Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Släppa allt och börja om - stöd och råd
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lippe" data-source="post: 373986" data-attributes="member: 4154"><p>Mycket igenkänning när jag läser ditt inlägg. Den där onda neråtgående spiralen, där man tar nya lån för att kunna betala av på andra. En ond spiral där man bara drar på sig nya kostnader och skulden hela tiden växer, trots rätt stora inbetalningar. Jag levde många år i denna spiral, innan jag bestämde mig för att det inte är en värdigt liv. Alltså ett liv med skam, lögner, ångest, stress… För att slippa detta la jag en helt ny plan, den inkluderade bland annat:</p><p>- Sökte hjälp för mitt spelberoende, genomgick behandling och möten med psykolog</p><p>- Beslutade att aldrig ta ett lån/en kredit i mitt liv</p><p>- Berättade för ett antal personer i min närhet, och fick mycket kärlek från alla</p><p>- Slutade betala på alla lån/krediter och släppte dem till kfm. Ett halvår senare drog löneutmätning igång</p><p>- Insett att det inte är ekonomin som ska vara i fokus i mitt liv. Livet är så fantastisk på många sätt och fokus ska framåt ligga på att ta vara på det. Ekonomin är underordnad.</p><p></p><p>Att leva på löneutmätning är så mycket skönare än att vara i den onda spiralen. Med löneutmätning blir det ingen stress, jag har (utöver hyran) ca 7 kkr + jämkning att leva på varje månad. För min del pågår löneutmätning under ca 3 år, innan jag blir skuldfri. Är ungefär halvvägs nu. Utifrån detta är skuldsanering inte en lösning för mig, men det kanske blir ett alternativ för dig, att söka något år efter du släppt allt?</p><p></p><p>Mitt råd till dig är att ta tillbaka kontrollen över ditt liv. Låt inte skulderna styra ditt liv. Gör en sammanställning över alla skulder och betala de allra minsta/dyraste de kommande månaderna. Släpp övriga till kfm och invänta löneutmätningen, som bör dra igång i början på nästa år. Du kommer få ett mycket större lugn i ditt liv och kan ha fokus på det som är viktigt. Som betyder något. Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lippe, post: 373986, member: 4154"] Mycket igenkänning när jag läser ditt inlägg. Den där onda neråtgående spiralen, där man tar nya lån för att kunna betala av på andra. En ond spiral där man bara drar på sig nya kostnader och skulden hela tiden växer, trots rätt stora inbetalningar. Jag levde många år i denna spiral, innan jag bestämde mig för att det inte är en värdigt liv. Alltså ett liv med skam, lögner, ångest, stress… För att slippa detta la jag en helt ny plan, den inkluderade bland annat: - Sökte hjälp för mitt spelberoende, genomgick behandling och möten med psykolog - Beslutade att aldrig ta ett lån/en kredit i mitt liv - Berättade för ett antal personer i min närhet, och fick mycket kärlek från alla - Slutade betala på alla lån/krediter och släppte dem till kfm. Ett halvår senare drog löneutmätning igång - Insett att det inte är ekonomin som ska vara i fokus i mitt liv. Livet är så fantastisk på många sätt och fokus ska framåt ligga på att ta vara på det. Ekonomin är underordnad. Att leva på löneutmätning är så mycket skönare än att vara i den onda spiralen. Med löneutmätning blir det ingen stress, jag har (utöver hyran) ca 7 kkr + jämkning att leva på varje månad. För min del pågår löneutmätning under ca 3 år, innan jag blir skuldfri. Är ungefär halvvägs nu. Utifrån detta är skuldsanering inte en lösning för mig, men det kanske blir ett alternativ för dig, att söka något år efter du släppt allt? Mitt råd till dig är att ta tillbaka kontrollen över ditt liv. Låt inte skulderna styra ditt liv. Gör en sammanställning över alla skulder och betala de allra minsta/dyraste de kommande månaderna. Släpp övriga till kfm och invänta löneutmätningen, som bör dra igång i början på nästa år. Du kommer få ett mycket större lugn i ditt liv och kan ha fokus på det som är viktigt. Som betyder något. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Släppa allt och börja om - stöd och råd
Topp