Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt och arbetslös hur fungerar det?

Som rubriken lyder, jag antar att det borde finnas folk här som varit inskriven hos antingen akassa eller arbetsförmedlingen samtidigt som ni haft anmärkningar och skulder hos kf. Enligt mig borde detta vara nästan omöjligt då man måste söka jobb och ej neka, man kan inte flytta pga att man blir nekad lägenhet. Man har inte råd att pendla då man inte kan ha bil utan endast om buss finns mellan orterna. I mina tankar så borde man bli tvungen att neka det mesta som inte finns på orten och då blir man utkastad samt ej kvalificerad för soc? Om man inte får jobberbjudande på orten man bor och inte har råd att pendla eller kan flytta pga sin situation är det uteliggare man blir då eller hur fungerar det?

Vad är din fråga? Jag hänger inte alls med i ditt resonemang.

Jag har haft t.e.x. både A-kassa och samtidigt haft skulder hos KFM varför skulle det vara en omöjlighet?

Vad är din fråga? Jag hänger inte alls med i ditt resonemang.

Jag har haft t.e.x. både A-kassa och samtidigt haft skulder hos KFM varför skulle det vara en omöjlighet?
Om man tvingas söka jobb på annan ort eller där pendling med buss inte fungerar. Då måste man tacka nej vilket resulterar i att man blir utkastad/avstängd. Då man inte kan flytta eller pendla med bil

Om man tvingas söka jobb på annan ort eller där pendling med buss inte fungerar. Då måste man tacka nej vilket resulterar i att man blir utkastad/avstängd. Då man inte kan flytta eller pendla med bil
Då får du ju mer lön än a-kassa förhoppningsvis, sen rapportera du kostnaden för kronofogden att ta dig till arbetet

Då får du ju mer lön än a-kassa förhoppningsvis, sen rapportera du kostnaden för kronofogden att ta dig till arbetet
Man får ju bara sitt förbehållsbelopp, så bil blir att glömma. Har provat och ekonomiskt klarar man inte bil. Så i det läget måste buss fungera men min oro är att man kan bli utkastad om man nekar pga avsaknad av bil för att pendla. Eller att man inte kan flytta till annan ort då man inte får lägenhet och därav tackar nej, hade inte ens haft råd med flytt för den delen.

Det är många som har skulder som byter jobb, en del byter jobb ofta för att undvika utmätning, så det går nog bra att söka och få jobb även som skuldsatt.

Det är många som har skulder som byter jobb, en del byter jobb ofta för att undvika utmätning, så det går nog bra att söka och få jobb även som skuldsatt.
Absolut så förstår jag det, borde finnas jobb. Problemet jag känner är situationen hos af samt akassa om man måste neka pga pendling med bil eller flytt.

Absolut så förstår jag det, borde finnas jobb. Problemet jag känner är situationen hos af samt akassa om man måste neka pga pendling med bil eller flytt.
Beror väl på lite grann. Bor du i en liten stuga i mörkaste norrland med närmsta bebyggelse 20 mil bort så får du såklart vara beredd på att pendla med buss/tåg etc.
Men även om du bor i en storstad får du nog räkna med att 10 mil är rimligt avstånd enkel resa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp