Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering?

Jag har som tidigare berättat här i forumet, massa onödiga smslån som skitit sig och snart kommer allt gå till krono. Hörde talas om skuldsanering. Nån som vet exakt hur det funkar? Går hela ens lön till krono som betalar av skulden tills hela skulden är betald? Är det lätt att få skuldsanering? Är det mycket jobb, tar det lång tid innan de beviljar saneringen? Ringer de ens arbetsgivare? Gör de hembesök för att kolla läget? Är det en bra grej att fixa skuldsanering om man vet att man omöjligt kan betala allt i tid?

Tacksam för svar!

utmätning på lön

Skuldsanering kan ta tid innan det blir beviljat, då kommer förmodligen dina sms lån att hinna gå till kronofogden. Om dessa går till kronofogden så kan du ta kontakt med långivarna som du är skyldig och komma överens om en betalningsplan. I annat fall så kommer kronofogden att skicka en förfrågan till din arbetsgivare hur mycket du tjänar per månad och därefter komma fram till en summa som arbetsgivaren drar av på din lön tills skulden är betald. Givetvis har arbetsgivaren tystandsplikt och får inte berätta detta vidare.
Jag själv har tagit lån och betalat av vissa sms lån men tyvärr räckte inte dessa till alla sms lån som jag hade. Resten lät jag gå till kronofogden. Nu har jag fått 5 st betalningsanmärkningar, men jag har kontaktat långivarna och jag håller på att betala av dom.jag har även kontaktat andra långivare och sagt som de är och jag har fått ner månadskostnaden rejält på mina blancolån. Visserligen får jag betala längre på dom. Ändå måste jag säga att jag mår mycket bättre nu än jag gjort på länge. Varje månad har jag fått betala räkningar, lån, sms lån så fort lönen kommit och sen börjat jaga nya lån för att kunna ha mat mm. Men nu denna månad fick jag pengar över som jag kommer att kunna leva av. Sen att jag fått betalningsanmärkningar gör inget, nu kan jag inte vara desperat och ta nya lån. Få se det posstivt. :) Jag har hus, fast telefon, kontantkort till mobil så mer behöver jag inte. Och om 3 år är anmärkningarna borta. :)

Ja jag tycker som Ester.
Ta kontakt med dom du är skyldig och säg som det är
Kom överens med samtliga och betala av
Du kanske kan betala av några lån i taget men du måste berätta som det är
Ta inga nya lån under denna tid
Sen är det onödigt att låta allt gå till kronofogden
Utmätningar är inget kul och dom drar inte hela din lön utan en viss procent vad du klarar av ,du ska kunna leva resten av månaden,men inget att sträva efter

Skuldsanering kan även konsumentverket hjälpa dig med
Skriv ett brev till samtliga och be om en sänkning eller ett ackordsförslag
Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp