Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppte allting för 2 år sedan, fogden har inte utmätt än.

Släppte allting till fogden för snart 2 år sedan när jag blev medlem här.
Fogden har fortfarande inte utmätt min lön eller i hemmet. Jag klagar inte. Men ganska sjukt att det tagit så lång tid.
En fråga till någon kunnig.

Jag ska börja jobba som sjöman. Löneutbetalning kommer ske 2 gånger i månaden.
Den 25e varje månad, sedan en utbetalning den 13e månaden efter. ( övertid eller sjukdom från föregående period justeras här)
Så hur utmäter kfm på detta. Kommer dem att utmäta 25e varje månad, och missa lönen den 13e?
Lönen som betalas ut 13e varje månad kommer vara ett mindre belopp. Alla extra sjötillägg får jag här också.

Släppte allting till fogden för snart 2 år sedan när jag blev medlem här.
Fogden har fortfarande inte utmätt min lön eller i hemmet. Jag klagar inte. Men ganska sjukt att det tagit så lång tid.
En fråga till någon kunnig.

Jag ska börja jobba som sjöman. Löneutbetalning kommer ske 2 gånger i månaden.
Den 25e varje månad, sedan en utbetalning den 13e månaden efter. ( övertid eller sjukdom från föregående period justeras här)
Så hur utmäter kfm på detta. Kommer dem att utmäta 25e varje månad, och missa lönen den 13e?
Lönen som betalas ut 13e varje månad kommer vara ett mindre belopp. Alla extra sjötillägg får jag här också

I vanliga fall funkar det så att KFM skickar ett beslut till arbetsgivaren som säger hur mycket du som minst ska få behålla (förbehållsbelopp) och ofta, men inte alltid vad jag förstår, hur mycket de som mest ska skicka till KFM. Jag antar att det blir likadant här, om det du får ut den 25 är mindre än förbehållsbeloppet så kommer du få ut en del av det den 13 också. Om det är mer än förbehållsbeloppet så kommer du få ut det du ska den 25 och så skickar de resten till KFM, plus att det som ska betalas ut den 13 också skickas till KFM, upp till maxbeloppet.

Att de skulle missa en utbetalning tror jag inte, de skickar som sagt instruktioner till arbetsgivaren, det är inte KFM själva som drar pengarna.

Att du inte fått utmätning än kan handla om att borgenären eller borgenärerna inte begärt utmätning, det kan hända om de inte ser att det finns nåt att få ut. Men börjar du tjäna mer pengar kan de nog komma att ändra sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp