Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa lån tillfälligt för att frigöra pengar.

En liten fundering bara.

Om jag släpper nästan alla mina skulder så tar det i snitt 6 månader att få igång en löneutmätning?

I mitt fall så är det mina snabblån som gör att jag går minus, så utan dom kan jag betala alla stora lån utan problem.

På 6 månader om jag släpper lånen frigörs så pass mycket pengar att jag kan betala bort alla snabblån, och jag kan gå plus och få en dräglig tillvaro ekonomiskt.

Men då har mina stora lån i UC hamnat i trubbel istället. Går det att deala med Norwegian, Morrow och andra stora långivare så att dom drar tillbaka skulden från kfm?

Har även hört att skulderna växer i form av ränta när man har löneutmätning? Är det snabblånen som växer mest i skuld eller är det samma med stora lån med hyffsad ränta?

Någon som har bra råd om vad man kan och inte kan/bör göra?

Det bästa är att kontakta de långivare/borgenärer som du har de större lånen hos. Förklara läget att du måste på något vis betala av dina snabblån för att kunna få tillbaka ekonomisk stabilitet. De kanske kan erbjuda dig några betalningsfria månader.
Har du tur kanske även någon av borgenärerna kan erbjuda sig att lösa snabblånen.

Det bästa är att kontakta de långivare/borgenärer som du har de större lånen hos. Förklara läget att du måste på något vis betala av dina snabblån för att kunna få tillbaka ekonomisk stabilitet. De kanske kan erbjuda dig några betalningsfria månader.
Har du tur kanske även någon av borgenärerna kan erbjuda sig att lösa snabblånen.
Det har jag gjort, endast Ikano bank som gick med på att sänka månadskostnaden från 4200:- till 2200:- året ut. Hos Norwegian går det att ansöka om betalningsfri månad typ var tredje månad, men då växer månadskostnad lite varje gång tyvärr.

Det har jag gjort, endast Ikano bank som gick med på att sänka månadskostnaden från 4200:- till 2200:- året ut. Hos Norwegian går det att ansöka om betalningsfri månad typ var tredje månad, men då växer månadskostnad lite varje gång tyvärr.
Acceptera Ikanobanken, försök även mer med de andra bankerna. Får du bara 1-2 månader hos bankerna så försök under tiden sälja sånt du inte behöver och kämpa stenhårt med att bli av med snabblånen. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp