Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt och hoppas på skuldsanering?

Hej!

Långhistoria kort:

Separerade för 5 snart 6 år sedan och då va då det började gå utför.

Lånekarusselen drog igång snabbt , och vips så va man inne i något, man försökt ta sig ur.. Och då kom spel in i bilden och alla skulder ökade lavinartat, för att hela tiden jaga det där man förlorade men även för att försöka överleva..
Skuldkänslor, ångest och allt bara växte.

Idag skulder runt ca 750000:- , fördelat på 2-3 blancolån och resten sms lån och krediter samt lån av från nära och kära.

Har inget av värde, en bil som kanske är värd 50000:-

Har i 2 månader nu suttit och funderat hur faan man ska reda upp detta.. Har t.o.m. suttit och googlat åtskilliga timmar om hur man på bästa och smärtfriaste sätt tar livet av sig..

Jag jobbar heltid och mer därtill, och jag är heeelt slut..Dom flesta dagarna åker jag bara direkt hem ifrån jobb och lägger mig för att sen upp igen tidigt nästa dag för att sedan göra en lika lång dag igen..
Har jobbat länge på detta stället och känner att jag jag gjort ”mitt där”, och har gjort ett bra tag, vilket kanske har påverkat mitt mående, mer än vad jag anat.
Men har här i dagarna sökt mig vidare till annat..Som jag ska på intervju på till veckan..

Jag har kontakt med min skuldrådgivare här på kommunen och även nu har börjat kontakt med alkopol med mitt beroende.
Är nu pausad ifrån spel, vilket skulle gjorts för läääänge sedan, men har hela tiden levt på hoppet..

Jag har denna månaden struntat i att betala av lånen för att finns inte ekonomi till det..

Jag skulle helst av allt bara vilja få till en skuldsanering och börja leva ett liv utan all stress och press , utan massa krångel medans mina barn är någorlunda unga..
Dom är i dagsläget 8 och 11 år.

Jag har lite funderingar och tankar som jag hoppas ni kanske kan svara på?
Hur går gången nu när jag inte betalt mina lån?

När ”säljs” hela skulden till KFM?

När kommer löneutmättning? Och vad sker med den om och när nya skulder trillar in..

Ska man släppa lite grann och försöka med avbetalningsplaner m.m..
eller ska man gå all in och försöka få sanering?

Hur färska kan lånen va när man söker?

Tjänar ganska bra ihop med allt: 23k ut på ett utav mina jobb (mitt heltidsjobb snickare) och lite drygt 5-6k ut på ett annat jobb vid sidan av mitt vanliga (Kontaktperson inom socialtjänsten)

hur ser dom på sånt vid sanering och utmätning?
Det är ju arvode på lönen ifrån socialtjänsten , eller räknar dom allt som inkomst?

Mår så fruktansvärt dåligt! Är rädd , sover fruktansvärt dåligt och hela tiden orolig.

Jag vill må bra , jag vill leva!

Jag vill bara bli den där bästa Pappan , jag engång i tiden var.

Mvh Djupt skuldsatt.

Hej!

Lider verkligen med dig då jag sitter i samma sits. (dock inga barn)
Vet hur det är med det där att leva på hoppet när det kommer till spel.

Att man kan få en vinst, som hjälper en att "vara ovanför vattenytan" en månad, men sedan är man där igen och lever på hoppet.
Vad sa din skuldrådgivare till dig? Var det hen som tyckte du skulle släppa skulderna?

Jag är inne lite i samma spår, men då jag inte riktigt vet vad som kommer hända om man släpper skulderna så vågar jag inte.
Man tar nya lån för att klara sig, men nu så är gränsen nådd och inga nya lån kan tas.

Då vi sitter i liknande sits med spelberoende och har ungefär samma skuldpeng samt lika lön så skulle det kanske vara skönt att ha någon att bolla lite frågor och funderingar med och bara kunna skriva av sig om det går att skicka privata meddelanden här?

Alla inkomster räknas.
Det finns inget krav på ålder på skulder men i skälighetsbedömningen underlättar det inte att ha stora andelar nya lån

Hej!

Lider verkligen med dig då jag sitter i samma sits. (dock inga barn)
Vet hur det är med det där att leva på hoppet när det kommer till spel.

Att man kan få en vinst, som hjälper en att "vara ovanför vattenytan" en månad, men sedan är man där igen och lever på hoppet.
Vad sa din skuldrådgivare till dig? Var det hen som tyckte du skulle släppa skulderna?

Jag är inne lite i samma spår, men då jag inte riktigt vet vad som kommer hända om man släpper skulderna så vågar jag inte.
Man tar nya lån för att klara sig, men nu så är gränsen nådd och inga nya lån kan tas.

Då vi sitter i liknande sits med spelberoende och har ungefär samma skuldpeng samt lika lön så skulle det kanske vara skönt att ha någon att bolla lite frågor och funderingar med och bara kunna skriva av sig om det går att skicka privata meddelanden här?

Hej!

Skuldrådgivaren jag har är väldigt stöttande här i min kommun, hon är helt underbar..Och hon tyckte jag skulle släppa allt och försöka få igenom en skuldsanering..
Och självklart kan du skriva privat till mig, vi kan stötta varandra..

mvh Anders

Tänk på dina barn , ta tag i livet istället för att avsluta det .
Sälj bilen om den är värd ca 50.000:- och köp en billigare .
Jag har själv släppt mina skulder och det känns mycket bättre nu än förr då jag jagade pengar hela tiden.

Du har skulder för 700.000 och ta livet av dig? Nej du. Du måste rycka upp dig.

Sök hjälp!

Jag har löst ett mångmiljonbelopp i skulder och det på hyfsat kort tid.

Allt löser sig!!!!!!!

Ge inte upp!!!! Kämpa.

Vi finns här på forumet och stöttar dig.

750000 är inte så där jäkla mycket pengar egentligen. Kanske inte det roligaste att höra men med din inkomst är det definitivt inte omöjligt att ta sig ur. Sedan är ju spelberoendet en helt annan sak som du måste ta itu med på allvar.

Kämpa på så kommer det att lösa sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp