Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppa allt till KFM med sambo
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 330395" data-attributes="member: 3225"><p>Hur stor skuld har du hos Gothia? Har du försökt få de att sänka beloppet? Går de med på att sänka till 4000 kr så är det vinst för dig. </p><p></p><p>Har du två olika avbetalningsplaner med partner inkasso?</p><p></p><p>Både Partner och Gothia har hjälpt mig att sänka månadsbelopp så de tär inte omöjligt även om det verkar som att de blivit hårdare. </p><p></p><p>Sist men inte minst, jag var precis som du är nu, ett nervvrak pga hela situationen för typ 4-6 år sedan. </p><p>Men när du börjar känna att det är du som drar i trådarna och ner du ser att skulderna minskar så kommer du må bättre. </p><p>Det är hårt arbete men ta en dag i taget. </p><p>Först och främst se till att du inte riskerar återfall i spel. Ta hjälp för det.</p><p>Sen skriver du ner alla dina skulder, belopp samt hur mkt du betalar i månaden.</p><p>Sen ringer du runt till alla precis som du är inne på och ber på dina bara knä att de hjälper dig att få ner månadsbeloppet. När du förhandlar med inkasso t ex framhäv att du vill göra rätt för dig och betala tillbaka till sista öre men att du just nu är väldigt pressad ekonomiskt och får inte ihop det. och be om en tillfällig avbetalningsplan på lägre belopp. Du kan säga Om ni bara kan ge mig 6 månader med lägre belopp... (när jag fått det så har de aldrig höjt tillbaks till ursprungliga beloppet sen). </p><p>Det finns väldigt mkt samlad kunskap här och personer som har varit i din sits så fortsätt ställa frågor och skriva av dig här i din tråd så kommer du få hjälp av fler. </p><p></p><p>Sen är det här med ditt mående, blir du utbränt så är vägen tillbaka lång, du MÅSTE hitta ngt som ger dig lugn och ro och kraft och styrka. För mig har det varit att vara närvarande i stunden med yngsta dottern, ta en kopp kaffe, lyssna på podd (finns flera poddar om ekonomi) eller läsa en tidning. Ta dig små stunder när det går.</p><p>När du börja göra framsteg så kommer det att motivera dig ännu mer.</p><p></p><p>Det är aldrig för sent att ge upp. Så det står inte skrivet i sten att du måste kämpa. Men nu när du bestämt dig för att försöka så kör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 330395, member: 3225"] Hur stor skuld har du hos Gothia? Har du försökt få de att sänka beloppet? Går de med på att sänka till 4000 kr så är det vinst för dig. Har du två olika avbetalningsplaner med partner inkasso? Både Partner och Gothia har hjälpt mig att sänka månadsbelopp så de tär inte omöjligt även om det verkar som att de blivit hårdare. Sist men inte minst, jag var precis som du är nu, ett nervvrak pga hela situationen för typ 4-6 år sedan. Men när du börjar känna att det är du som drar i trådarna och ner du ser att skulderna minskar så kommer du må bättre. Det är hårt arbete men ta en dag i taget. Först och främst se till att du inte riskerar återfall i spel. Ta hjälp för det. Sen skriver du ner alla dina skulder, belopp samt hur mkt du betalar i månaden. Sen ringer du runt till alla precis som du är inne på och ber på dina bara knä att de hjälper dig att få ner månadsbeloppet. När du förhandlar med inkasso t ex framhäv att du vill göra rätt för dig och betala tillbaka till sista öre men att du just nu är väldigt pressad ekonomiskt och får inte ihop det. och be om en tillfällig avbetalningsplan på lägre belopp. Du kan säga Om ni bara kan ge mig 6 månader med lägre belopp... (när jag fått det så har de aldrig höjt tillbaks till ursprungliga beloppet sen). Det finns väldigt mkt samlad kunskap här och personer som har varit i din sits så fortsätt ställa frågor och skriva av dig här i din tråd så kommer du få hjälp av fler. Sen är det här med ditt mående, blir du utbränt så är vägen tillbaka lång, du MÅSTE hitta ngt som ger dig lugn och ro och kraft och styrka. För mig har det varit att vara närvarande i stunden med yngsta dottern, ta en kopp kaffe, lyssna på podd (finns flera poddar om ekonomi) eller läsa en tidning. Ta dig små stunder när det går. När du börja göra framsteg så kommer det att motivera dig ännu mer. Det är aldrig för sent att ge upp. Så det står inte skrivet i sten att du måste kämpa. Men nu när du bestämt dig för att försöka så kör. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Släppa allt till KFM med sambo
Topp