- Meddelanden
- 41
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 42
Det börjar hopa sig, vet mycket väl att man inte kan låna sig ur sin ekonomiska situation, men många med mig har ändå försökt in i det sista, just nu börjar det gå åt det hållet att min UC börjar bli för dålig och snart kommer jag inte få nåt beviljat alls, har totalt ca 350k fördelat på avbetalningar/konton, blancolån och ett samlingslån.
Vägrar börja ta en massa SMS-lån då jag varit i den karusellen tidigare.
Sista halvåret har det blivit standard att leta nya pengar (lån) i slutet av varje månad för att överleva och hålla sig borta från KFM, nu går det inte längre helt enkelt, mina utgifter är en bit högre än min inkomst.
Har räknat på KFM's hemsida på kalkylen om hur mycket man får behålla vid utmätning på lönen och eftersom jag har 2 barn växelvis boende hos mig ser det ut som att jag får behålla 13-14000kr/mån, nettoinkomsten är ca 18k och KFM kommer då således dra runt 4k i månaden så det kommer bli långdraget men känner att jag inte har något val här, får jag ut ovannämnda summa när allt ligger hos KFM så överlever jag utan problem jämfört med idag.
Jag orkar inte jaga pengar varenda månad samt gå med ständig ångest och oro..
Någon mer än jag som varit/är i samma sits? tankar och funderingar?
Skulle inte göra detta om det absolut inte var sista utvägen men känner att jag kämpat tillräckligt länge nu.
Trevlig söndag.
Vägrar börja ta en massa SMS-lån då jag varit i den karusellen tidigare.
Sista halvåret har det blivit standard att leta nya pengar (lån) i slutet av varje månad för att överleva och hålla sig borta från KFM, nu går det inte längre helt enkelt, mina utgifter är en bit högre än min inkomst.
Har räknat på KFM's hemsida på kalkylen om hur mycket man får behålla vid utmätning på lönen och eftersom jag har 2 barn växelvis boende hos mig ser det ut som att jag får behålla 13-14000kr/mån, nettoinkomsten är ca 18k och KFM kommer då således dra runt 4k i månaden så det kommer bli långdraget men känner att jag inte har något val här, får jag ut ovannämnda summa när allt ligger hos KFM så överlever jag utan problem jämfört med idag.
Jag orkar inte jaga pengar varenda månad samt gå med ständig ångest och oro..
Någon mer än jag som varit/är i samma sits? tankar och funderingar?
Skulle inte göra detta om det absolut inte var sista utvägen men känner att jag kämpat tillräckligt länge nu.
Trevlig söndag.