Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

släppa allt till kfm?

Nu har jag totalt gett upp mitt liv snart. Har ca 20 smslån och en del andra lån på ca 200000, min sammanlagda skuld är på ca 300000. Har kämpat i över ett år nu, pga av en separation o de kostnader som uppstod då, att försöka reda upp allt. Men såklart blir allt bara värre o värre. Nu väljer jag mellan att släppa allt till KFM eller helt enkelt ge upp detta liv i ständig ångest, magont o skam när jag ser på mina barn.

vad händer om jag släpper allt nu, för ska jag börja släppa något känns det som att jag måste släppa allt. Hur ska man annars ha råd i en utmätning av lönen? Tänker jag helt fel nu?

hej jöns

man ska inte säga att man vet hur någon mår men i detta fallet så vet jag hur man mår och precis som du skriver detta pusslande.
jag hamnade i problem när jag blev av med ett arbete fick ett nytt och lönen gick ner med 3500.jobbade ett tag där gick upp lite i lönen igen kom ikapp hände samma helv.. igen.och massa andra saker men det var detta bla som själpte allt.kunde inte göra något.det är oftast händelser i livet som gör ekonomin själps.skilsmässa,sjukdom,konkurs,arbetslöshet,man kan inte påverka det.så det är surt som sjutton.

jag valde släppa mina lån till kfm.av samma anledning att det gick inte längre.alla allternativ var uttömda.jag låg back med tusingar varje månad.jag hoppade vissa räkningar för att betala andra och så höll jag på i ca 1 åroch jag orkade inte längre.jag skulle hamna hos dem ändå en dag hur jag än gjorde.jag hadde hört av mig till alla lånegivare vissa sänkte månadskostnaderna vissa ville inte och då sket det sig.
för min del var detta det "bästa" jag gjort,hur sjukt det än må låta.men en stor sten föll från axlarna ochjag kunde börja andas och leva.jag har man o 2 barn.jag har fortfarande lån med min man som jag absolut inte kan släppa för då åker han dit.detta är verkligen inte att rekomendera att man har utmätning och avb vid sidan om.

jag vet inte om du lever ihop med någon men min exictensminimum är uträknat efter vad min man tjänar också.så mitt belopp att behålla är 10267.när allt som jag betalar är betalt med lån vid sidan om är det 4000 ca kvar plus barnbidraget.när jag höll på med alla räkningar låg jag back lika mycket som jag nu har kvar.så ja jag mår så mycket bättre men det finns väldigt mörka dagar också.tågspåret har varit lockande många ggr i början.
men nää va sjutton detta ser jag nu som en lååång återbetalningstid.min skuld är idag på 340000.

men om alla dina andra chanser till hjäp med tex ta lån eller inte får hjälp av lånegivarna med att sänka återbetalning lägga lån på längre tid ja då är detta utvägen som sagt man hamnar där ändå en dag.

men det är bra också om du har en nära vän eller anhörig som du kan anförto dig åt.det är bara min man min syster min mamma som vet.och det är ett stöd och skönt att få berättat hur det ligger till.och när man behöver prata.ingen annan vet.jag har förlorat många vänner på vägen pga att jag är ja tråkig.har inte råd att åka på kryssningar,äta gourme middagar.eller annat som dom vill göra.när jag sagt att kan vi inte ses hemma laga mat nä då är man tråkig.men jag kan ju inte säga heller varför jag aldrig har råd.men det får va så då var det inte riktiga vänner om det handlar om pengar.det jag menar är att även andra drabbas på andra sätt.svårt förklara men det är mer ibland som är jobbigt hamna i denna sitsen.

vad gäller barnen.mina är 11 och 14 år.vet du hur bortskämda dom var med att få saker igentligen.men det är självklart man ger dom saker.jag förklarade för båda på lätt sätt varför jag inte kan köpa saker.ibörjan blev de skitsura alla andra fick det o det.idag uppskattar de allt de får t om en tidning.det är planerade inköp.innan tog dom saker för givet.går mobilen sönder får de en ny.idag är det hemskt igentligen.hur man har köpt.så jag menar barnen skall veta också i den mån det går.

ja detta blev väldigt långt inlägg men du är verkligen inte ensam vare sig om skulder känslor och hur man mår.men lämna livet nej för sjutton det hjälper inte.se det som en lång avb tid istället.vet du vad det bästa är nu jo att planera alla inköp.hur kul är det inte köpa en grej som man sparat ihop.man kan faktiskt handla mat för 2500 i månaden innan handlade man mat för 8000 inte klokt.man lär sig prioritera och räkna och planera.varför gjorde man inte det innan.

så ja tänk på vad som är bäst för dig du måste må bra.och det viktigaste är du måste ha pengar kvar.

