Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Slutskattebesked

Jag har ju fått skuldsanering nu och undrar när företagen kollar min inkomst 2023 så ser dom väl det när slutskattebeskedet kommer ? Ser dom bara årsinkomsten eller ser dom månad för månad hur mycket man tjänat ?

Loggar man in på skatteverket.se ser man inkomst för varje månad men slutskattebesked för 2022 kommer väl inte förrän
midsommar nästa år.

Jag har ju fått skuldsanering nu och undrar när företagen kollar min inkomst 2023 så ser dom väl det när slutskattebeskedet kommer ? Ser dom bara årsinkomsten eller ser dom månad för månad hur mycket man tjänat ?
Har för mej att företagen inte kan el får gå in o kolla varje månad på SKV. Bara vissa myndigheter. Men nån får rätta mej om jag har fel :)

Tack för svaren , tänkte mer på om dom kan se sen när slutskattebeskedet kommit hur man tjänat varje månad ?

Tack för svaren , tänkte mer på om dom kan se sen när slutskattebeskedet kommit hur man tjänat varje månad ?
Dom ser ju din årsinkomst som redovisas på slutskattebeskedet. Inte månad för månad. Sen kan de ju isf slå ut det på tolv månader o se vad du tjänat i genomsnitt.

Hej! Kul att du har fått sanering.
Jag skall alldeles strax söka och undrar en sak. Jag började på mitt nya jobb för 4 månader sedan och kommer tjäna lika mycket som jag gjorde året innan, bara det att jag har provision här utöver som är rörlig. Vissa månader kan ge 20k och vissa 0k. Hur går man tillväga då? Kommer de gå på årets inkomst i sin helhet?

mvh, Kalle

Dom ser ju din årsinkomst som redovisas på slutskattebeskedet. Inte månad för månad. Sen kan de ju isf slå ut det på tolv månader o se vad du tjänat i genomsnitt.
Det var lite det jag hoppades på , för vissa månader tjänat jag 40k , men vissa månader 60k ! Men jag tog ett snitt på 12 mån :)

Det var lite det jag hoppades på , för vissa månader tjänat jag 40k , men vissa månader 60k ! Men jag tog ett snitt på 12 mån :)
Jo så gjorde jag oxå då jag jobbar natt o ob:t varierar ju från månad till månad så lönen kan variera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp