Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa Binly och Lumify

Hej!
Aldrig behövt släppa något tidigare så är sinnesjukt nervös över att göra det!
Binly + Lumify kostar mig ca 12k/månaden och behöver nu ta nytt lån för att ha råd att överleva efter allt är betalt, ( har fler lån men dessa 2 äter upp kontot )
Försökt läsa på om att släppa det men har inte riktigt förstått vad som kommer hända när jag släpper det?
finns det någon snäll själ här som kan förklara vad som kommer hända när jag släpper Lumify & Binly?
Har även en mindre på credifi på ca 2k/månaden men den kan jag fortsätta betala!
hoppas på massor med hjälp och tips! :)

// nervös kille

Glömde nämna att jag planerat söka samlingslån för allt när alla förfrågningar försvinner i oktober

De skickar till Kronofogden direkt och inte till inkasso. Du kommer bli terroriserad i 3 månader att du är sen, sedan efter ca 100 dagar så dimper det ner hos Kronofogden.

De skickar till Kronofogden direkt och inte till inkasso. Du kommer bli terroriserad i 3 månader att du är sen, sedan efter ca 100 dagar så dimper det ner hos Kronofogden.
Får man någon avbetalningsplan som är hållbar av Kf eller är det bara inse att det är kört? Har så många frågetecken

Får man någon avbetalningsplan som är hållbar av Kf eller är det bara inse att det är kört? Har så många frågetecken
Kf ger inga avbetalningsplaner. Om du inte betalar startar de en tillgångsundersökning som förmodligen landar i en löneutmätning, eller om du har något annat de kan ta så tar de det.

Har du inga andra lån du kan släppa istället (som inte rapporterar till Uc) så att du inte får en anmärkning.
Det verkar vara ett lotteri nu med Lumify, vissa skickas till Kf direkt och vissa till Gothia.
Ska du söka samlingslån i oktober så försämras dina förutsättningar drastiskt med anmärkningar.
Vilka andra lån har du? Hur mkt betalar du per månad för varje lån?
Kan du ta ett nytt lån nu bara för att betala bort det du har i skuld hos LumaFinance?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp