessa pengar så är tanken att hela tiden betala av det som är minst. Säg att ni (Namn på blanko 2 och 4) kan erbjuda mig betalningsfri månad denna månad så kan jag med dom pengarna betala av SMS lån 3 (Namn) och SMS lån 2 (Namn). Er som jag har minst lån hos. Nästa månad kanske vi kan komma överens om att ni som jag har lån (blanko 1 och 3, samt klarna) kan erbjuda mig en betalningsfri månad för att jag skall kunna betala bort slutfaktura på mobilen. Sen månad 3 så vill jag att ni som har Blanko 2,4 och alla kontokrediter ger mig en betalningsfri månad för att bli av med (blanko nr 6) Ni förstår poängen, genom att hela tiden bli av med det minsta så går mina månadskostnader ner, därmed är det också en större chans att jag kan betala bort alla skulder som jag har över längre tid. Jag vill inte hamna hos inkasso eller kronofogden. Och ni vill inte jaga mig. Kan vardera bank skapa ett case och återkoppla till mig med en lösning på hur ni kan hjälpa mig på bästa sätt. Mina kontaktuppgifter: [EMAIL]kalle@hotmail.com[/EMAIL] Telefon: 070-123 45 67 Jag ser fram emot svar och önskar Er en trevlig dag! Med Vänliga Hälsningar, Kalle Tror ni att denna metod skulle funka för att få hjälp med snöbollsmetoden? Pingar [USER=2631]@Lasseman[/USER] och [USER=947]@Terry_[/USER] [USER=3721]@Syrran[/USER] Att läsa igenom tråden när ni får tid. Är denna strategi genomförbar och har ni någon input på hur skulle bankerna reagera vid en sånt case/mail? Som jag förstår det så har ni varit i kontakt en del med banker och är lite mer erfarna när det kommer till det området. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Snowball Metoden - För att bli av med lån snabbast möjligt.
Topp