Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pala87" data-source="post: 74125" data-attributes="member: 3732"><p>Hej!</p><p>Du gjorde en kort historia här, men den är stark! Jag förstår din situation och det går nog inte att föreställa sig hur mycket ångest du känner! Men jag tror inte du är redo att sluta spela än, du behöver verkligen hjälp! Du smyger med spel och jag vet precis hur ditt huvud tänker. Du hittar dina genvägar men när du är i spelbubblan så tänker man inte klart utan utnyttjar sitt egna begär. Ångesten kommer ju såklart efteråt! </p><p>Jag blev själv lämnad i somras och på något sätt så kanske det är bra att nå botten för att lyfta sig själv för att agera på "riktigt". Det är inga mer spel som gäller! Men att bli lämnad kan också orsaka att man börjar spela mer för att hela livet känns kört. När man börjar jaga förluster, det är då själva spelmissbruket börjar för oavsett om vi vinner storvinsten så täcker det oftast inte våra skulder så allt blir i en ond cirkel istället. Nu känner inte jag dig utan jag är bara en "god ovän" med ditt spelmissbruk. Alla vi här på forumet som har spelmissbruk har liknande symtom och handlingar så du är absolut inte ensam om det. Jag tror inte du tjänar något på att fortsätta dölja för nära och kära, utan att verkligen ta tag i problemet. Sök professionell hjälp och berätta för din flickvän och familj igen om dina återfall/skulder. Jag förstår att det känns jobbigt, pinsamt och att du känner dig misslyckad. Nu har du spelat 15 år av ditt liv och du fick ett resultat av skulder på 1 miljon. Du tog beslutet då och nu får du gå vidare. Det kanske tar 15 år till tills du är skuldfri eller har en bra balans i ekonomin. Låt det ta den tid du behöver, det är bara att fokusera på att vara spelfri. Om din flickvän älskar dig trots ditt spelmissbruk så får du höja upp dig själv över hur fantastiskt människa du är trots sjukdomen. Sanningen är den att allt det fina som finns inom dig kommer visas på ett helt annat sätt och du kommer känna starkare känslor. </p><p>Mitt tips är i alla fall att berätta oavsett om du har tagit nya lån och spelat bort massa pengar igen! Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pala87, post: 74125, member: 3732"] Hej! Du gjorde en kort historia här, men den är stark! Jag förstår din situation och det går nog inte att föreställa sig hur mycket ångest du känner! Men jag tror inte du är redo att sluta spela än, du behöver verkligen hjälp! Du smyger med spel och jag vet precis hur ditt huvud tänker. Du hittar dina genvägar men när du är i spelbubblan så tänker man inte klart utan utnyttjar sitt egna begär. Ångesten kommer ju såklart efteråt! Jag blev själv lämnad i somras och på något sätt så kanske det är bra att nå botten för att lyfta sig själv för att agera på "riktigt". Det är inga mer spel som gäller! Men att bli lämnad kan också orsaka att man börjar spela mer för att hela livet känns kört. När man börjar jaga förluster, det är då själva spelmissbruket börjar för oavsett om vi vinner storvinsten så täcker det oftast inte våra skulder så allt blir i en ond cirkel istället. Nu känner inte jag dig utan jag är bara en "god ovän" med ditt spelmissbruk. Alla vi här på forumet som har spelmissbruk har liknande symtom och handlingar så du är absolut inte ensam om det. Jag tror inte du tjänar något på att fortsätta dölja för nära och kära, utan att verkligen ta tag i problemet. Sök professionell hjälp och berätta för din flickvän och familj igen om dina återfall/skulder. Jag förstår att det känns jobbigt, pinsamt och att du känner dig misslyckad. Nu har du spelat 15 år av ditt liv och du fick ett resultat av skulder på 1 miljon. Du tog beslutet då och nu får du gå vidare. Det kanske tar 15 år till tills du är skuldfri eller har en bra balans i ekonomin. Låt det ta den tid du behöver, det är bara att fokusera på att vara spelfri. Om din flickvän älskar dig trots ditt spelmissbruk så får du höja upp dig själv över hur fantastiskt människa du är trots sjukdomen. Sanningen är den att allt det fina som finns inom dig kommer visas på ett helt annat sätt och du kommer känna starkare känslor. Mitt tips är i alla fall att berätta oavsett om du har tagit nya lån och spelat bort massa pengar igen! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
Topp