Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppa allt till kronokalle?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kryss" data-source="post: 37911" data-attributes="member: 1773"><p>Jag känner igen mig i att ha tagit ett flertal lån och att det är ett dumt beslut man inser vidden av först i efterhand. Dock inte för att jag levde några livets glada dagar, så där skiljer vi oss kraftigt åt.</p><p></p><p>Men huruvida du ska släppa dessa 50.000:- till kronofogden kan bara du avgöra. Om det är ohanterligt för dig är det kanske det bästa alternativet och beta av detta ett och ett och aldrig mer ta ett onödigt lån. Det är i slutändan oftast inte så farligt att släppa allt till kronofogden och beta av det, många upplever att det är något som var bra efteråt, det lättade ångesten, gjorde att man slutade med ett dåligt beteende att ta nya lån och låna om och att man slutligen, förmodligen efter flera år, kan vara skuldfri. Men det kan man bara avgöra själv. Men har man inte råd och om det är ohanterligt, då tycker jag man kan släppa det och försöka åtgärda det därifrån så fort det är möjligt.</p><p></p><p>Från kronofogden får du ett betalningsföreläggande, ett utslag per skuld. Sedan om det går till verkställighet och skuldsaldo får du ett brev om skuld att betala. Betalar du inte får du skuldsaldo och man gör en utredning om dina inkomster, kollar skatteregister, bilregister osv. Det är allt som händer. Har du utrymme på din inkomst så får du utmätning på inkomsten.</p><p></p><p>Livet som skuldsatt är inte så värst annorlunda mot någon annans liv. Det är inget du märker överhuvudtaget i vardagen. Det är något inkassobrev ibland och att dom utreder vad du har för inkomst vart ett och ett halvt år ungefär. Folk som pratar om att man är typ "jagad av kronofogden" överdriver kraftigt eller vet inte hur det går till. Det är som sagt inget du märker av i vardagen överhuvudtaget. Folk här märker det nog sällan på inkomsten heller eftersom man innan hela tiden som du fått lägga alla pengarna på att betala lån och enorma räntor utan att situationen ens förbättras. Så många här anser väl att dom har mer pengar nu och har det bättre efter att ha hamnat hos kronofogden. Det säger en hel del om hur destruktivt det är med den här sms-låne-marknaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kryss, post: 37911, member: 1773"] Jag känner igen mig i att ha tagit ett flertal lån och att det är ett dumt beslut man inser vidden av först i efterhand. Dock inte för att jag levde några livets glada dagar, så där skiljer vi oss kraftigt åt. Men huruvida du ska släppa dessa 50.000:- till kronofogden kan bara du avgöra. Om det är ohanterligt för dig är det kanske det bästa alternativet och beta av detta ett och ett och aldrig mer ta ett onödigt lån. Det är i slutändan oftast inte så farligt att släppa allt till kronofogden och beta av det, många upplever att det är något som var bra efteråt, det lättade ångesten, gjorde att man slutade med ett dåligt beteende att ta nya lån och låna om och att man slutligen, förmodligen efter flera år, kan vara skuldfri. Men det kan man bara avgöra själv. Men har man inte råd och om det är ohanterligt, då tycker jag man kan släppa det och försöka åtgärda det därifrån så fort det är möjligt. Från kronofogden får du ett betalningsföreläggande, ett utslag per skuld. Sedan om det går till verkställighet och skuldsaldo får du ett brev om skuld att betala. Betalar du inte får du skuldsaldo och man gör en utredning om dina inkomster, kollar skatteregister, bilregister osv. Det är allt som händer. Har du utrymme på din inkomst så får du utmätning på inkomsten. Livet som skuldsatt är inte så värst annorlunda mot någon annans liv. Det är inget du märker överhuvudtaget i vardagen. Det är något inkassobrev ibland och att dom utreder vad du har för inkomst vart ett och ett halvt år ungefär. Folk som pratar om att man är typ "jagad av kronofogden" överdriver kraftigt eller vet inte hur det går till. Det är som sagt inget du märker av i vardagen överhuvudtaget. Folk här märker det nog sällan på inkomsten heller eftersom man innan hela tiden som du fått lägga alla pengarna på att betala lån och enorma räntor utan att situationen ens förbättras. Så många här anser väl att dom har mer pengar nu och har det bättre efter att ha hamnat hos kronofogden. Det säger en hel del om hur destruktivt det är med den här sms-låne-marknaden. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppa allt till kronokalle?
Topp