Tack snälla du för ditt svar. Det kändes som att du verkligen förstår hur jag känner det och hur jag mår. Ska till en skuldrådgivare imorgon för att gå igenom allt. De känns på nåt vis skönt att veta att man inte är ensam, även om jag inte önskar någon att må så här. Mina barn är 12 o 14 och som tur är har deras pappa det gott ställt, så där kan de få bli lite bortskämda ibland iaf. Tack!

Är också i samma sits som ni funderar också på släppa allt till kfm.
De jag tycker är mest pinsamt, är att ta de på jobbet :(

Har också barn 11 & 15 ensamstående. Riktigt bra skrivet Nina, känns lite bättre redan.

Släpa allt till kf

Jag tycker kronofogden finns för att hjälpa till inte för att straffa.
Visst man får anmärkningar och man blir stoppad från allt med lån att göra men man lever normalt igen. Äger man hus eller har man en skänslig anställning så är det värre men annars så har man pengar till mat, hyra el tandläkare och man slipper all stress.

Nu har jag tillsammans med min skuldrådgivare kommit fram till att jag ska släppa allt till kfm. Det känns faktiskt så himla skönt. Nu slipper jag varje dag efter jobbet, sätta mig ner o leta nya lån för att klara vardagen. När jag sedan har smält detta ska jag ansöka om skuldsanering, så får vi se hur det går, men som sagt, allt känns så himla mycket lättare nu. Jag gruvar mig väldigt för att berätta för min arbetsgivare, då det oxå är en god vän till mig, men samtidigt skönt att få lätta sitt hjärta för någon iaf.

va kul att läsa att mitt inlägg blev en liten ja tröst i allt.det var så så lite.
men visst vi är så många men vi hörs och syns inte.för man skäms och känner sig mindre värd än andra.

vad bra att läsa jöns att det gick bra.visst är det en känsla av lättnad utmattning,glädje samtidigt lite rädsla vad händer sedan när man tar steget.jag själv vet jag grät o grät grät av utmattning,och känslan att tagit tag i idet.att kommit en bit på vägen att nu skall man ordna detta går inte beskriva.ja o sen visste ju inte min guube om att jag hadde skulder han anade nog.så i 1 år försöka lägga korten på borden.finns inga som hellst bra tillfällen utan jag fick helt enkelt säga som det var.jag trodde jag skulle bli utkasstad men icke.nästan så jag blev förbaskad på honom sa till han kan du inte bli minsta arg iallfall jag har gått i 1 år och planerat detta samtal:)
nej jag menar bara jöns det går inte planera tillfället att berätta.vissa saker går inte planera in i rätta tillfällena.det är bara ta tag idet på engång.

lycka till

Hej på er.
Blev rörd av denna sida..
Jag sitter med i skiten :( har fast jobb, skild och massa smslån jag inte kan betala... dem börja ramla in till kfm nu. Det jag är rädd för är att dem skall ta det jag äger :( tänkte ringa dem på måndag. Man mår så dåligt av detta. Att jag tillåtit mig att hamna här. Men vad gör man?
Kram på er

hej vinter

jag var också orolig för detta,o är väll det ibland ännu men de valde gå på lönen min.för jag har inga tillgångar enligt deras utredning,jag har för mig det står på kfm sidor nånstans att de väljer lönen främst,men de kommer ändå göra en utredning för att se om du har tillgångar och det är bil,fastigheter,bostad,andra värdesaker,sen kan de nog kolla sparande också men är osäker på det.
de kan ju komma hem o kolla om de vill.men för att de skall ta något då skall du ha riktigt dyra saker.finns de som fått behålla båda platt tv,ps3,värstingdator,ja så det är tyvärr svårt ge ett korrekt svar,bilar däremot har jag läst att de har blivit utmätta med värde över 20000 o uppåt.men samtidigt det är olika även där.
jag tror nog att de kommer välja lönen eftersom du har fasst arbete.
men bästa svar får du nog om du ringer dom o frågar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp