Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Torsken" data-source="post: 66991" data-attributes="member: 3708"><p>Är spelberoende sen ja va 10, Är 40 nu och valde att söka hjälp och lägga korten på bordet i april. Bokade in ett möte</p><p>på socialförvaltningen för att iallafall starta någonstans. Har barn som har fått ta mycket av smällen och behövde även</p><p>se till att dom också fångades upp i systemet. Blev lite intervjuer och blev tillslut hänvisad till en läkare på beroendeavdelningen</p><p>på sjukhuset. Men det mötet var först i juni och jag kunde inte hålla mig borta och drog på mig ännu större skulder.</p><p>När jag träffade honom och berättade läget och att jag behöver hjälp typ nu. Då fick jag bara en ny tid 5 veckor senare efter hans</p><p>semester och uppmaningen att hålla mig spelfri tills dess. Han tog inte mig på allvar trots att jag berättade hur det såg ut. Han ville börja </p><p>utreda mina diagnoser i första hand. Har lite luddiga diagnoser av flera olika läkare. Har hört allt från GAD till bipolaritet, ADHD och OCD.</p><p>Själv anser jag att dessa olika spridda diagnoser beror mycket på spelandet. Ja menar är man aktiv spelare och gör ett test för bipolaritet så</p><p>är det mängder av frågor om mående och om humöret går upp och ner. Om man ibland känner sig överdrivet upprymd eller ner.</p><p>Klart fan man gör som aktiv spelare! Men att diagnoser sätts beroende på om starburst gav elle inte är rätt skev bedömning. För så va det.</p><p>Vinna-upprymd förlora-låg. Enkelt.</p><p>Spelandet fortsatte i omgångar tills jag träffade honom igen förra veckan. Sa då att jag BEGÄRDE att få hjälp med behandling men att det inte var deras </p><p>uppgift att betala utan soc, Dom som skickat mig dit.... Läkaren sa att om jag vill ställa diagnos på mig själv så var det upp till mig och hänvisade mig</p><p>att söka behandling själv och betala ur egen ficka. Sa åt honom att ringa upp soc med högtalartelefon och fråga vem som bär ansvar. Han får då till svar att</p><p>efter en tidigare dom är det fastställt att sjukvården har ansvaret fram till den nya lagen börjar gälla 1/1-18. </p><p>Han blev skitsur och sa att han skulle prata med sina chefer. I går hade jag ännu inte hört något och mailade vafan som händer?? Idag ringer det men jag hinner</p><p>inte svara så jag trycker på återuppringning. Då är det han som ringt och frågar varför jag ringer honom på hans privata mobil. haha de va ju han som ringde mig!</p><p>Han sa att hans nummer va skyddat och absolut inte var tillåtet att ringa till. Noll koll...... Han svarade även att jag inte fick maila honom och var tvungen att ringa</p><p>växeln. Men hans adress ligger på deras hemsida?? Fattar inte riktigt. Han sa iallafall att överläkaren kommer bestrida deras ansvar och att han inte visste när jag</p><p>skulle få något besked. Sa att jag behöver hjälp omedelbart och att jag tar vadsomhelst så länge. Ska träffa honom i morgon och han vill sätta in nån medicin. Han ansåg först att jag inte ville ha hans hjälp alls eftersom jag sa att jag vill komma ur mitt missbruk först. Finns ingen annan att vända sig till och nåt måste jag göra. Egentligen tyckte han</p><p>att jag skulle åka till psykakuten om det nu var så att jag tappat kontrollen. Varit inne i öppenvården sen 2013 och har gett upp hoppet om den vården. Alla säger olika </p><p>men är glada i att skriva ut tabletter. Aldrig samtal eller nåt annat. </p><p>I slutet på maj ringde jag även budgetrådgivningen på kommunen. Har tid där 22 aug först.</p><p>I veckan satte jag mig ner igen och tog fram ALLA skulder jag har genom att i stort sätt googla "lån" och ringa och maila runt till var och varenda en.</p><p>Beställde min egen UC.</p><p>Har 34 olika lån och krediter totalt ca 410.000:-</p><p>4 Betalningsanmärkningar och verkställande domar att betala fastställt belopp.</p><p>95 kreditupplysningar.</p><p>Löneutmätning närsomhelst då den första är ifrån Juni och jag har inte en spänn kvar utom till lite mat.</p><p>Har en dröjsmålsränta på i snitt 28%</p><p>Räknade ut att om jag jobbar fullt skulle det bli kvar ca 5000 till fogden. Det innebär att skulderna kommer VÄXA med 30.000:- första året och bli mer och mer.</p><p>Är sjukskriven nu och kan inte annat än hoppas på skuldsanering. Har inte en chans att kunna betala tillbaka även på existensminimum. </p><p>Men alla skulder har inte hunnit förfalla och det kommer lätt tillkomma 30.000:- till i avgifter. </p><p>Ligger sömnlös och är hungrig i väntan på att få mer brev och förelägganden.</p><p>Budgetrådgivaren gav rådet på telefon att släppa allt och vänta på vårt möte. Men vad är budget bra för om ändå fogden sköter sitt och ger mig 4800:- i</p><p>månaden liksom. Fast det hade inte spelat nån roll. ven med avbetalningsplaner jag begärt in så är månadskostnaden mångdubblat min lön.</p><p>Hur man än vrider och vänder på det.</p><p>Alldeles för sent och jag har mig själv att skylla även fast sjukvården och soc ändå har något typ av ansvar. Inte över mina skulder men över att jag inte får hjälp med att </p><p>slippa må piss. Det är jag som måste göra jobbet och jag skyller inte ifrån mig. Men lite verktyg att starta med hade inte varit fel. Kontaktat stödlinjen många gånger</p><p>och även chattat med andra spelberoende.</p><p>Nu är jag spelfri eller snarare pank och inte kreditvärdig. De kan ändras snabbt som alla vet.</p><p>Det är väl bara vänta och se eller? Nu kan ja inte göra mer och skulle ha gjort detta för 20 år sen. Är rätt rökt.</p><p>Nån här som är på utmätning/sanering? Går det att klara sig runt på pengarna man får behålla? Under förutsättning att man är spelfri såklart?</p><p>Känns rätt hopplöst och när jag fick reda på att grabben på 15 år spelat bort massa pengar på att betta skins på CS blev inte saken bättre.</p><p>Fy fan vad det känns hopplöst att ha misslyckat så fullständigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Torsken, post: 66991, member: 3708"] Är spelberoende sen ja va 10, Är 40 nu och valde att söka hjälp och lägga korten på bordet i april. Bokade in ett möte på socialförvaltningen för att iallafall starta någonstans. Har barn som har fått ta mycket av smällen och behövde även se till att dom också fångades upp i systemet. Blev lite intervjuer och blev tillslut hänvisad till en läkare på beroendeavdelningen på sjukhuset. Men det mötet var först i juni och jag kunde inte hålla mig borta och drog på mig ännu större skulder. När jag träffade honom och berättade läget och att jag behöver hjälp typ nu. Då fick jag bara en ny tid 5 veckor senare efter hans semester och uppmaningen att hålla mig spelfri tills dess. Han tog inte mig på allvar trots att jag berättade hur det såg ut. Han ville börja utreda mina diagnoser i första hand. Har lite luddiga diagnoser av flera olika läkare. Har hört allt från GAD till bipolaritet, ADHD och OCD. Själv anser jag att dessa olika spridda diagnoser beror mycket på spelandet. Ja menar är man aktiv spelare och gör ett test för bipolaritet så är det mängder av frågor om mående och om humöret går upp och ner. Om man ibland känner sig överdrivet upprymd eller ner. Klart fan man gör som aktiv spelare! Men att diagnoser sätts beroende på om starburst gav elle inte är rätt skev bedömning. För så va det. Vinna-upprymd förlora-låg. Enkelt. Spelandet fortsatte i omgångar tills jag träffade honom igen förra veckan. Sa då att jag BEGÄRDE att få hjälp med behandling men att det inte var deras uppgift att betala utan soc, Dom som skickat mig dit.... Läkaren sa att om jag vill ställa diagnos på mig själv så var det upp till mig och hänvisade mig att söka behandling själv och betala ur egen ficka. Sa åt honom att ringa upp soc med högtalartelefon och fråga vem som bär ansvar. Han får då till svar att efter en tidigare dom är det fastställt att sjukvården har ansvaret fram till den nya lagen börjar gälla 1/1-18. Han blev skitsur och sa att han skulle prata med sina chefer. I går hade jag ännu inte hört något och mailade vafan som händer?? Idag ringer det men jag hinner inte svara så jag trycker på återuppringning. Då är det han som ringt och frågar varför jag ringer honom på hans privata mobil. haha de va ju han som ringde mig! Han sa att hans nummer va skyddat och absolut inte var tillåtet att ringa till. Noll koll...... Han svarade även att jag inte fick maila honom och var tvungen att ringa växeln. Men hans adress ligger på deras hemsida?? Fattar inte riktigt. Han sa iallafall att överläkaren kommer bestrida deras ansvar och att han inte visste när jag skulle få något besked. Sa att jag behöver hjälp omedelbart och att jag tar vadsomhelst så länge. Ska träffa honom i morgon och han vill sätta in nån medicin. Han ansåg först att jag inte ville ha hans hjälp alls eftersom jag sa att jag vill komma ur mitt missbruk först. Finns ingen annan att vända sig till och nåt måste jag göra. Egentligen tyckte han att jag skulle åka till psykakuten om det nu var så att jag tappat kontrollen. Varit inne i öppenvården sen 2013 och har gett upp hoppet om den vården. Alla säger olika men är glada i att skriva ut tabletter. Aldrig samtal eller nåt annat. I slutet på maj ringde jag även budgetrådgivningen på kommunen. Har tid där 22 aug först. I veckan satte jag mig ner igen och tog fram ALLA skulder jag har genom att i stort sätt googla "lån" och ringa och maila runt till var och varenda en. Beställde min egen UC. Har 34 olika lån och krediter totalt ca 410.000:- 4 Betalningsanmärkningar och verkställande domar att betala fastställt belopp. 95 kreditupplysningar. Löneutmätning närsomhelst då den första är ifrån Juni och jag har inte en spänn kvar utom till lite mat. Har en dröjsmålsränta på i snitt 28% Räknade ut att om jag jobbar fullt skulle det bli kvar ca 5000 till fogden. Det innebär att skulderna kommer VÄXA med 30.000:- första året och bli mer och mer. Är sjukskriven nu och kan inte annat än hoppas på skuldsanering. Har inte en chans att kunna betala tillbaka även på existensminimum. Men alla skulder har inte hunnit förfalla och det kommer lätt tillkomma 30.000:- till i avgifter. Ligger sömnlös och är hungrig i väntan på att få mer brev och förelägganden. Budgetrådgivaren gav rådet på telefon att släppa allt och vänta på vårt möte. Men vad är budget bra för om ändå fogden sköter sitt och ger mig 4800:- i månaden liksom. Fast det hade inte spelat nån roll. ven med avbetalningsplaner jag begärt in så är månadskostnaden mångdubblat min lön. Hur man än vrider och vänder på det. Alldeles för sent och jag har mig själv att skylla även fast sjukvården och soc ändå har något typ av ansvar. Inte över mina skulder men över att jag inte får hjälp med att slippa må piss. Det är jag som måste göra jobbet och jag skyller inte ifrån mig. Men lite verktyg att starta med hade inte varit fel. Kontaktat stödlinjen många gånger och även chattat med andra spelberoende. Nu är jag spelfri eller snarare pank och inte kreditvärdig. De kan ändras snabbt som alla vet. Det är väl bara vänta och se eller? Nu kan ja inte göra mer och skulle ha gjort detta för 20 år sen. Är rätt rökt. Nån här som är på utmätning/sanering? Går det att klara sig runt på pengarna man får behålla? Under förutsättning att man är spelfri såklart? Känns rätt hopplöst och när jag fick reda på att grabben på 15 år spelat bort massa pengar på att betta skins på CS blev inte saken bättre. Fy fan vad det känns hopplöst att ha misslyckat så fullständigt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
Topp