Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pala87" data-source="post: 74558" data-attributes="member: 3732"><p>Hej allihopa!</p><p>Hemsidan dyker upp i veckan. Tanken är att det kommer handla om spelmissbruk, men även personliga problem. Kommer utmana spelbolagen och se hur dom ser till spelmissbruk. Hur lojala är dom egentligen, det kommer bli första projekt.</p><p></p><p>Får alltid en klump i magen när jag läser nya kommentarer om hur spelandet skapar ohälsa och det påverkar ekonomin enormt mycket. Följder blir att allt annat åker med som en våg. Då tänker jag på relationer och även relationen till sig själv. Självkänslan sjunker enormt och sanningen är att spelmissbruket är med oss vad vi än gör som när vi jobbar, handlar, tränar, sover m.m. Denna bubblan är extremt slitsam att leva i. Påföljder blir ju såklart ekonomin och denna ständiga ångest över ekonomin byggs på. Det är ett under att man ens orkar leva när detta är som värst!</p><p></p><p>Men så länge man spelar så hjälper det inte ett skit med nya lån. För stunden tror man att det är en lösning och "jag ska bara spela lite". Det slutar som alltid och när man hela tiden jagar förluster det är då själva spelmissbruket verkligen tar fart. Det är inte heller att bara sluta spela som många "normala" tror. På något sätt så måste man inse att det är slutspelat till 100 %. Man måste få in det i huvudet och jag tror det bästa är att berätta för någon man litar på så man inte går ensam med problemet. </p><p></p><p>Sen får vi nog tyvärr leva med ångesten efter perioden, men det är inte samma typ av ångest. Men den är också tyvärr intensiv och kom ihåg att det är helt okej att må dåligt ibland. Om man vaknar och känner att dagen är dålig, låt dagen vara det. Bara dagen slutar med att man är spelfri. Ju fler spelfria dagar man har desto närmare bryter man ett beteende. Detta är självklart ingen garanti för vi lever med sjukdomen livet ut. Det kanske händer en personlig kris om några år och då kan sjukdomen komma in i bilden igen. Man får aldrig lura en själv att man har kontroll.</p><p></p><p>Men skriv upp hur ni mår när ni spelar och vilka påföljder man har. Sen skriver ni hur ni mår när ni inte spelar eller hur ni mådde före eran tid som spelare! </p><p></p><p>Dom stora problemen får man nog dras med i flera år och då tänker jag på ekonomin och eventuellt stora lån som ska betalas tillbaka. Man har orsakat lånen på egen hand under flera år och låt det ta några år till att betala tillbaka. Försök verkligen hitta en ekonomiskt plan hur man ska göra. Utnyttja betalningsfria månader eller amorteringsfria månader och betala in småkrediter eller lån med högre ränta. Så länge inte bolagen tar mer pengar av er utan lägg pengarna på dåliga lån. Det kommer antagligen ta flera månader i början innan man får kontroll över ekonomin. </p><p></p><p>Om det redan har gått till löneutmätning då har man i alla fall en väg tillbaka. Allt är samlat på ett och samma ställe i alla fall. Även om det verkligen verkligen är riktigt jobbigt och pinsamt. Man får även sluta tänka på vad andra tycker och tänker. Det är nog främst på arbetet och kollegor man syftar på, men dom bryr sig nog inte ett skit om era liv vid sidan av. Även om det skulle bli skitsnack så låt dom snacka skit, för jag tror dom inte tänker på er när dom är hemma och ni har inget med deras liv när ni är hemma. Bara man har sina nära och kära utanför jobbet. </p><p></p><p>Finns väl inte så mycket positivt med allt detta som man får leva med. Men fixar man detta så blir man en starkare människa. Jag som har varit spelfri några månader nu skrattar åt andras "vardagsproblem" som när någon berättade om när bildörren satt fast ute i kylan och att han fick vänta 30 minuter. Det är som sagt vardagsproblem som vi antagligen behärskar mycket bättre för vi har samma problem imorgon, en vecka och om några månader också. Men om vi lyckas hålla oss spelfria så kommer vi må bättre och bättre för varje månad. Om man får återfall så se er inte som misslyckade, låt en 100-lapp eller 1000-lapp gå dit. Sen kanske det går fler dagar tills nästa återfall händer. Ni kommer säkert må ännu sämre när ni gör valet när ni sätter in pengar och spelar. Det är nog en del av rehabiliteringen. Försök o undvika lån med hög ränta, allt ska ju faktiskt betalas tillbaka en dag + ränta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pala87, post: 74558, member: 3732"] Hej allihopa! Hemsidan dyker upp i veckan. Tanken är att det kommer handla om spelmissbruk, men även personliga problem. Kommer utmana spelbolagen och se hur dom ser till spelmissbruk. Hur lojala är dom egentligen, det kommer bli första projekt. Får alltid en klump i magen när jag läser nya kommentarer om hur spelandet skapar ohälsa och det påverkar ekonomin enormt mycket. Följder blir att allt annat åker med som en våg. Då tänker jag på relationer och även relationen till sig själv. Självkänslan sjunker enormt och sanningen är att spelmissbruket är med oss vad vi än gör som när vi jobbar, handlar, tränar, sover m.m. Denna bubblan är extremt slitsam att leva i. Påföljder blir ju såklart ekonomin och denna ständiga ångest över ekonomin byggs på. Det är ett under att man ens orkar leva när detta är som värst! Men så länge man spelar så hjälper det inte ett skit med nya lån. För stunden tror man att det är en lösning och "jag ska bara spela lite". Det slutar som alltid och när man hela tiden jagar förluster det är då själva spelmissbruket verkligen tar fart. Det är inte heller att bara sluta spela som många "normala" tror. På något sätt så måste man inse att det är slutspelat till 100 %. Man måste få in det i huvudet och jag tror det bästa är att berätta för någon man litar på så man inte går ensam med problemet. Sen får vi nog tyvärr leva med ångesten efter perioden, men det är inte samma typ av ångest. Men den är också tyvärr intensiv och kom ihåg att det är helt okej att må dåligt ibland. Om man vaknar och känner att dagen är dålig, låt dagen vara det. Bara dagen slutar med att man är spelfri. Ju fler spelfria dagar man har desto närmare bryter man ett beteende. Detta är självklart ingen garanti för vi lever med sjukdomen livet ut. Det kanske händer en personlig kris om några år och då kan sjukdomen komma in i bilden igen. Man får aldrig lura en själv att man har kontroll. Men skriv upp hur ni mår när ni spelar och vilka påföljder man har. Sen skriver ni hur ni mår när ni inte spelar eller hur ni mådde före eran tid som spelare! Dom stora problemen får man nog dras med i flera år och då tänker jag på ekonomin och eventuellt stora lån som ska betalas tillbaka. Man har orsakat lånen på egen hand under flera år och låt det ta några år till att betala tillbaka. Försök verkligen hitta en ekonomiskt plan hur man ska göra. Utnyttja betalningsfria månader eller amorteringsfria månader och betala in småkrediter eller lån med högre ränta. Så länge inte bolagen tar mer pengar av er utan lägg pengarna på dåliga lån. Det kommer antagligen ta flera månader i början innan man får kontroll över ekonomin. Om det redan har gått till löneutmätning då har man i alla fall en väg tillbaka. Allt är samlat på ett och samma ställe i alla fall. Även om det verkligen verkligen är riktigt jobbigt och pinsamt. Man får även sluta tänka på vad andra tycker och tänker. Det är nog främst på arbetet och kollegor man syftar på, men dom bryr sig nog inte ett skit om era liv vid sidan av. Även om det skulle bli skitsnack så låt dom snacka skit, för jag tror dom inte tänker på er när dom är hemma och ni har inget med deras liv när ni är hemma. Bara man har sina nära och kära utanför jobbet. Finns väl inte så mycket positivt med allt detta som man får leva med. Men fixar man detta så blir man en starkare människa. Jag som har varit spelfri några månader nu skrattar åt andras "vardagsproblem" som när någon berättade om när bildörren satt fast ute i kylan och att han fick vänta 30 minuter. Det är som sagt vardagsproblem som vi antagligen behärskar mycket bättre för vi har samma problem imorgon, en vecka och om några månader också. Men om vi lyckas hålla oss spelfria så kommer vi må bättre och bättre för varje månad. Om man får återfall så se er inte som misslyckade, låt en 100-lapp eller 1000-lapp gå dit. Sen kanske det går fler dagar tills nästa återfall händer. Ni kommer säkert må ännu sämre när ni gör valet när ni sätter in pengar och spelar. Det är nog en del av rehabiliteringen. Försök o undvika lån med hög ränta, allt ska ju faktiskt betalas tillbaka en dag + ränta. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
Topp