Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa lån till kronofogden!

Funderar på att släppa alla mina sms-lån till kronofogden! Har lån på ca50.000kr, en omöjlighet att kunna betala tillbaks dom i tid! Orkar inte sitta och pussla ihop alla lån varje månad samt all denna oro över om pengarna i slutändan ska räcka till hyran oftast blir det att jag måste låna av släkten! Nån som vet hur och vad som händer om jag gör det, hur lång tid tar det innan dom gör löneutmätning? Tar dom hänsyn till om man har privata skulder? Tacksam för svar!

Funderar på att släppa alla mina sms-lån till kronofogden! Har lån på ca50.000kr, en omöjlighet att kunna betala tillbaks dom i tid! Orkar inte sitta och pussla ihop alla lån varje månad samt all denna oro över om pengarna i slutändan ska räcka till hyran oftast blir det att jag måste låna av släkten! Nån som vet hur och vad som händer om jag gör det, hur lång tid tar det innan dom gör löneutmätning? Tar dom hänsyn till om man har privata skulder? Tacksam för svar!

Sms-lånegivarna är ganska snabba att skicka till kronofogden, så det går snabbt till utmätning. Det som händer är att du får betalningsanmärkningar. som innebär svårt att byta bostad, arbete, vissa banker nekar en att ha kort och internetbank. ej hyra bil, film mobil eller andra abonnemang eller nåt där upplysning i någon form tas. Skattepengar dras direkt. Så det är tufft att vara hos kronofogden också. Nej ingen hänsyn tas till privata skulder.

Om du vill bli av med skulder bäst att släppa allt till KF. En dag är du skuldfri och inte behöver mata giriga smsbolag med dina pengar

Ett annat förslag är väl att släppa till inkasso och försöka pyssla ihop avbetalnignar. Håller själv på med det just nu. Har släppt allt som inte går att förlänga till en början. Sen kommer jag även släppa det andra i den takt att jag känner att jag klarar av att betala.

50 000 // 4-6 månader.

Det innebär förmodligen ett mindre helvetet under 6 månaders tid men sen är man fri. Under denna tid handlar allt om att kunna betala dessa avbetalningar och inte halka efter eller att ta nya lån. Sälj soffan, sälj tv:n, sälj vad som helst för att få ihop pengar till varje månad. Du kommer säkert landa på 10 000 per månag i avb när det tillkommer skulder. Var jvligt noga med att kolla upp så att smslåns företaget godkänner avb innan du släpper. Kan du hitta här på forumet.

Min filosofi är att om du betalar av 10k i månaden så kanske du kan få loss 5k på din lön genom uppoffringar av olika slag sen gäller det att göra vad som helst för att få in de andra 5. (Låna av släkt är ingen dum idee om de är med på att låna över 6 månader till skattebäringen kommer eller något liknande.

Det är bara kämpa och inte ge sig... har du tur kan du förhandla ner avbetalningarna till längre perioder eller göra som jag försöka förlänga där det är billigt att förlänga och ta lite i taget.

Lycka till!!!! Ge inte upp!!

Ett annat förslag är väl att släppa till inkasso och försöka pyssla ihop avbetalnignar. Håller själv på med det just nu. Har släppt allt som inte går att förlänga till en början. Sen kommer jag även släppa det andra i den takt att jag känner att jag klarar av att betala.

50 000 // 4-6 månader.

Det innebär förmodligen ett mindre helvetet under 6 månaders tid men sen är man fri. Under denna tid handlar allt om att kunna betala dessa avbetalningar och inte halka efter eller att ta nya lån. Sälj soffan, sälj tv:n, sälj vad som helst för att få ihop pengar till varje månad. Du kommer säkert landa på 10 000 per månag i avb när det tillkommer skulder. Var jvligt noga med att kolla upp så att smslåns företaget godkänner avb innan du släpper. Kan du hitta här på forumet.

Min filosofi är att om du betalar av 10k i månaden så kanske du kan få loss 5k på din lön genom uppoffringar av olika slag sen gäller det att göra vad som helst för att få in de andra 5. (Låna av släkt är ingen dum idee om de är med på att låna över 6 månader till skattebäringen kommer eller något liknande.

Det är bara kämpa och inte ge sig... har du tur kan du förhandla ner avbetalningarna till längre perioder eller göra som jag försöka förlänga där det är billigt att förlänga och ta lite i taget.

Lycka till!!!! Ge inte upp!!

Håller med. Om man väntar mycket skattepengar om ca ett halvår, så gör allt för att betala av genom förlängning, avbetalningar. Allt för att undvika kronofogden! Om det går vill säga..

Hej! Är grymt överskuldsatt pga smslån o andra privatlån, skulder på ca 200000. Jag räknade ut på kf hemsida hur mycket de skulle ta i månaden vid en utmätning, de skulle ta ca 3000 kr. Skulle jag leva så, skulle jag få det mycket bättre än nu med alla avbetalningar, förlängningar av lån o amorteringar mm. Kan detta stämma eller har jag missuppfattat något. Förstår såklart att det blir anmärkningar o svårt med en del saker framöver, men jag skulle ändå alltid ha mat på bordet till mina barn och jag skulle sova på nätterna istället för att ligga o försöka hitta lösningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp