Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
släppa allt till kfm?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nina" data-source="post: 8246" data-attributes="member: 118"><p>hej jöns</p><p></p><p>man ska inte säga att man vet hur någon mår men i detta fallet så vet jag hur man mår och precis som du skriver detta pusslande.</p><p>jag hamnade i problem när jag blev av med ett arbete fick ett nytt och lönen gick ner med 3500.jobbade ett tag där gick upp lite i lönen igen kom ikapp hände samma helv.. igen.och massa andra saker men det var detta bla som själpte allt.kunde inte göra något.det är oftast händelser i livet som gör ekonomin själps.skilsmässa,sjukdom,konkurs,arbetslöshet,man kan inte påverka det.så det är surt som sjutton.</p><p></p><p>jag valde släppa mina lån till kfm.av samma anledning att det gick inte längre.alla allternativ var uttömda.jag låg back med tusingar varje månad.jag hoppade vissa räkningar för att betala andra och så höll jag på i ca 1 åroch jag orkade inte längre.jag skulle hamna hos dem ändå en dag hur jag än gjorde.jag hadde hört av mig till alla lånegivare vissa sänkte månadskostnaderna vissa ville inte och då sket det sig.</p><p>för min del var detta det "bästa" jag gjort,hur sjukt det än må låta.men en stor sten föll från axlarna ochjag kunde börja andas och leva.jag har man o 2 barn.jag har fortfarande lån med min man som jag absolut inte kan släppa för då åker han dit.detta är verkligen inte att rekomendera att man har utmätning och avb vid sidan om.</p><p></p><p>jag vet inte om du lever ihop med någon men min exictensminimum är uträknat efter vad min man tjänar också.så mitt belopp att behålla är 10267.när allt som jag betalar är betalt med lån vid sidan om är det 4000 ca kvar plus barnbidraget.när jag höll på med alla räkningar låg jag back lika mycket som jag nu har kvar.så ja jag mår så mycket bättre men det finns väldigt mörka dagar också.tågspåret har varit lockande många ggr i början.</p><p>men nää va sjutton detta ser jag nu som en lååång återbetalningstid.min skuld är idag på 340000.</p><p></p><p> men om alla dina andra chanser till hjäp med tex ta lån eller inte får hjälp av lånegivarna med att sänka återbetalning lägga lån på längre tid ja då är detta utvägen som sagt man hamnar där ändå en dag.</p><p></p><p>men det är bra också om du har en nära vän eller anhörig som du kan anförto dig åt.det är bara min man min syster min mamma som vet.och det är ett stöd och skönt att få berättat hur det ligger till.och när man behöver prata.ingen annan vet.jag har förlorat många vänner på vägen pga att jag är ja tråkig.har inte råd att åka på kryssningar,äta gourme middagar.eller annat som dom vill göra.när jag sagt att kan vi inte ses hemma laga mat nä då är man tråkig.men jag kan ju inte säga heller varför jag aldrig har råd.men det får va så då var det inte riktiga vänner om det handlar om pengar.det jag menar är att även andra drabbas på andra sätt.svårt förklara men det är mer ibland som är jobbigt hamna i denna sitsen.</p><p></p><p>vad gäller barnen.mina är 11 och 14 år.vet du hur bortskämda dom var med att få saker igentligen.men det är självklart man ger dom saker.jag förklarade för båda på lätt sätt varför jag inte kan köpa saker.ibörjan blev de skitsura alla andra fick det o det.idag uppskattar de allt de får t om en tidning.det är planerade inköp.innan tog dom saker för givet.går mobilen sönder får de en ny.idag är det hemskt igentligen.hur man har köpt.så jag menar barnen skall veta också i den mån det går.</p><p></p><p>ja detta blev väldigt långt inlägg men du är verkligen inte ensam vare sig om skulder känslor och hur man mår.men lämna livet nej för sjutton det hjälper inte.se det som en lång avb tid istället.vet du vad det bästa är nu jo att planera alla inköp.hur kul är det inte köpa en grej som man sparat ihop.man kan faktiskt handla mat för 2500 i månaden innan handlade man mat för 8000 inte klokt.man lär sig prioritera och räkna och planera.varför gjorde man inte det innan.