Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Snabblån trots skuldsanering

Jag vet att det här är det dummaste, men det är en nödsituation.

jag är i stort behov av ett snabblån på ca 2000kr. Jag har en pågående skuldsanering och 3 betalningsanmärkningar. Utöver det har jag en fast anställning sen 2021 och en månadsinkomst på 24600.

min ena dotter har varit sjuk och det har gått åt mycket pengar. Just nu har jag ca 200kr kvar. Har ingen familj/vänner jag kan låna av. Därför är jag i behov av ett snabblån så jag kan ha råd med mat. Jag kan betala tillbaka hela lånet den 25/8.

vet ni om det är möjligt att låna nånstans trots mina omständigheter?

Ingen seriös aktör kommer att låna ut under de förutsättningarna. Men 2 000 kr är så pass lite att det borde gå att skaka fram hos NÅGON i din omgivning. Annars finns det grupper på Facebook som hjälper till med matkassar och dylikt om man förklarar sin situation ärligt.

Jag vet att det här är det dummaste, men det är en nödsituation.

jag är i stort behov av ett snabblån på ca 2000kr. Jag har en pågående skuldsanering och 3 betalningsanmärkningar. Utöver det har jag en fast anställning sen 2021 och en månadsinkomst på 24600.

min ena dotter har varit sjuk och det har gått åt mycket pengar. Just nu har jag ca 200kr kvar. Har ingen familj/vänner jag kan låna av. Därför är jag i behov av ett snabblån så jag kan ha råd med mat. Jag kan betala tillbaka hela lånet den 25/8.

vet ni om det är möjligt att låna nånstans trots mina omständigheter?
Tråkigt med din dotter. Hoppas hon mår bättre.
Tyvärr med tre betal.anm plus anmärkning "skuldsanering" så kommer du inte få något lån.
Har du något du kan sälja? Fb-grupper finns som @Kronofogden föreslog. Har du möjlighet få lite förskott på lön? Och att du kan få dela upp så de inte drar hela summan nästa lön i sept.

Just nu har jag ca 200kr kvar. Har ingen familj/vänner jag kan låna av. Därför är jag i behov av ett snabblån så jag kan ha råd med mat.

Kolla upp Röda Korset

Aftonblaskan har faktiskt en vettig artikel

Förlåt men sånt här retar mig rejält! Dina betalningsfria månader är till för oförutsedda saker och har man fått möjligheten till skuldsanering så sköt den! Finns fler här som fått avslag på avslag som skulle göra vad som helst för att ens få en sanering!
Visst man kan inte hjälpa att barnen blir sjuka men då får du väl VAB? Har barnen ingen mer förälder som kan hjälpa?
Du är tyvärr inte den första med sanering som efterfrågar lån...

Finns ingen som lånar ut om du har skuldsanering. Du har inget kreditbetyg under hela saneringen.

Du har en inledande skuldsanering och du håller nu på att upprepa samma beteende som satte dig i skiten från första början..? Skärp dig nu förfan och börja kriga lite istället för att ta den lätta vägen precis som du alltid gjort. Tycker du på riktigt att snabblån är det bästa sättet att lösa din situation ? För i så fall har du inte lärt dig ett jäkla skit och en omprövning av skuldsaneringsbeslutet borde vara nära förestående.

Om någon beviljar lån lån i det läget måste dom verkligen se över sina rutiner

Förlåt men sånt här retar mig rejält! Dina betalningsfria månader är till för oförutsedda saker och har man fått möjligheten till skuldsanering så sköt den! Finns fler här som fått avslag på avslag som skulle göra vad som helst för att ens få en sanering!
Visst man kan inte hjälpa att barnen blir sjuka men då får du väl VAB? Har barnen ingen mer förälder som kan hjälpa?
Du är tyvärr inte den första med sanering som efterfrågar lån...
Vet ju inget om TS men jag tänkte faktiskt så här att det kan ju vara så att hon kanske har en 0-plan el betalar väldigt lite på sin sanering varje månad pga låg inkomst. Då finns det ju inget extra de betalningsfria månaderna. Alla har inte flera tusen kr över att spara under de betalningsfria månaderna. Hon kanske har 0 kr extra dessa månader.

Har du 200 kr kvar så har du i alla fall mat några dagar.

De dagarna ser du över alla ANDRA möjligheter att lösa ekonomin.

Lägg ut småsaker på tradera, det mesta går att sälja, sålde en kinderleksak för 25 kr häromdagen.

Panta alla burkar du ser när du är ute och går.

Kolla med svenska kyrkan som nån sa.

Och grupper på FB där folk skänker matpåsar eller dylikt till behövande.

Men släpp för din dotters skull tanken på LÅN.

Finns så stor risk att du efter skuldsanneringen tar den vägen IGEN och då får du troligtvis inte en andra chans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp