Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppt skulder, berättat för sambo - framtiden?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 395989" data-attributes="member: 3402"><p>Önskar dig stort lycka till på resan och hoppas att du får skuldsanera.</p><p></p><p>Till frågorna:</p><p></p><p>Kreditkortet räknas med i din skuldsanering om du blir beviljad, men hon kommer få fortsätta betala på det. Sen om det lämnas öppet eller om banken bakom kreditkortet stänger det lämnar jag osagt.</p><p></p><p>Utmätning: Min spontana gissning är 7-10 månader efter att du släppt skulderna. 3-4 månader till inkasso, 1 månad från inkasso till delgivning. väntar du som många 2-6 veckor med att skriva på delgivning så har du lite tid där. Sen är det ett gäng steg kvar efter det som också tar tid. Fylla i inkomstuppgifterna har man 2 veckor på sig att göra.</p><p></p><p>Får du skuldsanering på första försöket så undviker du mest troligt utmätning, eftersom processen för inledande skuldsanering tar ca 5 månader. Tar längre tid för utmätning att komma igång.</p><p></p><p>Tips är när du säger betala klarna och smålån: Vill du bättra dina chanser till skuldsanering så ställ upp alla lån och krediter efter det datum som dom är tagna.</p><p></p><p>Säg som exempel:</p><p></p><p>2023-08-01</p><p>2023-07-01</p><p>2022-10-01</p><p>2022-02-01</p><p>2020-10-01</p><p></p><p>Om du kan betala bort dom 3 senaste lånen inom 5 månader, så ta inte med dom ens i ansökan om skuldsanering. Är 2023-08-01, 2023-07-01 och 2022-10-01 borta fram till att dom går igenom din ansökan så är senaste lånet taget: 2022-02-01.</p><p></p><p>Delvis du har köpt dig 18 månaders skälighet till att bli godkänd snabbare. Många som åker på skäligheten pga att lånen är för nya. Jag gjorde så. Tog inte med 2 senaste lånen i min ansökan och dom var slutbetalda innan ansökan hanterades. Vilket resulterade i att jag hade köpt mig 10 månaders skälighet, kan mycket väl ha vart en bidragande anledning till att jag blev beviljad inledande på första försöket.</p><p></p><p>Så istället för klarna och några smålån, bygg om den strategin till att gå på dom senaste om det är belopp som går att betala av. Dom som du vet att du kan betala av innan ansökan hanteras när du har släppt resten, tar du inte ens med i ansökan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 395989, member: 3402"] Önskar dig stort lycka till på resan och hoppas att du får skuldsanera. Till frågorna: Kreditkortet räknas med i din skuldsanering om du blir beviljad, men hon kommer få fortsätta betala på det. Sen om det lämnas öppet eller om banken bakom kreditkortet stänger det lämnar jag osagt. Utmätning: Min spontana gissning är 7-10 månader efter att du släppt skulderna. 3-4 månader till inkasso, 1 månad från inkasso till delgivning. väntar du som många 2-6 veckor med att skriva på delgivning så har du lite tid där. Sen är det ett gäng steg kvar efter det som också tar tid. Fylla i inkomstuppgifterna har man 2 veckor på sig att göra. Får du skuldsanering på första försöket så undviker du mest troligt utmätning, eftersom processen för inledande skuldsanering tar ca 5 månader. Tar längre tid för utmätning att komma igång. Tips är när du säger betala klarna och smålån: Vill du bättra dina chanser till skuldsanering så ställ upp alla lån och krediter efter det datum som dom är tagna. Säg som exempel: 2023-08-01 2023-07-01 2022-10-01 2022-02-01 2020-10-01 Om du kan betala bort dom 3 senaste lånen inom 5 månader, så ta inte med dom ens i ansökan om skuldsanering. Är 2023-08-01, 2023-07-01 och 2022-10-01 borta fram till att dom går igenom din ansökan så är senaste lånet taget: 2022-02-01. Delvis du har köpt dig 18 månaders skälighet till att bli godkänd snabbare. Många som åker på skäligheten pga att lånen är för nya. Jag gjorde så. Tog inte med 2 senaste lånen i min ansökan och dom var slutbetalda innan ansökan hanterades. Vilket resulterade i att jag hade köpt mig 10 månaders skälighet, kan mycket väl ha vart en bidragande anledning till att jag blev beviljad inledande på första försöket. Så istället för klarna och några smålån, bygg om den strategin till att gå på dom senaste om det är belopp som går att betala av. Dom som du vet att du kan betala av innan ansökan hanteras när du har släppt resten, tar du inte ens med i ansökan. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppt skulder, berättat för sambo - framtiden?
Topp