Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kolja" data-source="post: 65548" data-attributes="member: 3694"><p>Tack för att du delar med dig.</p><p>Det är ett stort steg att komma till insikt om att inte ens en storvinst skulle ta dig ur problemen. Snarare skulle en storvinst förvärra din situation på sikt, så som du beskriver. Det är en viktig tanke att ha med sig när du nästa gång har en summa pengar och passerar en kiosk eller liknande där det finns möjlighet att spela. "Om jag spelar nu kommer det dämpa min ångest ett kort ögonblick, men framför allt förvärra situationen. Jag VET att det här inte löser nånting. Jag har slutat spela."</p><p>Det kan vara bra att ha nånting sånt att upprepa för sig själv, eftersom det alltid kommer dyka upp situationer där man ser möjligheten att "spela en enda sista gång". Då får man gå tillbaka till en sådan fras.</p><p>En annan grej kan vara att du skriver ett brev till dig själv nu som du får öppna dagen innan du får lön nästa gång. Där beskriver du lite om hur du mår nu osv. Det är så lätt att glömma bort den här känslan när man får lite påfyllning på kontot. Man önskar att man hade sitt framtida jag med sig som talar om för en att "javisst, det kanske verkar vara en bra idé, men spelar du nu kommer du bara få mer ångest".</p><p></p><p>Styrkekramar till dig. Hata inte dig själv. Du har gjort stora misstag. Men vi är många som har gjort det och det finns en väg framåt som börjar med att du tittar dig själv i spegeln och säger att du vill ha det på ett annorlunda sätt. Och så börjar du ta små steg åt rätt håll. Det är en lång väg som ligger framför. Men alla som sprungit ett Maraton började med ett första steg framåt. Och sen ett till...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kolja, post: 65548, member: 3694"] Tack för att du delar med dig. Det är ett stort steg att komma till insikt om att inte ens en storvinst skulle ta dig ur problemen. Snarare skulle en storvinst förvärra din situation på sikt, så som du beskriver. Det är en viktig tanke att ha med sig när du nästa gång har en summa pengar och passerar en kiosk eller liknande där det finns möjlighet att spela. "Om jag spelar nu kommer det dämpa min ångest ett kort ögonblick, men framför allt förvärra situationen. Jag VET att det här inte löser nånting. Jag har slutat spela." Det kan vara bra att ha nånting sånt att upprepa för sig själv, eftersom det alltid kommer dyka upp situationer där man ser möjligheten att "spela en enda sista gång". Då får man gå tillbaka till en sådan fras. En annan grej kan vara att du skriver ett brev till dig själv nu som du får öppna dagen innan du får lön nästa gång. Där beskriver du lite om hur du mår nu osv. Det är så lätt att glömma bort den här känslan när man får lite påfyllning på kontot. Man önskar att man hade sitt framtida jag med sig som talar om för en att "javisst, det kanske verkar vara en bra idé, men spelar du nu kommer du bara få mer ångest". Styrkekramar till dig. Hata inte dig själv. Du har gjort stora misstag. Men vi är många som har gjort det och det finns en väg framåt som börjar med att du tittar dig själv i spegeln och säger att du vill ha det på ett annorlunda sätt. Och så börjar du ta små steg åt rätt håll. Det är en lång väg som ligger framför. Men alla som sprungit ett Maraton började med ett första steg framåt. Och sen ett till... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsatt pga ett spelberoende?
Topp