Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släpper allt till KFM, behöver tips från er som gått igenom det!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shasha" data-source="post: 464155" data-attributes="member: 6600"><p>Jag har gjort en del av resan och fick mycket hjälp av ett inlägg på denna sida i forumet, där det står vad som händer när man släpper allt:</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/sl%C3%A4ppa-allt-vad-h%C3%A4nder-innan-det-blir-l%C3%B6neutm%C3%A4tning.20772/[/URL]</p><p></p><p>Jag sökte första gången och hade då en stuga med taxeringsvärde på strax under 800 tusen, fick avslag på min ansökan på grund av det,då stugan var ute till salu. Hade 5 mäklare som värderade stugan och deras värderingen låg i spannen från 800 tusen till strax under 1,7 miljoner.</p><p>Gissar att KF kommer att skaffa sig egen bild av vad eran bostad är värd, eftersom ju det kan vara sån skillnad beroende på vem som värderar den. Jag skulle börja se mig om efter en hyresrätt, den kan man ju inte bli av med så länge man betalar hyran. Utgå därför inte från att bostadsrätten inte blir ett hinder för skuldsaneringen enbart utifrån en mäklarens värdering.</p><p>Jag skulle försöka hitta hyresrätt innan skulderna kommer till KF(tog 4 månader med obetalda fakturor för mig). Vid försäljning kan det uppstå en vinstskatt och den vill man ju betala innan borgenärer kommer och vill ha pengar.</p><p>(Men det kanske finns andra här som fått skuldsanering och fått behålla bostadsrätten.)</p><p></p><p>Jag hann få inledande innan någon löneutmättning blev aktuell.</p><p></p><p>"Hade varit skönt om KFM visste varför vi hamnade här, pga bedrägeriet och inte pga något annat.. men men.."</p><p>När jag ansökte om skuldsanering skrev jag ett personlig brev där jag berättade hur jag hamnade i situationen som överskuldsatt, mina skulder var ca 15 år gamla och det som ställde till det för mig var långtidsarbetslöshet.</p><p>Även när de ringer för beslut om inledande, ställer det frågor kring det man skrev om hur skulderna uppstod.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shasha, post: 464155, member: 6600"] Jag har gjort en del av resan och fick mycket hjälp av ett inlägg på denna sida i forumet, där det står vad som händer när man släpper allt: [URL unfurl="true"]https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/sl%C3%A4ppa-allt-vad-h%C3%A4nder-innan-det-blir-l%C3%B6neutm%C3%A4tning.20772/[/URL] Jag sökte första gången och hade då en stuga med taxeringsvärde på strax under 800 tusen, fick avslag på min ansökan på grund av det,då stugan var ute till salu. Hade 5 mäklare som värderade stugan och deras värderingen låg i spannen från 800 tusen till strax under 1,7 miljoner. Gissar att KF kommer att skaffa sig egen bild av vad eran bostad är värd, eftersom ju det kan vara sån skillnad beroende på vem som värderar den. Jag skulle börja se mig om efter en hyresrätt, den kan man ju inte bli av med så länge man betalar hyran. Utgå därför inte från att bostadsrätten inte blir ett hinder för skuldsaneringen enbart utifrån en mäklarens värdering. Jag skulle försöka hitta hyresrätt innan skulderna kommer till KF(tog 4 månader med obetalda fakturor för mig). Vid försäljning kan det uppstå en vinstskatt och den vill man ju betala innan borgenärer kommer och vill ha pengar. (Men det kanske finns andra här som fått skuldsanering och fått behålla bostadsrätten.) Jag hann få inledande innan någon löneutmättning blev aktuell. "Hade varit skönt om KFM visste varför vi hamnade här, pga bedrägeriet och inte pga något annat.. men men.." När jag ansökte om skuldsanering skrev jag ett personlig brev där jag berättade hur jag hamnade i situationen som överskuldsatt, mina skulder var ca 15 år gamla och det som ställde till det för mig var långtidsarbetslöshet. Även när de ringer för beslut om inledande, ställer det frågor kring det man skrev om hur skulderna uppstod. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släpper allt till KFM, behöver tips från er som gått igenom det!
Topp