</p><p></p><p>så ja tänk på vad som är bäst för dig du måste må bra.och det viktigaste är du måste ha pengar kvar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nina, post: 8246, member: 118"] hej jöns man ska inte säga att man vet hur någon mår men i detta fallet så vet jag hur man mår och precis som du skriver detta pusslande. jag hamnade i problem när jag blev av med ett arbete fick ett nytt och lönen gick ner med 3500.jobbade ett tag där gick upp lite i lönen igen kom ikapp hände samma helv.. igen.och massa andra saker men det var detta bla som själpte allt.kunde inte göra något.det är oftast händelser i livet som gör ekonomin själps.skilsmässa,sjukdom,konkurs,arbetslöshet,man kan inte påverka det.så det är surt som sjutton. jag valde släppa mina lån till kfm.av samma anledning att det gick inte längre.alla allternativ var uttömda.jag låg back med tusingar varje månad.jag hoppade vissa räkningar för att betala andra och så höll jag på i ca 1 åroch jag orkade inte längre.jag skulle hamna hos dem ändå en dag hur jag än gjorde.jag hadde hört av mig till alla lånegivare vissa sänkte månadskostnaderna vissa ville inte och då sket det sig. för min del var detta det "bästa" jag gjort,hur sjukt det än må låta.men en stor sten föll från axlarna ochjag kunde börja andas och leva.jag har man o 2 barn.jag har fortfarande lån med min man som jag absolut inte kan släppa för då åker han dit.detta är verkligen inte att rekomendera att man har utmätning och avb vid sidan om. jag vet inte om du lever ihop med någon men min exictensminimum är uträknat efter vad min man tjänar också.så mitt belopp att behålla är 10267.när allt som jag betalar är betalt med lån vid sidan om är det 4000 ca kvar plus barnbidraget.när jag höll på med alla räkningar låg jag back lika mycket som jag nu har kvar.så ja jag mår så mycket bättre men det finns väldigt mörka dagar också.tågspåret har varit lockande många ggr i början. men nää va sjutton detta ser jag nu som en lååång återbetalningstid.min skuld är idag på 340000. men om alla dina andra chanser till hjäp med tex ta lån eller inte får hjälp av lånegivarna med att sänka återbetalning lägga lån på längre tid ja då är detta utvägen som sagt man hamnar där ändå en dag. men det är bra också om du har en nära vän eller anhörig som du kan anförto dig åt.det är bara min man min syster min mamma som vet.och det är ett stöd och skönt att få berättat hur det ligger till.och när man behöver prata.ingen annan vet.jag har förlorat många vänner på vägen pga att jag är ja tråkig.har inte råd att åka på kryssningar,äta gourme middagar.eller annat som dom vill göra.när jag sagt att kan vi inte ses hemma laga mat nä då är man tråkig.men jag kan ju inte säga heller varför jag aldrig har råd.men det får va så då var det inte riktiga vänner om det handlar om pengar.det jag menar är att även andra drabbas på andra sätt.svårt förklara men det är mer ibland som är jobbigt hamna i denna sitsen. vad gäller barnen.mina är 11 och 14 år.vet du hur bortskämda dom var med att få saker igentligen.men det är självklart man ger dom saker.jag förklarade för båda på lätt sätt varför jag inte kan köpa saker.ibörjan blev de skitsura alla andra fick det o det.idag uppskattar de allt de får t om en tidning.det är planerade inköp.innan tog dom saker för givet.går mobilen sönder får de en ny.idag är det hemskt igentligen.hur man har köpt.så jag menar barnen skall veta också i den mån det går. ja detta blev väldigt långt inlägg men du är verkligen inte ensam vare sig om skulder känslor och hur man mår.men lämna livet nej för sjutton det hjälper inte.se det som en lång avb tid istället.vet du vad det bästa är nu jo att planera alla inköp.hur kul är det inte köpa en grej som man sparat ihop.man kan faktiskt handla mat för 2500 i månaden innan handlade man mat för 8000 inte klokt.man lär sig prioritera och räkna och planera.varför gjorde man inte det innan. så ja tänk på vad som är bäst för dig du måste må bra.och det viktigaste är du måste ha pengar kvar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
släppa allt till kfm?
Topp