Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt.

Har dragit mig för att acceptera denna sanning, men tyvärr gått till det tillfället nu att jag inte har råd att betala räkningarna. Eller har varit så ett tag, men blev värre efter att jag beviljades ett lån hos IKANO på 350 000 i september. Föll djupt in i mitt gamla spelmissbruk, och förlorade allt och mer än så på 2 månader. Nu har jag inga pengar, inte betalat hyra och en massa räkningar kvar. Har kommit fram till att det går inte längre, det gör verkligen inte det. Har en grundlön på 33800/månad, men jobbat en hel del extra och tjänat drygt 45-50 000/månad istället. Är 4: e gången jag faller dit i ett spelmissbruk, fått hjälp tidigare, men har föräldrar som är i pensionsålder nu och dessa kan ej hjälpa till med något.

Har dessa lån:
Flexkontot 20000 (1500/månad)
Merax 30000 (2350/månad)
Brixo 8000 (500/månad)
Kontantfinans 8000 (500/månad)
Lumify: maxat 50000
Credifi 8000
Fairlo 100 000 (1800/månad)
Holm Bank 100 000 (2100/månad)
Collector 50 000 (840/månad)
Saldo 20 000 (1000/månad)
Bank Santander 150000 (2080/månad)
Klarna 50 000 ( 3250)
Betalkoll 50 000 (1900/månad)
Ikano 350 000 (4500/månad)
Cashbuddy: 25000 (749/månad)
Thorn 100 000 (2200)
Norwegian Bank 120 000 (2120)
Kreditkort Norwegian 35 000 (1200/månad)

Har lyckats samla på mig över 1.2 miljoner i skulder, helt galet, men så har det blivit. Vet bara inte hur man ska tänka, ska jag bara sluta betala allt av det, eller ska jag försöka fortsätta betala det jag har råd med? Hur blir man kontaktad sen? Är det bättre att jag hör av mig själv till respektive ställe och meddelar hur det ligger till, eller vad blir bäst? Känner mig så urbota dum, som alla andra som gör samma misstag som mig, men gjort är gjort. Känner att jag behöver ha lite feedback vad som blir bäst i allt det här....

Bra att du tar tag i detta nu. Först och främst måste du söka professionell hjälp för ditt missbruk. Bums!
Sedan boka tid med en skuldrådgivare.
Under tiden skulle jag spalta alla utgifter och inkomster med ränta och månadskostnaden. Absolut viktigast är att betala hyran och elen. Finns det möjlighet till det? Sälj av allt!
Kontakta alla och fråga om betalningsfri månad. (Även hyran) Går det att få förskott på lönen? Sälj av så mycket du kan. Bor du i storstad och har något rum som du kan hyra ut? Eller göra om hemma så att det går? (Jag hyrde ut mitt sovrum i en 2a med öppen planlösning, a 4500kr/m).
Hur ser ditt UC betyg ut?
Målet är att komma ner i månadskostnaden. Samla på riktigt. Lite snabbt räknat ligger du idag på ca 35000 i lånekostnader enbart. På 1,2 milj och bra villkor bör du kunna komma ner till ca 12-15000.
Ta ett steg, ett samtal åt gången.

Bra att du tar tag i detta nu. Först och främst måste du söka professionell hjälp för ditt missbruk. Bums!
Sedan boka tid med en skuldrådgivare.
Under tiden skulle jag spalta alla utgifter och inkomster med ränta och månadskostnaden. Absolut viktigast är att betala hyran och elen. Finns det möjlighet till det? Sälj av allt!
Kontakta alla och fråga om betalningsfri månad. (Även hyran) Går det att få förskott på lönen? Sälj av så mycket du kan. Bor du i storstad och har något rum som du kan hyra ut? Eller göra om hemma så att det går? (Jag hyrde ut mitt sovrum i en 2a med öppen planlösning, a 4500kr/m).
Hur ser ditt UC betyg ut?
Målet är att komma ner i månadskostnaden. Samla på riktigt. Lite snabbt räknat ligger du idag på ca 35000 i lånekostnader enbart. På 1,2 milj och bra villkor bör du kunna komma ner till ca 12-15000.
Ta ett steg, ett samtal åt gången.
Håller med dig bra skrivet!

önskar dig lycka till med allt ta tag i ditt spelmissbruk kom
Ihåg du är inte ensam ❤️

Tack för svaren, jag läste och har redan kontaktat min budgetrådgivare. Svårt hyra ut del av lägenhet, men lyckats skrapa ihop pengar så den blir betald. Sålt ett par grejer jag gillar men egentligen inte behöver. Kommer gå bra känner jag, tack för inspirationen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp