Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Skuldsatt Höga skulder, 1.3 miljoner vad göra?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Shasha" data-source="post: 455839" data-attributes="member: 6600"><p>För mig började det med ett lån på 110 tusen för en bostadsrätt. Detta var i slutet av 1990-talet. Bostaden behövde jag för nya jobbet i ny stad efter studierna.</p><p>Efter det var det små lån för att lösa alla akuta utgifter...varftefter åren gick blev utgifterna större...en billig bil som kostar...en liten 2:a i stället för lilla 1:an...jobblunch ute varje dag,husdjur som kostar...jobbade även extra ett tag. Och så några lån för att resa.</p><p>Till slut satt jag med 900 tusen...och arbetslsös. Men för att komma dit tog det mig ca 25 år!!!</p><p>Du hade precis kruptit ur blöjorna när min resa mot överskuldsättning började...och då hamnade jag aldrig i situationen där jag kunde lösa in ett lån genom arbetade pengar, som du skriver att du gjort. I stället tog jag samlingslån på samlingslån där man oftast får lite mer än man behövde...</p><p></p><p>25 år...varför jag är väldig skeptis till din berättelse och säker många med mig som levt med skulder och knappt kunnat hålla näsan över vattenytan i decennier.</p><p></p><p>Och hur kan man ha över 1,3 miljoner i skulder och gå och sätta sig i en lägenhet som kostar 15 tusen i månaden...</p><p>Nej, det går inte ihop. Vi får inte sanningen är fortfarande min känsla.</p><p></p><p>(Det enda som skulle få mig att få ihop det är om din släkt är från ett land där yta betyder allt. Allt ska vara pampig och flott och lysa rikedom…vore sig man har det eller inte. Bröllop ska vara pampig, bostad ska vara pampig, bil ska vara pampig, kläderna ska vara dyra.</p><p></p><p>I de grupperna har jag sett folk bränna pengar som om det inte fanns en morgondag… lånade pengar.</p><p></p><p>Och där går föräldrarna in och försöker hjälpa om de kan.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Shasha, post: 455839, member: 6600"] För mig började det med ett lån på 110 tusen för en bostadsrätt. Detta var i slutet av 1990-talet. Bostaden behövde jag för nya jobbet i ny stad efter studierna. Efter det var det små lån för att lösa alla akuta utgifter...varftefter åren gick blev utgifterna större...en billig bil som kostar...en liten 2:a i stället för lilla 1:an...jobblunch ute varje dag,husdjur som kostar...jobbade även extra ett tag. Och så några lån för att resa. Till slut satt jag med 900 tusen...och arbetslsös. Men för att komma dit tog det mig ca 25 år!!! Du hade precis kruptit ur blöjorna när min resa mot överskuldsättning började...och då hamnade jag aldrig i situationen där jag kunde lösa in ett lån genom arbetade pengar, som du skriver att du gjort. I stället tog jag samlingslån på samlingslån där man oftast får lite mer än man behövde... 25 år...varför jag är väldig skeptis till din berättelse och säker många med mig som levt med skulder och knappt kunnat hålla näsan över vattenytan i decennier. Och hur kan man ha över 1,3 miljoner i skulder och gå och sätta sig i en lägenhet som kostar 15 tusen i månaden... Nej, det går inte ihop. Vi får inte sanningen är fortfarande min känsla. (Det enda som skulle få mig att få ihop det är om din släkt är från ett land där yta betyder allt. Allt ska vara pampig och flott och lysa rikedom…vore sig man har det eller inte. Bröllop ska vara pampig, bostad ska vara pampig, bil ska vara pampig, kläderna ska vara dyra. I de grupperna har jag sett folk bränna pengar som om det inte fanns en morgondag… lånade pengar. Och där går föräldrarna in och försöker hjälpa om de kan.) [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Skuldsatt Höga skulder, 1.3 miljoner vad göra?
Topp