Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

släppa allt till kfm?

Hej Nina! Undrar lite varför du inte sökt skuldsanering? Är det för att du har ett lån med din man? Har ett lån med min mamma som medsökande o det sätter käppar i hjulet för mig, eftersom hon inget vet om mina problem och alla lån måste tydligen tas med i en skusan. // Jöns

Hej!! Sitter i samma sits.. Ensamstående med ett barn på snart 4 år..Är så orolig varje månad för jag har inga pengar tar lån hela tiden för att betala andra lån.. Har 8 olika avbetalningar hos inkasso som slukar hela lönen. Vet ej vad jag ska göra... Om jag släpper allt till kronofogden vad händer då?? Tjänar ca 17000 efter skatt... Hur mycket kommer dom att ta??? Måste man berätta för sin arbetsgivare och varför det isåfall??? Snälla någon hjälp mig vad skakat göra????

Tycker du ska beställa en tid hos din kommuns skuldrådgivare. Skriv ner alla skulder/avbetalningar du har så går ni igenom det tillsammans. I mitt fall fann vi ingen annan utväg än att släppa allt till kfm. Jag får ut ca 18000 efter skatt plus barnbidrag på 2250 o som min skuldrådvivare räknade ut skulle kfm ta ca 4500. Du kan ju göra en uträkning själv på kfm:s hemsida, där kan du läsa hur mycket förbehållsbeloppet är.

Är en skitjobbig sits men det var samtidigt skönt att komma fram till ett beslut. Just nu börjar det ramla in delgivningar till mig vilket gör att jag kommit in i en rikigt deppperiod nu, mår verkligen skit!! Jag gruvar mig också för att berätta för min arbetsgivare när det blir dags för utmätning. Har inte berättat detta för någon, då jag skäms så förbaskat, vilket kanske är dumt men jag klarar det inte bara.

Blev ett långt inlägg, men behövde få skriva av mig lite....

Ingen vet min sits heller.. Hatar att jag har satt mig i denna sitsen.. Sover väldigt lite varje natt vaknar med ett ryck och Börje genast googla om lån osv... Usch vad jobbigt det är.. Är så himla rädd att dom ska ta mitt barn ifrån mig pga att jag har dålig ekonomi.. Önskar bara att detta ska ordna ett lån för att hjälpa sådana i vår situation.. Sen skulle jag aldrig mer ta ett lån igen i hela mitt liv... Tack för rådet men jag vet inte ens om jag vågar kontakta en skuldrådgivarr.. Skäms så otroligt mycket över detta.. Är rädd för vad dom ska säga.. Blev dom inte arga och nedlåtande??

Åh vad jag känner igen mig i din sits! Men kan aldrig tänka mig att de kommer o ta ditt barn ifrån dig, du kommer få behålla (om jag räknat rätt) ca 7000 + pengar till din hyra att leva på, inte supermycket men man överlever förhoppningsvis iaf. Jag har inte kommit till utmätning än men är snart där :( Sen slipper man sitta varje dag att leta nya lån för att kunna betala de gamla.

Jag mejlade min skuldrådgivare o berättade min sits, hur jag skämdes, mådde dåligt o inte ville någon skulle veta. En gång avbokade jag tiden men till slut tog jag mod till mig o gick dit. Kvinnan jag var till var inte ett dugg nedlåtande, de möter ju sånt här varje dag. Kände en otrolig lättnad när jag gick därifrån trots röda ögon efter alla tårar. Jag hopppas du vågar ta steget!

Har du ensam vårdnad om ditt barn? Mina barn bor hos sin pappa på helgerna ibland o där har de chansen att få bli lite bortskämda ekonomiskt, vilket känns bra för deras skull.

En helt annan fråga till er: Någon som vill utbyta mejladresser för att kunna diskutera detta privat? Är ju lite jobbigt att inte ha någon o prata med detta om.....

Tack för allt stöd:).. Nej jag har delad vårdnad om mitt barn.. Och 7000 kr skulle ju vara ganska ok simma att leva på.. Men varför måste man berätta för arbetsgivaren?? Kommer kfm hem till mig?? Det skulle ju verkligen kännas jätte kränkande och vad tar dom för saker isåfall???

Jag hade gärna pratat privat med dig men vill ej lämna ut min mail adress här.. Hur kan vi lösa detta??

Det är arbetsgivaren som får se till att summan till kfm dras tyvärr. Inget man får sköta själv vid utmätning :( Min skuldrådgiavre sa att det blev allt vanligare att de kom hem o kollade om det finns något o ta, men att ringde man o pratade med dem o berättade att det inte finns något av värde kunde man slippa få besök. Sen kommer de inte utan att man beställt en tide med dem sa hon. Har också väldig oro för allt detta.

Jag har provat skickat ett privat meddelande till dig aclc, får se om det kommer fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp