Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Släppa lumify och credifi till inkasso?

Vad är eran erfarenhet av det? Fick ni nån bättre avbetalningsplan hos inkasso?

lumify 13 200 kr 54 dagar försenad

credifi 9600 64 dagar försenad

med det sagt ber jag er andra att aldrig ta lån hos dessa!

Vad är eran erfarenhet av det? Fick ni nån bättre avbetalningsplan hos inkasso?

lumify 13 200 kr 54 dagar försenad

credifi 9600 64 dagar försenad

med det sagt ber jag er andra att aldrig ta lån hos dessa!
Har du fått ”inkassokrav ifrån dem? Alltså inte Gothias inkasso utan deras ”egna”

Har du fått ”inkassokrav ifrån dem? Alltså inte Gothias inkasso utan deras ”egna”
Ja det har jag fått för länge sedan, men vet inte om man ska släppa det till riktiga inkasso och hoppas man kan få en liten bättre avbetalningsplan

Följer detta. Är snart där jag med.
Vad fick du för avbetalningsplan hos dem när du slutade betala enligt låneavtalen?

Jag tvingades släppa bägge efter att Lumify gjort en riktig fuling med avbetalningsplanen, och dom hamnade hos Gothia. Jag har fått en bättre avbetalningsplan nyss, och dom har förklarat att antingen delar man skulden på max 12 månader, ska man ha lägre belopp per månad än så, så får man plan på 6 månader åt gången och sen omförhandlas det. Har hört om folk som i den omförhandlingen fått fortsätta med ett belopp de klarat av, men har också hört skräckexempel där Gothia plötsligt krävt mycket högre månadsbelopp.

Jag tvingades släppa bägge efter att Lumify gjort en riktig fuling med avbetalningsplanen, och dom hamnade hos Gothia. Jag har fått en bättre avbetalningsplan nyss, och dom har förklarat att antingen delar man skulden på max 12 månader, ska man ha lägre belopp per månad än så, så får man plan på 6 månader åt gången och sen omförhandlas det. Har hört om folk som i den omförhandlingen fått fortsätta med ett belopp de klarat av, men har också hört skräckexempel där Gothia plötsligt krävt mycket högre månadsbelopp.
Fick du betalningsanmärkning?

När gick lånet vidare till inkasso? Efter hur många dagar ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp