Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till inkasso och göra avbetalningsplan?

Hur funkar det egentligen om jag släpper alla mina lån/krediter till inkasso kan jag då göra en avbetalningsplan med varje inkasso bolag istället för att betala lika mycket som jag gör på lånen idag? Typ komma överens att betala 1500kr istället för 4000kr på ett lån etc etc eller der funkar inte så? För annars är det andra alternativet att släppa allt till kronofogden

Hur funkar det egentligen om jag släpper alla mina lån/krediter till inkasso kan jag då göra en avbetalningsplan med varje inkasso bolag istället för att betala lika mycket som jag gör på lånen idag? Typ komma överens att betala 1500kr istället för 4000kr på ett lån etc etc eller der funkar inte så? För annars är det andra alternativet att släppa allt till kronofogden
Det beror lite på skulle jag säga.

Jag hade flertalet smslån som gick till inkasso, alla dessa kostade mig massor. Jag hade tur att få fler av dem till samma inkassobolag, dvs Gothia.
Hade en total skuld på dryga 90.000kr som kostade mig 4000kr/månaden, men månadskostnaden på alla lån enskilt var desto mer.
Det man måste ha i åtanke är att inkassobolagen kanske inte kan bevilja en avbetalningsplan som du faktiskt klarar av.

Men om du å andra sidan tänkt skicka till kronofogden kan du likväl chansa, skicka de till inkasso, kolla om du kan få avbetalningsplan som du klarar av, säger de Nej är de bara skicka det vidare isåfall.. :axelryck:

Håller med ovanstående. Väldigt olika hur inkassobolagen är o klart lite lättare att ha flera hos samma.
Jag har haft tur med Gothia o fått en avbetalningsplan jag klarar av.

Har råkat ut för inkassobolag som inte varit lika tillmötesgående.
Men som sagt värt att testa om du ändå känner att Kronofogden kan vara ett alternativ.

Lycka till

Håller med ovanstående. Väldigt olika hur inkassobolagen är o klart lite lättare att ha flera hos samma.
Jag har haft tur med Gothia o fått en avbetalningsplan jag klarar av.

Har råkat ut för inkassobolag som inte varit lika tillmötesgående.
Men som sagt värt att testa om du ändå känner att Kronofogden kan vara ett alternativ.

Lycka till
Ska göra ett försök iallafall
Det beror lite på skulle jag säga.

Jag hade flertalet smslån som gick till inkasso, alla dessa kostade mig massor. Jag hade tur att få fler av dem till samma inkassobolag, dvs Gothia.
Hade en total skuld på dryga 90.000kr som kostade mig 4000kr/månaden, men månadskostnaden på alla lån enskilt var desto mer.
Det man måste ha i åtanke är att inkassobolagen kanske inte kan bevilja en avbetalningsplan som du faktiskt klarar av.

Men om du å andra sidan tänkt skicka till kronofogden kan du likväl chansa, skicka de till inkasso, kolla om du kan få avbetalningsplan som du klarar av, säger de Nej är de bara skicka det vidare isåfall.. :axelryck:
Värt att göra ett försök iallafall

Det tycker jag absolut!

Det kan ju gå, men räkna inte med det, du kan då en betalplan på betydligt högre summor

Kan du lista de lån du har här? Mpnga av oss vet ju vilket inkasso bolag lånen kommer till och kanske kan ge tips o råd om vilka du ska släppa i första taget! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp