Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Slippa exekutiv auktion.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heimdall" data-source="post: 277112" data-attributes="member: 6604"><p>Hej.</p><p></p><p>Ny på forumet, och behöver brådskande hjälp, tips och råd.</p><p>Tänk på att det finns mer information mellan raderna i det jag skriver. Men ska försöka hålla det så sakligt som möjligt.</p><p>Kan nämna bank och inkasso bolag efter förfrågning.</p><p></p><p>Min fars dödsbo hade tre stycken pantbrev på en fastighet i form av hypotekslån, om vardera 250 kkr, 80 kkr och 40 kkr.</p><p>Då det fanns ett testamente så tillföll allt till min mor, (hon är handikappad och aldrig behövt tagit hand om ekonomi). Själv vid detta tillfälle så var och är jag sjukskriven, vi kan säga utmattning.</p><p></p><p>Det som sker är att lånen blir uppsagda och ett kreditbolag tog över som hotade med auktion.</p><p>Jag ordnade då frivilligt en god man till min mor. Med tanke att hitta en ny kreditgivare för att betala av inkassobolaget.</p><p>Det god man gör, är att ändra lagfart till min mor, så hon i sin tur blir skyldig för pantbreven.</p><p></p><p>Åter igen i ett möte med överförmyndaren samt god man, talar jag om att fastigheten ska räddas, om vi nu tar ett nytt lån. "Det kommer inte att ske, huset sa säljas" är svaret. Mitt svar tillbaka "Jag har pengar för att lösa lånen, men de är låsta. Och jag har hellre 500 kkr fritt på banken, och betalar av ett lån i lugn o ro". Ingen respons mer än "Jaja om du nu har dom pengarna så kan du väl lösa det"</p><p></p><p>Min mor flyttas in på ett hem, flyttkostnad, ökad hyra.... (vilket gjort att jag lagt ut ca 60 kkr för de ökade kostnaderna)</p><p>Visning och auktionsdatum var satt, men endast för det stora beloppet 250 kkr, totalt med avgifter blev det ca 310 kkr.</p><p>Som jag lyckades betala till kronofogden 10 min innan auktion.</p><p></p><p>Nu är det då bara de ca 80 kkr och 40 kkr kvar. </p><p>Öppnar då en dialog med kreditbolaget om att jag vill lösa resterande skuld och hur. Men pengarna är låsta just nu, och inväntar svar.</p><p></p><p>Allt i dessa händelser så får jag knappt information, om datum summor kontonummer osv. samt att min mors post kommer direkt till god man. Som vägrar träffas, allt ska ske över telefon och hon bara delegerar.</p><p>Nu den 18/10-21 fick jag del av ett brev i min fars gamla postlåda om underrättelse om ny visning, 26/10-21 och auktion. Då visar det sig att kronofogden tagit detta beslut redan den 6/7-21.</p><p>Vilket är innan ja ens fått ut de låsta pengarna, som jag skulle använda för att lösa resterande skuld. Då har inkassobolaget handlat i förtid utan fortsatt dialog.</p><p></p><p>FRÅGA:</p><p>Nu vet inte jag vad totalbeloppet är på skulden plus avgifter, mer än pantbrev på ca 80 och 40 kkr. Och tror inte jag har så det täcker alla kostnader.</p><p>Fastigheten eller tomten har ett höger värde än skulden och vad prislappen är satt.</p><p>Finns endast dessa skulder.</p><p>Min mor är skuldfri och hon står som ägare.</p><p>Vad kan jag/vi, hur ska jag/vi, hjälpa/göra för att lösa detta innan ny auktion. Har begränsad ork, och kroniska snärtor i hela kroppen.</p><p></p><p>Tar emot frågor och svar, om det är oklarheter eller gå in djupare i olika händelser.</p><p>Vänligen</p><p>/Heimdall</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heimdall, post: 277112, member: 6604"] Hej. Ny på forumet, och behöver brådskande hjälp, tips och råd. Tänk på att det finns mer information mellan raderna i det jag skriver. Men ska försöka hålla det så sakligt som möjligt. Kan nämna bank och inkasso bolag efter förfrågning. Min fars dödsbo hade tre stycken pantbrev på en fastighet i form av hypotekslån, om vardera 250 kkr, 80 kkr och 40 kkr. Då det fanns ett testamente så tillföll allt till min mor, (hon är handikappad och aldrig behövt tagit hand om ekonomi). Själv vid detta tillfälle så var och är jag sjukskriven, vi kan säga utmattning. Det som sker är att lånen blir uppsagda och ett kreditbolag tog över som hotade med auktion. Jag ordnade då frivilligt en god man till min mor. Med tanke att hitta en ny kreditgivare för att betala av inkassobolaget. Det god man gör, är att ändra lagfart till min mor, så hon i sin tur blir skyldig för pantbreven. Åter igen i ett möte med överförmyndaren samt god man, talar jag om att fastigheten ska räddas, om vi nu tar ett nytt lån. "Det kommer inte att ske, huset sa säljas" är svaret. Mitt svar tillbaka "Jag har pengar för att lösa lånen, men de är låsta. Och jag har hellre 500 kkr fritt på banken, och betalar av ett lån i lugn o ro". Ingen respons mer än "Jaja om du nu har dom pengarna så kan du väl lösa det" Min mor flyttas in på ett hem, flyttkostnad, ökad hyra.... (vilket gjort att jag lagt ut ca 60 kkr för de ökade kostnaderna) Visning och auktionsdatum var satt, men endast för det stora beloppet 250 kkr, totalt med avgifter blev det ca 310 kkr. Som jag lyckades betala till kronofogden 10 min innan auktion. Nu är det då bara de ca 80 kkr och 40 kkr kvar. Öppnar då en dialog med kreditbolaget om att jag vill lösa resterande skuld och hur. Men pengarna är låsta just nu, och inväntar svar. Allt i dessa händelser så får jag knappt information, om datum summor kontonummer osv. samt att min mors post kommer direkt till god man. Som vägrar träffas, allt ska ske över telefon och hon bara delegerar. Nu den 18/10-21 fick jag del av ett brev i min fars gamla postlåda om underrättelse om ny visning, 26/10-21 och auktion. Då visar det sig att kronofogden tagit detta beslut redan den 6/7-21. Vilket är innan ja ens fått ut de låsta pengarna, som jag skulle använda för att lösa resterande skuld. Då har inkassobolaget handlat i förtid utan fortsatt dialog. FRÅGA: Nu vet inte jag vad totalbeloppet är på skulden plus avgifter, mer än pantbrev på ca 80 och 40 kkr. Och tror inte jag har så det täcker alla kostnader. Fastigheten eller tomten har ett höger värde än skulden och vad prislappen är satt. Finns endast dessa skulder. Min mor är skuldfri och hon står som ägare. Vad kan jag/vi, hur ska jag/vi, hjälpa/göra för att lösa detta innan ny auktion. Har begränsad ork, och kroniska snärtor i hela kroppen. Tar emot frågor och svar, om det är oklarheter eller gå in djupare i olika händelser. Vänligen /Heimdall [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Slippa exekutiv auktion.
Topp