Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt och börja om - följas åt?

Undrar om man någonsin bli beviljat skuldsanering. Just nu känns det väldigt hopplöst. Kommer inte kunna ändra på själva orsaken till skulden heller. Ska vår familj vara skuldsatt resten av livet?
Tråkigt att höra, du kan så klart inte ändra på orsaken till dina skulder nu men du kan ändra på ditt och ert beteende som orsakade skulderna och jobba mot en framtida skuldsanering. Ge inte upp utan utvärdera avslaget, gör upp en plan med din partner och kämpa mot en framtida skuldsanering.

Undrar om man någonsin bli beviljat skuldsanering. Just nu känns det väldigt hopplöst. Kommer inte kunna ändra på själva orsaken till skulden heller. Ska vår familj vara skuldsatt resten av livet?
Du kan inte ändra på orsaken till skulderna, men när tiden går, handlar det om att du kan bevisa att du ändrat ditt beteende, slutar lyxkonsumerar och inte tar nya lån/krediter/avbetalningar. Det är oftast det de tittar på, så ge inte upp. Har själv fått avslag på skuldsanering och sitter med löneutmätning. Tänker att det är smällen jag får ta för mina " synder", låta tiden gå, låta skulder bli äldre, sen söka igen om kanske ett halvår.

Tråkigt att höra, du kan så klart inte ändra på orsaken till dina skulder nu men du kan ändra på ditt och ert beteende som orsakade skulderna och jobba mot en framtida skuldsanering. Ge inte upp utan utvärdera avslaget, gör upp en plan med din partner och kämpa mot en framtida skuldsanering.
Haha, vi skrev samtidigt med ungefär samma svar. Håller med i ditt svar.

Vi har slutat helt med lyxkonsumtionen. De senaste åren har vi bara försökt överleva.
vi har sålt nästan alla våra grejer och betalat in på lånen. Barnen har blivit av med leksaker och jag har sålt till och med vigselringen.
ynnar mig inget lyx eller något. Allt har bara gått till lånpterbetalning.
just nu känns allt skit och ingen framtid i sikte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp