Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt samtidigt som jag är utomlands?

Hej,

Efter många års lidande i skuldträsket varav det senaste riktigt illa så har jag nu bestämt mig för att släppa allt. Jag mår så fruktansvärt obeskrivligt dåligt och tänker dagligen på att avsluta mitt liv. Varje morgon blir jag väckt av rusande ångest och dödslängtan. Jag orkar inte mer, har förstört min framtid och ser egentligen ingen mening att leva bara för att överleva.

Nu har jag bestämt mig för att åtminstone släppa alla fakturor och låta det gå till utmätning. Orkar inte pussla längre. Nu är det så att jag sedan tidigare har en resa bokad till Indien i november, där jag planerat att vara i 3-6 månader under tjänstledighet och då under tiden hyra ut min lägenhet. Jag ligger redan efter med ett par fakturor för ett par lån men undrar hur lång tid det tar innan allt hamnar hos kronofogden? Hur ser processen ut? Gör kronofogden alltid hembesök vid utmätning (jag äger definitivt inget av värde)? Vad händer om allt detta utspelar sig medan jag är utomlands och har min hyresrätt uthyrd i andra hand?
Undrar även om kronofogden ”tömmer” ens konto vid utmätning? Jag har lite pengar avvarade för tiden i Indien men det vore ju katastrof om dom tog allt medan jag är där.

Djupt tacksam för all hjälp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp