Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Snart händer det
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 471073" data-attributes="member: 3402"><p>.</p><p></p><p>Nej, det finns ingen person. Varken vän, kollega, familj, släkt, arbetsgivare eller annan som känner till att jag vart spelberoende, haft stora skulder eller har skuldsanering.</p><p>Familjen är dom som jag minst vill ska veta något. Föräldrarna skulle i all välmening tjata hål i huvudet på mig att få betala bort massa skulder och tillslut hade jag förmodligen gett med mig. Därför så valde jag att aldrig säga något från första början. Oavsett om utfall blev att jag kunde betala, fått utmätning eller skuldsanering så hade jag aldrig tänkt råna dom på deras pensionssparande. Nu blev det skuldsanering som tur var.</p><p></p><p>Fast jag tror också man har mycket spöken i huvudet och att det inte är så farligt som man får det själv att tro, man har ju inte gjort något olagligt eller begått mord direkt.</p><p></p><p>Om vi drar omvända roller och en vän, kollega eller någon i familjen skulle komma till dig vare sig du äre företag eller privatperson och berättar att dom har massa skulder och ett avslutat spelberoende så skulle du kanske fråga om dom vill ha hjälp med något, men i övrigt skulle du knappt rynka på ögonbrynen.</p><p>Så att berätta känns mycket värre och förstorat än vad det egentligen är, det finns nästan ingen som lämnar en i sticket för att man berättar att man har ekonomiska problem. Du gör inte ett sämre jobb för det, du är inte sämre vän eller familjemedlem för det. Enda skillnaden kanske är att folk inte vill låna ut pengar till dig.</p><p></p><p>Däremot om man berättar och personen erbjuder hjälp (på andra sätt än pengar) oavsett om det är någon form av behandling eller med budget eller liknande så är det förmodligen lika bra att ta emot hjälpen bara för att behålla förtroendet och inte bränna några broar. Bara visa på att man är mottaglig för tips och förändringar och visar positiv utveckling att ta tag i det. Det får förmodligen den som erbjudit hjälp att känna sig bekvämare med fortsatt bra kontakt än om man berättat och ignorerat tips och förslag. Man har ju faktiskt något att bevisa i så fall till personen om man berättar och vill bevara tillit och bästa möjliga status på relationen oavsett vilken typ av relation det är.</p><p></p><p>Ibland får man säkert dom som bara lyssnar och slipper alla råd. Men ibland kan man ju en arbetsgivare säga: Jag vill att du ska gå denna behandling eller en vän/familj som säger jag vill ha koll på att du inte spelar eller vill hjälpa med att reda ut skulderna och göra en budget. Då är det bara motta den hjälpen för goda viljans skull om inte annat tänker jag, så inte personen/företaget man berättat för vill hjälpa känner sig utlåst. Så det tror jag är en grej man måste vara beredd på om man berättar. Dra dock en gräns tycker jag. Ta inte emot några pengar av någon privatperson. Personen kanske vill gå i pension, ha sparande av kontantinsats för hus eller bil i framtiden, sparande för resa eller något annat. </p><p></p><p>Se också till att ingen tar lån och förstör sin egna UC för din skull även om du betalar. Kommer dom på att dom vill köpa villa om 3 år och blir nekad eller får sämre ränta pga ditt lån i deras namn så blir minerna snabbt sura. Så red ut din egna ekonomi med dina pengar, går inte det så ställ dig på löneutmätning/skuldsanering eller byt jobb och ta utmätning där/sök skuldsanering om du absolut är emot att din arbetsgivare får veta. Jag är i varje fall starkt väldigt emot att använda någon annans ekonomi eller ha någon medlåntagare för att lösa sin egna skit. Oftast landar det i problem inom något år på ett eller annat sätt. Undantag kan var sambo om man har delad hushållsekonomi och båda är långsiktigt comitted att lösa det ekonomiskt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 471073, member: 3402"] . Nej, det finns ingen person. Varken vän, kollega, familj, släkt, arbetsgivare eller annan som känner till att jag vart spelberoende, haft stora skulder eller har skuldsanering. Familjen är dom som jag minst vill ska veta något. Föräldrarna skulle i all välmening tjata hål i huvudet på mig att få betala bort massa skulder och tillslut hade jag förmodligen gett med mig. Därför så valde jag att aldrig säga något från första början. Oavsett om utfall blev att jag kunde betala, fått utmätning eller skuldsanering så hade jag aldrig tänkt råna dom på deras pensionssparande. Nu blev det skuldsanering som tur var. Fast jag tror också man har mycket spöken i huvudet och att det inte är så farligt som man får det själv att tro, man har ju inte gjort något olagligt eller begått mord direkt. Om vi drar omvända roller och en vän, kollega eller någon i familjen skulle komma till dig vare sig du äre företag eller privatperson och berättar att dom har massa skulder och ett avslutat spelberoende så skulle du kanske fråga om dom vill ha hjälp med något, men i övrigt skulle du knappt rynka på ögonbrynen. Så att berätta känns mycket värre och förstorat än vad det egentligen är, det finns nästan ingen som lämnar en i sticket för att man berättar att man har ekonomiska problem. Du gör inte ett sämre jobb för det, du är inte sämre vän eller familjemedlem för det. Enda skillnaden kanske är att folk inte vill låna ut pengar till dig. Däremot om man berättar och personen erbjuder hjälp (på andra sätt än pengar) oavsett om det är någon form av behandling eller med budget eller liknande så är det förmodligen lika bra att ta emot hjälpen bara för att behålla förtroendet och inte bränna några broar. Bara visa på att man är mottaglig för tips och förändringar och visar positiv utveckling att ta tag i det. Det får förmodligen den som erbjudit hjälp att känna sig bekvämare med fortsatt bra kontakt än om man berättat och ignorerat tips och förslag. Man har ju faktiskt något att bevisa i så fall till personen om man berättar och vill bevara tillit och bästa möjliga status på relationen oavsett vilken typ av relation det är. Ibland får man säkert dom som bara lyssnar och slipper alla råd. Men ibland kan man ju en arbetsgivare säga: Jag vill att du ska gå denna behandling eller en vän/familj som säger jag vill ha koll på att du inte spelar eller vill hjälpa med att reda ut skulderna och göra en budget. Då är det bara motta den hjälpen för goda viljans skull om inte annat tänker jag, så inte personen/företaget man berättat för vill hjälpa känner sig utlåst. Så det tror jag är en grej man måste vara beredd på om man berättar. Dra dock en gräns tycker jag. Ta inte emot några pengar av någon privatperson. Personen kanske vill gå i pension, ha sparande av kontantinsats för hus eller bil i framtiden, sparande för resa eller något annat. Se också till att ingen tar lån och förstör sin egna UC för din skull även om du betalar. Kommer dom på att dom vill köpa villa om 3 år och blir nekad eller får sämre ränta pga ditt lån i deras namn så blir minerna snabbt sura. Så red ut din egna ekonomi med dina pengar, går inte det så ställ dig på löneutmätning/skuldsanering eller byt jobb och ta utmätning där/sök skuldsanering om du absolut är emot att din arbetsgivare får veta. Jag är i varje fall starkt väldigt emot att använda någon annans ekonomi eller ha någon medlåntagare för att lösa sin egna skit. Oftast landar det i problem inom något år på ett eller annat sätt. Undantag kan var sambo om man har delad hushållsekonomi och båda är långsiktigt comitted att lösa det ekonomiskt [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Snart händer det
Topp